FANDOM

Black Lady
Czarna Dama
Black Lady Artbook.jpg
Pierwsze wystąpienie: Act 22 (manga)
85 odc. (anime)
Odc. 22 (SM Crysta
Seiyū: Kae Araki
Misato Fukuen (SM Crysta
Informacje
Przynależność: Rodzina Czarnego Księżyca
Miejsce zamieszkania: Zamek Czarnego Księżyca, Nemesis
Zawód/zajęcie: Służąca Death Phantom
Aliasy: Chibiusa, Sailor Chibi Moon
Formy: Black Lady, Sailor Chibi Moon, Super Sailor Chibi Moon, Eternal Sailor Chibi Moon, Princess Lady Serenity
Powiązania: Wiseman, Książę Demand
Dane osobowe
Data urodzenia: 30 czerwca
Płeć: kobieta
Gatunek: człowiek
Grupa krwi: 0
Krewni: Neo Queen Serenity (matka), Król Endymion (ojciec)

Black Lady (jap. ブラック・レディ Burakku Redi, pol. Czarna Dama) – forma, którą przyjęła Chibiusa, kiedy przez namowy Wisemana przeszła na stronę zła.

AnimeEdytuj

W anime, kiedy Chibiusa udała się do przyszłości z wojowniczkami, usłyszała króla Endymiona mówiącego, że Srebrny Kryształ zniknął tuż przed atakiem Rodziny Czarnego Księżyca. Myśląc, że to jej wina, że kryształ zniknął, co sprawiło, że jej matka cierpi, zasmuciła się i uciekła za tarczę otaczająca Crystal Palace. Wiseman korzystając z jej poczucia winy pokazał jej złudzenia, które sprawiły, że myślała, że każdy obwinia ją za to, co się stało. Powiedział jej, że może przekonać wszystkich, że to nie była jej wina i korzystając z jej emocjonalnej słabości użył swojej mocy, aby przekształcić ją w Czarną Damę. Jej jedyną przyjaciółką była Luna P, która jako Black Luna P była wykorzystywana przez Black Lady do ataków.

Kiedy Sailor Moon pierwszy raz spotkała Czarną Damę, próbowała użyć Srebrny Kryształ, aby przywrócić „dawną Chibiusę”; prawie się to udało, ale w porę pojawił się Wiseman i przekonał ją, że jej wspomnienia nie są prawdziwe, a jej przyjaciele i rodzina nie troszczą się o nią. Gdy Sailor Moon próbowała później ponownie, Czarna Dama odparła moc Kryształu i nie miał on na nią wpływu.

W ostatecznej bitwie Czarna Dama zaatakowała Sailor Moon, ale Tuxedo Mask ją ochronił i przyjął cios na siebie. Czarna Dama była oszołomiona tym bezinteresownym czynem, a wojowniczki próbowały przekonać ją o swojej miłości do niej. Próbując je powstrzymać Wiseman zaatakował je, ale Sailor Moon zdołała użyć mocy Srebrnego Kryształu, aby przekształcić się w Neo Queen Serenity, przyszłą siebie. Sailor Moon i Tuxedo Mask razem pokonali moc Wisemana i przekonali Czarną Damę, aby przemieniła się z powrotem w Chibiusę.

MangaEdytuj

W mandze Chibiusa przypadkowo upuściła swój Key of Space-Time i zawędrowała do czwartego wymiaru. Kiedy, wystraszona, zorientowała się, że się zgubiła, postanowiła wrócić, ale okazało się, że nie ma już ze sobą swojego klucza. Wtedy spotkał ja Wiseman i zwabił ją do siebie wykorzystując jej poczucie samotności. Przybrała nową formę Czarna Dama i dała przyszły Srebrny Kryształ Wisemanowi, choć nie był on w stanie go używać. Mamoru, który podążał za Chibiusą w burzę w czwartego wymiarze, został także uwięziony w zaklęciu Czarnego księżyca.

To Black Lady przywołała prawdziwą formę Wisemana, planety Nemesis, a następnie nakazała Mamoru, będącego teraz pod kontrolą Czarnego Księżyca, aby odebrał broszkę Sailor Moon i Srebrny Kryształ z XX wieku. Książę Demand wziął kryształy od Black Lady i planował zetknąć je ze sobą, co spowodowałoby zniszczenie wszystkiego. Jednak Sailor Pluto użyła zakazanego zaklęcia Time Stop, aby zapobiec połączenia kryształów. Ponieważ użycie tego zaklęcia było tabu, zmarła. Widok śmierci wojowniczki spowodowało, że Black Lady przypomniała sobie kim jest naprawdę i obudziło jej moce jako wojowniczki Sailor Chibi Moon.

MusicaleEdytuj

W musicalach w jej rolę wcieliły się Mao Kawasaki, która wcześniej grała Chibiusę, Shion Nakamaru oraz Yui Itō. Jej image song była piosenka Black Moon Signal i Kono kodō kara yoru wa umarenai, którą śpiewała w duecie z Chibiusą.

Tanjou! Ankoku no Princess Black Lady Edytuj

Petite Étrangère Edytuj

AtakiEdytuj

Gry wideoEdytuj

Czarna Dama pojawiła się jako boss w czwartym rozdziale gry wideo Sailor Moon: Another Story. Zmierzyła się z wojowniczkami w ruinach Srebrnego Milenium, twierdząc, że przeznaczenie si zmieniło, a Chibiusa wkrótce zniknie.

Ataki Edytuj

GaleriaEdytuj

Wrogowie: Rodzina Czarnego Księżyca

Liderzy WisemanKsiążę Dimande
Ayakashi Sisters KoanBerthierCalaverasPetz
Inni członkowie RubeusEsmeraudeBlack LadySaphirChiralAchiral
Droidy AquaticiVeneti

Liderzy WisemanKsiążę Dimande
Droidy AquaticiVeneti

Liderzy WisemanKsiążę Dimande
Droidy ChiralAchiralAkumudaAtsugesshoAvogadoraDogbaDumbleFuraikiGiwakuJakokuJamanenMarzipanNipasuPharmakonRyuaxUdering
Inni członkowie RubeusEsmeraudeBlack LadySaphir

Liderzy WisemanKsiążę Dimande
Droidy AquaticiVenetiHyuru Hyuru
Inni członkowie RubeusEsmeraudeBlack LadySaphirSpotted TilmunAaronManna

Więcej z Fandomu

Losowa wiki