FANDOM

Act 10: Moon
Act10
MOON-月
MOON - Tsuki
Tom: 3
Act: 10
Odc. Crystal: Księżyc
Chronologia
Poprzedni: ‎Act 9: Serenity - Księżniczka
Następny: Act 11: Endymion

Act 10: Moon (jap. MOON-月 MOON - Tsuki) – dziesiąty akt mangi Czarodziejka z Księżyca autorstwa Naoko Takeuchi. Ma pięćdziesiąt stron.

Na początku znajduje się streszczenie tomu 2 oraz miniaturowe rysunki bohaterów mangi. Na kolejnej stronie znajduje się list od autorki – Naoko Takeuchi. Dalej zaczyna się już właściwa historia. Na 49 stronie znajduje się mini komiks o mamie Naoko.

StreszczenieEdytuj

Luna oznajmia, że dziewczyny polecą na Księżyc podczas najbliższej pełni. Usagi obserwuje więc rosnący powoli Księżyc i myśli o Mamoru. Ami i Makoto cieszą się, że doszła już do siebie i przestała rozpaczać z tęsknoty.

Kiedy w końcu nadchodzi dzień poprzedzający pełnię Księżyca, dziewczyny postanawiają zanocować w domu Makoto. Przygotowują się do wyprawy, i gdy na niebie pojawia się okrągły Księżyc, wychodzą do parku. Usagi poznaje miejsce, w którym niegdyś często spotykała Mamoru. Po chwili ona, Ami, Rei, Minako i Makoto przemieniają się w wojowniczki i wraz z Luną teleportują w przestrzeń kosmiczną. Lecą w kierunku „Mare Serenitatis”, czyli Morza Księżycowego. Tam właśnie lądują.

Na powierzchni Księżyca jest ciemno i nie słychać żadnych dźwięków. Luna wspomina Srebrne Milenium i Księżycowy Zamek. Usagi dostrzega zatopiony w podłożu Kamienny Miecz. Wojowniczki usiłują go wyciągnąć, jednak jest to bardzo trudne. W końcu udaje się to Sailor Venus. Wtedy pojawia się przed nimi projekcja Królowej Serenity, matki Księżniczki Serenity. Przypomina jej Księżycowe Królestwo i czasy, kiedy Księżniczka, zamiast się uczyć, wymykała się potajemnie na ziemię, by zobaczyć się z ukochanym Księciem Endymionem.

Niestety, w pewnym momencie słońce zaczęło wydzielać złą energię. Ziemię i Księżyc zaczęły spotykać różne nieszczęścia. Zła energia opanowała mieszkańców Ziemi. Podbuntowani przez Beryl zaczęli oni zazdrościć mieszkańcom Księżyca – ich długiego życia, które mogli wieść dzięki Srebrnemu Kryształowi. W końcu Ziemianie postanowili zaatakować Księżyc. Jedynie Endymion był przeciwko temu. Próbował przemówić ludziom do rozumu, jednak oni go nie słuchali. Endymion zginął, broniąc Serenity, która potem odebrała sobie życie.

Po tych wydarzeniach Królowej Serenity udało się uwięzić zło, lecz całe Królestwo Księżyca zostało zniszczone. Teraz zło znowu zostało wskrzeszone. Duch Królowej mówi Usagi, że tylko ona może pokonać zło ponownie, używając potęgi Srebrnego Kryształu. Prosi Sailor Mars, Mercury, Jupiter i Venus, żeby chroniły swą Księżniczkę. Potem znika, a dziewczyny wracają na Ziemię.

W Królestwie Ciemności Królowa Beryl rozmawia z Metarią. Ta po raz kolejny ponagla ją i żąda Srebrnego Kryształu. Kunzite postanawia zamrozić Tokio, jednak atakują go Sailor Senshi. Wznosi się poza ziemską atmosferę, a Usagi i jej towarzyszki podążają za nim w nadziei odzyskania Mamoru. Zabijają Kunzite'a atakiem Sailor Planet Attack, jednak nie dowiadują się niczego o Mamoru.

Tymczasem Beryl z pomocą energii Metarii budzi Endymiona. Jest on jednak marionetką w jej rękach. Beryl chce, by wrócił na Ziemię, zabił Księżniczkę Serenity i zdobył Srebrny Kryształ.

InformacjeEdytuj