FANDOM

Śmierć Saphira! Pułapka Wisemana
Logo ep86
サフィール絶命! ワイズマンの罠
Safiiru zetsumei! Waizuman no wana
Sezon: Sailor Moon R
Reżyseria: Kōnosuke Uda
Scenariusz: Katsuyuki Sumizawa
Reżyser animacji: Shinya Hasegawa
Premiera: 19 lutego 1994
Potwór: Brak
CHRONOLOGIA
Poprzedni: Narodziny Czarnej Damy, królowej ciemności
Następny: Uwierz w miłość i przyszłość! Determinacja Usagi

Śmierć Saphira! Pułapka Wisemana (jap. サフィール絶命! ワイズマンの罠 Safiiru zetsumei! Waizuman no wana) – 40 (86) odcinek drugiej serii anime. Jego premiera odbyła się w Japonii 19 lutego 1994 roku.

Opis odcinkaEdytuj

Mamoru i Artemis zbierają informacje w terenie, gdzie wciąż wzrasta figura Czarnego Kryształu. Czarodziejki spotykają się w domu Usagi, gdzie jej mama Ikuko przez pomyłkę przynosi im dodatkowy kubek, kubek Chibiusy. Rozczula to Usagi, która tęskni za dziewczynką i martwi się o nią.

Saphir podsłuchuje plany Wisemana, który chce poświęcić życie obu braci dla własnych celów. Mężczyzna kieruje się do reaktora i wykrada z niego płytkę, za pomocą której można kontrolować Czarny Kryształ i jego wzrost. Wiseman każe mu oddać to, co zabrał. Saphir się nie zgadza, więc Wiseman go atakuje. Na szczęście udaje mu się uciec na Ziemię. Tam znajdują go siostry Czarnego Księżyca i opiekują się nim. Zwłaszcza zakochana w nim Petz poświęca mu dużo czasu i opowiada o ich szczęśliwym życiu na Ziemi.

Wiseman mówi Damiande'owi, że jego brat ukradł płytę Czarnego Kryształu i uciekł. Nazywa go zdrajcą, Książę jednak nie chce w to uwierzyć. Black Lady udaje się także na Ziemię, by zabić Saphira. Ten zaś chce się spotkać z bratem, by go ostrzec. Petz nie chce się na to zgodzić, ale ostatecznie ulega prośbie ukochanego i pozwala mu odejść. Saphir spotyka Black Lady, która chce go zgładzić. Nie pozwalają mu jednak zaalarmowane przez cztery siostry Czarodziejki. Zjawia się też Dimande. Saphir mówi mu, że się mylili i że Wiseman działa na ich szkodę, nie dbając o ich życie. Dodaje też, że ten chce zniszczyć przyszłość, lecz nie może dokończyć zdania, gdyż przybyły na miejsce Wiseman zabija mężczyznę, mimo próśb Dimande'a. Black Lady i Wiseman wycofują się z miejsca walki. Saphir umiera na rękach Sailor Moon i Tuxedo Mask. Dimande zabiera jego ciało i znika. Petz domyśla się, co się stało i rozpacza po śmierci ukochanego.

Obsada Edytuj

GaleriaEdytuj

UwagiEdytuj

  • Polski tytuł odcinka Polsatu to Saffiiru.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki