FANDOM

Berthier
Berthier.jpg
Pierwsze wystąpienie: Act 15 (manga)
60 odc. (anime)
15 odc. (SM Crystal)
Seiyū: Yuri Amano
Rumi Kasahara (SM Crystal)
Informacje
Przynależność: Rodzina Czarnego Księżyca
Miejsce zamieszkania: Zamek Czarnego Księżyca, Nemesis
Zawód/zajęcie: Jedna z Ayakashi Sisters
Powiązania: Rubeus
Dane osobowe
Płeć: Kobieta
Gatunek: Człowiek
Krewni: Koan, Calaveras, Petz (siostry)

Berthier (jap. ベルチェ Beruche) – członkini Rodziny Czarnego Księżyca i druga najmłodsza (po Koan) z Ayakashi Sisters. Pod wodzą Rubeusa wraz z siostrami udała się do XX-wiecznego Tokio w poszukiwaniu Chibiusy i Srebrnego Kryształu. Kontroluje wodę[1].

Anime Edytuj

B.jpg

Berthier (manga)

W anime Berthier najbardziej cichą i spokojną z czterech Ayakashi Sisters. Nie często polegała na swojej sile fizycznej i zazwyczaj wykorzystywała droidy do wykonania swojej pracy, w przeciwieństwie do osobistego zaangażowania pozostałych trzech sióstr. Ponieważ w naturze Berthier było unikanie walki, skończyła jako ostatnia siostra, która rzeczywiście spotkała wojowniczki, mimo że odgrywała ważną rolę w dwóch odcinkach między jej pierwszym pojawieniem się i ich pierwszym starciem. Ten fakt sprawiał, że inne siostry uważały ją za niezbyt silną, a nawet niekompetentną. Pomimo niewielkiego odrzucenia ze strony jej sióstr, Berthier zawsze darzyła je szacunkiem, zwłaszcza z Calaveras, a tym bardziej najstarszą Petz. Koan wielokrotnie jej dokuczała.

Mimo swojej niechęci do walki, Berthier jest bardzo inteligentna, a kiedy użyła swojej mocy, była zdolna do przejąć nad kimś kontrolę po prostu patrząc na daną osobę i mówiąc do niej, podczas gdy pozostałe trzy musiał posługiwać się wyłącznie droidami i urządzeniami nasyconymi mroczną energią. Mogła też przy niewielkim wysiłku użyć mocy zamrażania, aby schwytać swoje ofiary w lodzie.

Berthier zaatakowała w sumie trzy Kryształowe Punkty: Otafukuya, Bob-Floy oraz Chess Tower – więcej niż jej pozostałe siostry. Pierwsze dwa Punkty zaatakowała z pomocą droidów Atsugessho i Nipasu, w obu przypadkach, kiedy posłużyła się droidem, Berthier przejęła sklep dzięki mrocznej mocy i odbywała regularne kontrole, zamiast przebywania na miejscu jak jej siostry. Po pierwszej porażce, Berthier została skarcona przez Rubeusa, który rozkazał jej, aby ponownie nie zawiodła; następnie, w kontraście do jej zwykłej zabawnej osobowości, groziła Nipasu, by jej nie zawiódł.

Pomimo jej zwykle opanowanej postawy i jej własnych obaw o to, jak jej siostry ją postrzegają, Berthier była jednak wobec nich lojalna i była zrozpaczona, gdy Koan przeszła na stronę Sailor Moon. Będąc bliżej z Koan niż z innymi siostrami, podejrzewały one, że się waha i próbując udowodnić swoją lojalność wobec sprawy, Berthier zaatakowała Kryształowy PunktChess Tower – w 71 odcinku, gdzie poznała tożsamość Sailor Mercury. Wyzywając Sailor Senshi na utrudniony mecz szachowy, który jednak przegrała dzięki interwencji Tuxedo Mask, a następnie Calaveras i Petz ją opuściły.

