FANDOM

Beksa zmienia się w wojowniczkę
Logo ep1.jpg
泣き虫うさぎの華麗なる変身
Nakimuchi Usagi no karei naru henshin
Sezon: Sailor Moon
Reżyseria: Junichi Satō
Scenariusz: Sukehiro Tomita
Reżyser animacji: Hiromi Matsushita
Premiera: 7 marca 1992
Polska premiera: 6 września 1995
Potwór: Morga
CHRONOLOGIA
Poprzedni: Brak
Następny: Dom wróżki siedliskiem potworów

Beksa zmienia się w wojowniczkę (jap. 泣き虫うさぎの華麗なる変身 Nakimuchi Usagi no karei naru henshin, pol. Wspaniała transformacja beksy Usagi) – pierwszy odcinek pierwszej serii anime, w którym Usagi staje się Sailor Moon. Jego premiera odbyła się 7 marca 1992 roku w Japonii.

Opis odcinkaEdytuj

Pewnego ranka naszą bohaterkę budzi głos jej mamy, która mówi, że jest po ósmej. Zaspana Usagi zrywa się z łóżka, szybko się ubiera, chwyta w rękę lunch i wychodzi do szkoły.

Po drodze spotyka niegrzecznych chłopców, którzy znęcają się nad czarną kotką. Przegania chłopców, przytula kotkę i zdejmuje z czoła plasterek. Zauważa, że kotka ma na czole znamię w kształcie księżyca. Usagi słyszy dzwonek na lekcje i wbiega do szkoły.

W szkole Usagi za spóźnienie zostaje ukarana staniem na korytarzu. Kiedy postanawia zjeść swój lunch (gdyż nie zdążyła zjeść w domu śniadania), pani Haruna wychodzi z klasy, żeby pokazać jej sprawdzony test. Mówi naszej bohaterce, że za test dostała jedynkę, i każe jej to poprawić. Biedna Usagi po otrzymaniu 30 punktów z testu z angielskiego jest załamana.

Po zajęciach nasza bohaterka spotyka Umino i Naru na boisku. Umino chcąc ją pocieszyć, mówi Usagi, że dostał jedynie 95 punktów z testu. Naru, w celu poprawienia jej humoru, proponuje pójście do sklepu jubilerskiego swojej mamy, ponieważ są bardzo duże promocje na biżuterie.

Tymczasem w Królestwie Ciemności Królowa Beryl przywołuje do siebie ochotnika do zebrania energii dla Królowej Metarii. Jest nim Jadeite. W celu wykonania zadania przywołuje pierwszą Youmę i rozkazuje jej udawać Matkę Naru.

Wkrótce dziewczyny oglądają biżuterię w sklepie jubilerskim. Okazuje się, że wszystko jest za drogie, więc wychodzą.

Usagi mówi Naru, że ma za mało pieniędzy na diament, a od rodziców nie dostanie, bo oblała test z angielskiego. Wychodzi samotnie ze sklepu.

Nasza bohaterka zgniata test i rzuca go za siebie. Niestety trafia pewnego chłopaka. On przezywa ją Odango atama (ang. dumpling head; pol. pyzata głowa – ze względu na jej styl uczesania) i zobaczywszy ocenę na kartkówce, mówi jej, że za mało się uczy. Usagi pokazuje mu język i odchodzi obrażona.

Po drodze do domu zauważa plakat gry „SAILOR V”. Dziewczynę obserwuje czarna kotka. Po powrocie do domu Usagi spotyka swoją matkę. Ta zaś mówi, że oddane zostały testy z angielskiego. Dodaje, że mówił o tym Umino Gurio. Usagi jest załamana. Matka pyta córkę, jaki stopień dostała. Usagi pokazuje jej swój test. Matka naszej bohaterki wpada w furię, wyrzuca ją z domu za złe wyniki w nauce i nie pozwala jej do niego wracać.

Shingo wraca ze szkoły i spotyka swoją siostrę, która siedzi poza domem. Usagi jest wściekła i usiłuje kopnąć go w nogę. Ale ten zatrzaskuje drzwiami i nasza bohaterka zaczyna płakać.

Tymczasem Naru sprawdza, co robi jej mama. Ale okazuje się, że to potwór i Naru wpada w jego szpony.

Wkrótce Usagi cieszy się, że mama w końcu wpuściła ją do środka. Postanawia się zdrzemnąć, gdy nagle pojawia się kotka. Przedstawia się jako Luna i daje naszej bohaterce broszkę transformacji. Usagi przypina ją do kokardy. Luna każe wypowiadać słowa: Moon Prism Power, Make Up!. Dziewczyna wypowiada zaklęcie i zamienia się w Sailor Moon. Po chwili Usagi w stroju wojowniczki słyszy krzyk swojej przyjaciółki.

Nasza bohaterka wbiega do sklepu jubilerskiego, zauważa Youmę i przedstawia się: Jestem piękną wojowniczką o miłość i sprawiedliwość, Czarodziejką z Księżyca. W imieniu Księżyca ukażę cię!. Potwór przywołuje niewolników. Ci zaczynają atakować naszą bohaterkę.

Nagle pojawia się tajemniczy przystojniak. Przedstawia się jako Tuxedo Mask. Usagi zaczyna płakać i zagłusza youmę. Po czym pokonuje ją atakiem Moon Tiara Action!. Tuxedo gratuluje Usagi wygranej z Youmą, a ludzie odzyskują przytomność. Następnego dnia w szkole Naru powiada koleżankom, że śniła jej się Sailor Moon. Usagi zaś wykończona śpi na ławce.

ObsadaEdytuj

GaleriaEdytuj

UwagiEdytuj

  • Pierwszy polski tytuł odcinka to Beksa zmienia się w wojownika (Polsat).
Nawigacja odcinków
(Lista odcinków)
Poprzedni:
Brak
Seria
Sailor Moon
Następny:
Dom wróżki siedliskiem potworów

Więcej z Fandomu

Losowa wiki