Akuryō Taisan
悪霊退散
AkTai
Wykonany przez: Czarodziejka z Marsa
Przedmiot(y): Ofuda
Pierwsze użycie w:
Mandze: Act 3
Anime: Odc. 10
Anime Crystal: Odc. 3
PGSM: Act 3

Akuryō Taisan (pol. Zły duchu przepadnij) – jedna z mocy Rei Hino jako miko. Jest to również jeden z jej pierwszych ataków jako Czarodziejki z Marsa. „Akuryō Taisan” to japoński zwrot używany do wypędzania demonów, który tłumaczy się jako „Rozproszcie się złe duchy”. Jest to atak przepędzający złe duchy i demony.

AnimeEdytuj

W anime, ponieważ Rei uczyła się śpiewnie recytować jako miko, a nie jako wojowniczka, mogła z niego korzystać także podczas przebywania w nieprzemienionej formie. Po raz pierwszy użyła go na Usagi w odcinku 10, kiedy poczuła złego ducha. Po raz pierwszy użyła go jako Czarodziejka z Marsa w następnym odcinku rozproszyć truciznę Murid i powstrzymać swoją rękę od zmienienia się w kamień.

AkTai1

Aby wykonać ten atak Rei wykrzykuje Akuryō Taisan, a następnie umieszcza pergamin ofuda na wrogu. Czasem również intonuje sylaby kuji: "Rin, Pyō, Tō, Sha, Kai, Jin, Retsu, Zai, Zen" (jap. 臨、兵、闘、者、皆、陣、列、在、前!; po połączeniu w zdaniu dosłownie oznacza to „wszyscy wojownicy ustawili się w szyku w gotowości”) – trzymając ofudę przed wykonaniem ataku. Zwykle stosowała go, aby unieruchomić wroga, dając czas wojowniczkom na atak. Był również stosowany do oczyszczania ludzi ze złego wpływu demonów.

MangaEdytuj

Ten Atak pojawił się w wielu postaciach w mandze. Po raz pierwszy Rei użyła go w 3 akcie, wyglądał podobnie jak w anime: rzuciła o-fuda w Usagi, kiedy poczuła złą energię. Kiedy jako czarodziejka używa go później formuje atak w ognistą kulę, do stworzenia której nie używa ofudy. Użyła tego ataku by uwięzić Jadeite'a w płomieniach, w których spłonął. Kiedy użyła Akuryō Taisan przeciw cieniowi Nephrite'a w 4 akcie, wyglądał on jak ściana ognia.

Pretty Guardian Sailor MoonEdytuj

Atak ten po raz pierwszy pojawił się w 3 akcie serii live-action, gdy Rei rzuciła jeden pergamin ofuda unoszące się liście. To był jedyny raz, kiedy użyła tego ataku w cywilnej formie. Po raz pierwszy użyła ataku jako Sailor Mars przeciwko w potworowi w akcie 4. Aby wykonać atak najpierw zataczała okrąg rękoma, a później wyrzucała ręce przed siebie uwalniając strumień ognia i ofud.

MusicaleEdytuj

Atak ten pojawił się już w pierwszym musicalu Gaiden Dark Kingdom Fukkatsu Hen. Był używany przez Rei przeciwko Harunie Sakuradzie, aby zmusić ją do ujawnienia jej prawdziwej tożsamości jako youmy Manegin.

Gry wideoEdytuj

Ten atak został użyty w dwóch grach wideo. W grze na Super Famicom Sailor Moon jest to drugi atak, który gracz może aktywować poprzez jednoczesne naciśnięcie przycisków ataku i skoku. Kiedy przeprowadziła atak w tej grze, Sailor Mars tylko podniosła rękę sprawiając, że ofudy zaczęły latać wokół niej raniąc przeciwników z obu jej każdej stron. Kiedy atak był udany Sailor Mars traciła punkty życia.

W grze arcade Sailor Moon, Sailor Mars potrzebowała trzech kryształów, aby wykonać ten atak. Podczas ataku w animacji pełnoekranowej, wirowała ona z dwoma pergaminami ofuda w dłoniach.

Więcej z Fandomu