FANDOM

Ami MizunoGaleria
Ami Mizuno
Ami Manga
Pierwsze wystąpienie: Act 2
8 odc. (anime)
Odc. 1 (SM Crystal - cameo)
Act 1 (PGSM)
Seiyū: Aya Hisakawa
Hisako Kanemoto (SM Crystal)
Informacje
Przynależność: Księżycowe Królestwo, Kryształowe Tokio
Miejsce zamieszkania: Azabu-Jūban, Minato-ku, Tokio
Zawód/zajęcie: uczennica Juuban Municipal Junior High School
uczennica Juuban Municipal High School
Aliasy: Sailor Mercury
Formy: Sailor Mercury, Super Sailor Mercury, Eternal Sailor Mercury
Powiązania: Solar System Sailor Senshi, Inner Senshi
Dane osobowe
Data urodzenia: 10 września 1978
Wiek: 14–16
Wzrost: 157 cm
Płeć: kobieta
Gatunek: człowiek
Grupa krwi: A
Krewni: Ojciec,
Saeko Mizuno (matka),
nienazwany mąż (tylko Parallel Sailor Moon),
Ami Jr (córka; tylko Parallel Sailor Moon)

Ami Mizuno (jap. 水野亜美 Mizuno Ami) – bohaterka anime i mangi Czarodziejka z Księżyca stworzonej przez Naoko Takeuchi. Jest prawdziwą tożsamością Sailor Mercury. Jako pierwsza z Czarodziejek dołączyła do Usagi i Luny.

CharakterystykaEdytuj

Seria przedstawia Ami Mizuno jako uczennicę żyjącą w dwudziestowiecznym Tokio. Gdy ją poznajemy ma 14 lat i uczy się w Miejskim Gimnazjum Jūban w dzielnicy Minato. Jej rodzice są rozwiedzeni. Mieszka z matką, która jest lekarzem, w rezydencji w dzielnicy Minato. Jej ojciec jest podróżującym malarzem, który często wysyła jej obrazy zamiast listów. Rodzina Mizuno jest bardzo dobrze sytuowana – Ami nigdy nie musiała narzekać na brak jakichkolwiek rzeczy materialnych, choć pragnęła rzeczy, których kupić nie można – przyjaciół. Jedną z najbardziej podkreślanych cech Ami jest jej niezwykła inteligencja IQ 300, mówi także płynnie w języku angielskim. Jej rówieśnicy patrzą na nią z mieszaniną podziwu i niechęci, źle interpretując jej nieśmiałość jako snobizm, co sprawia jej kłopot z nawiązywaniem nowych przyjaźni[1]. Ami jest przedstawiona jako słodka, łagodna i lojalna, a także nieznacznie niepewna.

Ami Mizuno (materials collection)

Ami Mizuno w mandze

W dzieciństwie nigdy nie miała nikogo bliskiego. Zawsze była odrzucona. Dyskryminowano ją za to, że była bystrą dziewczynką, która nie umie nic innego tylko się uczyć. W rezultacie nabawiła się strachu przed odrzuceniem i uważała, by nikogo nie zranić w obawie o stratę tej osoby. Pilnowała się, by nie wydawać się zbyt prostolinijną, by nie winić ludzi w przypadku, gdy mogliby zezłościć się na nią i dlatego przepraszała za wszystko, co się działo, niezależnie czy była to jej wina, czy nie. Wolała siedzieć cicho niż powiedzieć coś źle. Nie chciała nikomu zawracać głowy swoimi problemami i zatrzymywała je dla siebie.

Choć nie jest związana z kimś na stałe spodobał jej się Ryō Urawa, który, choć pojawia się tylko w dwóch odcinkach, ma wpływ na życie Ami. Na krótko został jej szkolnym kolegą. Dorównuje Ami jeśli chodzi o intelekt. Jako jeden z nosicieli Tęczowego Kryształu, posiadał niezwykłe psychiczne umiejętności – przewidywanie przyszłości, które ujawniły mu drugą tożsamość dziewczyny. Dobrze ją rozumie – jest między nimi specjalna więź, ale formalnie nie są parą. Oboje mają podobne problemy, zawsze przed nimi uciekają i nigdy nie są uczciwi w stosunku do siebie samych. Właściwie są nie tylko przyjaciółmi, ale za bardzo boją się uwierzyć we własne uczucia. To był pierwszy raz, gdy Ami naprawdę ktoś się spodobał (choć wpierw się do tego nie przyznała). Po wydarzeniu w wesołym miasteczku muszą się rozłączyć, gdyż Ryō musi wyjechać w inne miejsce. Ryō wyjechał, ale nadal utrzymują ze sobą kontakt.