Upokorzenie i zdrada doprowadziły Berthier do próby zabicia się i wojowniczek, ale miłość Koan dla jej starszej siostry ostatecznie pozwoliła Berthier, aby dała sobie drugą szansę. Została następnie uzdrowiona przez Sailor Moon.

Berthier została później porwana przez jej dwie starsze siostry i uzyta jaka przynęta na Sailor Senshi, ale ze względu na to, że razem z Koan chciały pokoju ze swoimi sistrami, Calaveras i Petz zostały ostatecznie także uzdrowione przez Moon Crystal Power Czarodziejki z Księżyca. Po tych wydarzeniach Berthier z siostrami przeniosła się razem do ziemskiego mieszkania i prowadziły własne stoisko z kosmetykami.

Manga i Sailor Moon CrystalEdytuj

Berthier po raz pierwszy pojawiła się w 15 rozdziale mangi Czarodziejka z Księżyca i 16 odcinku anime. Była odpowiedzialna za „002: Operation Remove”. Ponieważ była doświadczoną różdżkarką, jej celem było znalezienie Chibiusy i wojowniczek z pomocą jej różdżkarskich zdolności, zabicie ich i infiltrację Tokio swoimi droidami. W ten sposób wyzwała Ami Mizuno pod pretekstem rozegrania meczu szachowego, podczas gdy w rzeczywistości chciała zwabić Senshi. Zanim została zabita przez Sailor Moon udało jej się uwięzić Sailor Mercury w strumieniu wody. Prąd wody – z Czarodziejką z Merkurego wewnątrz – został przeniesiony przez Rubeusa na Nemesis i uwięziona w Komnacie Mroku.

MusicaleEdytuj

Berthier pojawila się jedynie w musicalu Tanjou! Ankoku no Princess Black Lady (Kaiteiban) - Wakusei Nemesis no Nazo, w którym w jej role wcieliła się Manami Wakayama. Była bardzo podobna do swojej mangowej wersji.

Okazała się być silniejsza niż Sailor Mercury, którą zadeklarowała jako swoją rywalkę, ale była słabsza niż zarówno Sailor Venus jak i jej starsza siostra Calaveras, dzięki czemu była drugą pod względem siły z Ayakashi Sisters. Ostatecznie została zabita wraz z siostrą Petz przez atak Sailor Neptune Deep Submerge.

AtakiEdytuj

DroidyEdytuj

EtymologiaEdytuj

Imię Berthier pochodzi od minerału berthierytu, który w Japonii znany jest jako „berushekō” (jap. ベルチェ鉱) z czego kanji 鉱 znaczy minerał[2].

CiekawostkiEdytuj

  • W wersji polskiej z lektorem jej imię to „Bertherite”.
  • Jej strój był inspirowany kreacją z kolekcji prêt-à-porter Thierry’ego Muglera (jesień-zima 1992–93 r.).

GaleriaEdytuj

PrzypisyEdytuj

  1. 37 strona Materials Collection.
  2. Black Moon Etymology
Wrogowie: Rodzina Czarnego Księżyca

Liderzy WisemanKsiążę Dimande
Ayakashi Sisters KoanBerthierCalaverasPetz
Inni członkowie RubeusEsmeraudeBlack LadySaphirChiralAchiral
Droidy AquaticiVeneti

Liderzy WisemanKsiążę Dimande
Droidy AquaticiVeneti

Liderzy WisemanKsiążę Dimande
Droidy ChiralAchiralAkumudaAtsugesshoAvogadoraDogbaDumbleFuraikiGiwakuJakokuJamanenMarzipanNipasuPharmakonRyuaxUdering
Inni członkowie RubeusEsmeraudeBlack LadySaphir

Liderzy WisemanKsiążę Dimande
Droidy AquaticiVenetiHyuru Hyuru
Inni członkowie RubeusEsmeraudeBlack LadySaphirSpotted TilmunAaronManna

Więcej z Fandomu

Losowa wiki