Fandom

Czarodziejka z Księżyca

Artemis

2968stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Artemis
Artemis.jpg
Pierwsze wystąpienie: Vol. 1 (manga Sailor V)
Act 7 (manga)
33 odc. (anime)
Odc. 8 (SM Crystal)
Act 11 (PGSM)
Seiyū: Yasuhiro Takato
Yōhei Ōbayashi (SM Crystal)
Kappei Yamaguchi (PGSM)
Informacje
Przynależność: Księżycowe Królestwo, Kryształowe Tokio
Miejsce zamieszkania: Shiba Kōen‏‎, Minato-ku, Tokio
Zawód/zajęcie: Doradca Sailor V/Sailor Venus
Aliasy: Game Machine” (tylko anime)
Powiązania: Sailor Moon, Luna, Sailor Venus/Sailor V, Luna, szef (tylko manga)
Dane osobowe
Płeć: Mężczyzna
Gatunek: Inteligentny kot z planety Mau
Krewni: Luna (przyszła żona), Diana (przyszła córka)

Artemis (jap. アルテミス Arutemisu) – mówiący kot oraz pomocnik i doradca Minako Aino. Zamienił ją w wojowniczkę zanim Usagi stała się Sailor Moon. Razem z Luną byli doradcami Królowej Serenity, a kiedy Srebrne Milenium zostało zniszczone, Serenity użyła mocy Srebrnego Kryształu, by przenieść koty na Ziemię. Ich zadaniem było przebudzenie Sailor Senshi.

W przyszłości Luna zostaje żoną Artemisa i mają słodziutką córeczkę - Dianę, która zostaje przyjaciółką Chibiusy.

W anime Sailor Moon Artemis jest niezwykle odważny, lojalny, ale jednocześnie niezwykle dumny z siebie. W mandze Hasło brzmi: Sailor V nazywał siebie "bystrym, czułym kotem".

AnimeEdytuj

W anime Artemis ma o wiele bardziej skomplikowany charakter niż w mandze czy PGSM. Zdarzały mu się nawet zachowania niezdarne, na przykład w odcinku 133. Często złości się na Minako i krytykuje jej sposób bycia, ale jednocześnie wspiera ją w dążeniu do zostania idolką. Ich relacje można porównać do relacji "brat - siostra".

Z pozostałymi Senshi nie łączą go żadne mocniejsze relacje, ale kiedy pojawia się Diana, bardzo się do niej przywiązuje. Posiada niezwykłą wiedzę na temat przeszłości Czarodziejek (kiedy jeszcze żyły w Księżycowym Królestwie).

W anime nie wspomina się o pochodzeniu Artemisa. Nigdy nie przyjmuje on ludzkiej formy.

MangaEdytuj

W mandze Artemis jest całkowicie inny niż w anime. W Hasło brzmi: Sailor V jest raczej cichy i uszczypliwy. Nawet w mandze Sailor Moon, kiedy Luna zakochuje się w człowieku (Ukochany księżniczki Kagui), Artemis wydawał się nieporuszony i nieco rozczarowany, ale nie okazywał zdenerwowania. Mimo to czekał na nią przed domem Usagi. Miał również tendencję do wybuchania, kiedy Minako zachowywała się zbyt dziecinnie. Mimo wszystko, tych dwoje bardzo się do siebie zbliżyło. W końcówce Hasło brzmi: Sailor V Minako wyznaje, że był jej jedyny prawdziwym przyjacielem. W mandze Sailor Moon od samego początku byli nierozłączni (kot był niezwykle dumny ze swojej "podopiecznej").

Tak jak Luna, Artemis pochodzi z planety Mau oraz potrafi na krótko przyjąć postać człowieka. Zrobił to w czwartej części mangi (Dream), żeby pomóc Minako w walce z Kwartetem Amazonek.

W tej samej części widzi Minako pod prysznicem, która przypomina mu Afrodytę. Jego reakcja wskazuje, że dziewczyna mu się podoba. Miał swój udział w przebudzeniu Super Sailor Venus; obwiniał się wprawdzie o posiadanie zbyt małej mocy, ale podarował jej Venus Crystal. Nie wiadomo, skąd go wziął, ale wspomina się, że powstał z powodu rozłąki dwóch bliskich sobie osób.

Mimo tego, że (teoretycznie) żywił ciepłe uczucia w stosunku do Minako, jego prawdziwą miłością była Luna. W Hasło brzmi: Sailor V zakochuje się w psie, który przypomina mu kotkę.

PGSMEdytuj

W Pretty Guardian Sailor Moon Artemis jest białym, pluszowym kotkiem. Jego charakter nie zmieniła się zbytnio. Jedyną zauważalną różnicą jest fakt, iż mniej krytykuje Senshi, za to udziela im więcej rad. Czuje respekt przed Minako w jej obydwóch wcieleniach. Tylko jemu dziewczyna się zwierza, jednak kot pod koniec serii jest bardziej zżyty z Rei.

Oprócz tego podarował Czarodziejkom Sailor Star Tambourine, dzięki którym zwiększyła się ich moc.

PostacieEdytuj

Ludzka postaćEdytuj

AktorzyEdytuj

SeiyuEdytuj

PGSMEdytuj

Sera MyuEdytuj

CiekawostkiEdytuj

  • W anime tylko on nazywa Minako zdrobniale "Mina".
  • W amerykańskiej podróbce Sailor Moon pojawia się biały kot, jednak nie wiadomo, czy to Artemis, czy biała wersja Luny.
  • W portugalskim dubbingu Artemis był kotką, a Luna kotem.
  • W pierwszym anime miał niebieskie oczy, a w mandze, Sailor Moon Crystal i PGSM – zielone, choć czasem w artbookach miał niebieskie.

GaleriaEdytuj

Księżycowe koty

W skład grupy wchodzą:

Luna Artemis Diana Różowa kotka Kousagi

Więcej z Fandomu

Losowa wiki