Uwielbia czytać i marzy o zostaniu lekarzem jak jej matka. W anime stoi przed dylematem, z uwagi na możliwość studiowania w Niemczech, udaje się aż na lotnisko przed zmianą zdania o pozostaniu w Japonii i walką ze złem ze swoimi przyjaciółkami[2]. Oprócz czytania, Ami lubi grać w szachy i pływać w celu zrelaksowania się. Ami jest jedną z nielicznych dziewcząt w serii, której rodzinna sytuacja jest wyraźnie opisana w anime. Jej rodzice są rozwiedzeni, a ona mieszka z matką Saeko, zajętym lekarzem, której bardzo często nie ma w domu. Wyglądają bardzo podobnie, Ami podziwia swoją matkę i pragnie, aby sprostać jej wymaganiom. Ojciec Ami nie został nazwany, ale w mandze i anime powiedziane jest, że jest malarzem. W mandze matka Ami okazuje się być dość bogata. Pokazane jest jak Ami sprawdza wytrzymałość miecza, który wojowniczki otrzymały na Księżycu, używając go do przecięcia pierścionka z diamentem. Gdy dziewczyny panikują, ona uspokaja je mówiąc, że jej matka ma ich wiele więcej[3].

PGSMEdytuj

Amimizunopgsm

Ami Mizuno (PGSM)

PostacieEdytuj

Pierwsze wystąpienie
Forma Manga Anime Live-action
Sailor Aakt zero
Ami MizunoAkt 2Odcinek 8Akt 1
Sailor MercuryAkt 2Odcinek 8Akt 2
Dark MercuryAkt 21
AkumiAkt 21
Super Sailor MercuryAkt 35Odcinek 143
Księżniczka MerkuryAkt 41
Eternal Sailor MercuryAkt 42
Evil Sailor MercuryAkt 50

AkumiEdytuj

Akumi

Akumi (tylko PGSM)

Jest to chłodniejsza Ami. Pojawia się tuż po tym, jak Kunzite zrobił Sailor Mercury pranie mózgu. Pseudonim "Akumi" (悪美) jest kombinacją kanji "aku" (悪; znaczy "zło") i "mi" (美; znaczy "piękno/wdzięk/urok"). Pseudonim ten powstał od prawdziwego imienia Ami (亜美); "Akumi" jest też bardzo podobne do "Ami" pod względem kanji i wymowy.

Sailor AEdytuj

Sailora

Sailor A (tylko PGSM)

Pojawiła się tylko w PGSM w akcie zero, przed odkryciem tożsamości dziewczyny jako Sailor Mercury. Ami słysząc, że Usagi i jej przyjaciółki chcę przebrać się za czarodziejki, aby bronić sklepu Osa-P sama także wyobraża sobie, że jest czarodziejką - Sailor A, ubraną w ten sam kostium co Sailor V. Jednak nie realizuje tych zamiarów.

AktorkiEdytuj

Etymologia imieniaEdytuj

W języku japońskim planeta Merkury nosi nazwę Suisei (jap. 水星): pierwszy znak kanji znaczy „woda”, a drugi wskazuje na obiekt astronomiczny. Choć użyto rzymskiej nazwy planety, moce Sailor Mercury opierają się na wodzie ze względu na ten aspekt japońskiej mitologii[4].

Jej pełne imię może tłumaczyć się jako „Przyjaciel Wody” (czytane mizu no ami (jap. 水の友人)).

CiekawostkiEdytuj

  • W Pierwszej miłości Ami-chan i krótkim odcinku specjalnym, który powstał na podstawie wyżej wymienionego aktu, zostało podane to, że Ami ma alergię na listy miłosne i dziewczyna mogła dostać wysypki, gdy je otrzymała.
  • Ami miała numer 25 członkostwa w Three Lights Fan Club, co sprawiło, że była pierwsza spośród jej przyjaciółek również należących do tego klubu.

Popularność Edytuj

W Japonii, Sailor Mercury jest najpopularniejszą Senshi. Młodsi plasują Ami na drugim miejscu (na pierwszym jest Sailor Chibi Moon). Dzieje się tak prawdopodobnie dlatego, że Ami jest wzorem dla japońskich dzieci pod względem wiedzy i intelektu. Z drugiej strony, jej brak zaczepnych zdolności podczas całej pierwszej serii anime doprowadził do pogardzania Ami za słabość (była jedyną Senshi, która została zabita przez DD Girls; reszta wojowniczek została zabita przez użycie ataków kamikaze).

PrzypisyEdytuj

  1. Tom 1, Akt 2
  2. Odcinek 62
  3. Tom 3, Akt 11
  4. Patrick Drazen: Anime Explosion! The What? Why? & Wow! of Japanese Animation, wyd. Stone Bridge Press; Berkeley, Kalifornia, s. 286

Więcej z Fandomu

Losowa wiki