FANDOM

Bunny w kłopocie! Po czyjej stronie jest Tuxedo?
Logo ep36.jpg
うさぎ混乱!タキシード仮面は悪?
Yomigaeru kioku! Usagi to Mamoru no kako
Sezon: Sailor Moon
Reżyseria: Kunihiko Ikuhara
Scenariusz: Sukehiro Tomita
Premiera: 12 grudnia 1992
Potwór: Mitsuami
CHRONOLOGIA
Poprzedni: Wspomnienia Usagi i Mamoru
Następny: Zmień się w księżniczkę

Bunny w kłopocie! Po czyjej stronie jest Tuxedo? (jap. うさぎ混乱!タキシード仮面は悪? Usagi konran! Takishīdo Kamen wa aku?, ang. Usagi is Confused! Is Tuxedo Mask Evil?) – 36 odcinek pierwszej serii anime w którym powraca Tuxedo Mask. Jego premiera odbyła się w Japonii 12 grudnia 1992 roku.

Opis odcinka Edytuj

Odcinek zaczyna się śniącą Usagi. Dziewczynę dręczą koszmary związane ze zniszczeniem Srebrnego Millenium. Co noc śni jej się scena, gdy zostaje sama pośród płonących ruin miasta i widzi Endymiona znikającego za ścianą płomieni... Mówi przy tym przez sen, czym wzbudza niepokój Luny, gdyż słowa Usagi jednoznacznie mówią o tym, że dziewczyna chce być na powrót normalna, że nie chce być uczestniczką walki i cierpień z nią związanych.

Od kilku dni Usagi jest też niezwykle nieprzytomna. Wciąż wpada na drzewa, wywraca się na chodniku, obrywa piłką podczas gry w siatkówkę. Nawet wiadomość o nowym salonie fryzjerskim, otwartym przez jedną z najlepszych fryzjerek na świecie, w którym na dodatek strzyżenie odbywa się z darmo, nie robi na dziewczynie wrażenia. Wszystkie jej myśli zwracają się w stronę ukochanego Mamoru, którego losy pozostają niewiadome.

Reszta dziewczyn też jest zaniepokojona depresją Usagi. Zastanawiają się, co z tym fantem zrobić, choć w pełni ból Usagi zdaje się rozumieć tylko Rei, która również jest zakochana w Mamoru. Minako postanawia wziąć sprawy w swoje ręce i spróbować pocieszyć przyjaciółkę. Odwiedza ją w domu i proponuje jej zmianę fryzury twierdząc, że wraz z zmianą uczesania, może zmienić się też nastrój. Usagi zgadza się nawet na wizytę w nowym salonie fryzjerskim.

Tymczasem w Królestwie Ciemności, Tuxedo Mask jest poddawany praniu mózgu. Królowa Beryl cieszy się z tego jak dziecko, a Kunzite przygląda się temu procesowi bez słowa. Prawdopodobnie jest wściekły i obwinia chłopaka o śmierć Zoisite'a. Królowa Beryl przerywa jego rozmyślania, wydając mu polecenie ustalenia prawdziwej tożsamości Czarodziejki z Księżyca oraz odebrania jej Srebrnego Kryształu. Generał oświadcza, że ma już gotowy plan.

Zmiana scenerii. Usagi i Minako wchodzą do nowego salonu i Minako prosi właścicielkę o zrobienie czegoś z fryzurą przyjaciółki. Rozpoczyna się płukanie, nawilżenie i tym podobne zabiegi. Tymczasem inna klientka zostaje posadzona pod suszarką. I widzimy coś dziwnego. Otóż suszarka ma wbudowany system sprawdzający DNA włosów każdej obecnej dziewczyny. Salon okazuje się pułapką przygotowaną przez Kunzite'’a, który w jednej z bitew zdobył włos Czarodziejki z Księżyca. Teraz przy pomocy tego salonu chce ustalić tożsamość dziewczyny. Minako tymczasem również jest zaproszona do wzięcia udziału w zabiegach pielęgnacyjnych. Jednak ona od razu jest posadzona pod suszarkę. Komputer zaczyna skanować włosy i... okazuje się, że wykrył DNA Usagi! Jakim cudem? Otóż podczas wizyty Minako jeden z włosów Usagi wylądował na jej głowie. I na ten akurat trafił promieni skanera.

Wydarzenia toczą się teraz szybko. Pozostałe klientki zostają uśpione gazem. Właścicielka-demon dobiera się do Minako, usiłując zmusić ją do oddania Srebrnego Kryształu. Usagi wymyka się na stronę i dokonuje transformacji. Zaczyna walczyć z potworem. Idzie jej nieźle i w chwili, gdy ma użyć księżycowej pałeczki i uzdrowić demona, pojawia się... czerwona róża, która godzi ją w rękę. Okazuje się, że to Tuxedo Mask po terapii. Teraz nazywa siebie Endymionem i oświadcza, że jest dowódcą Królestwa Ciemności. Demon odzyskuje swoją broń, a Usagi ucieka biorąc pod uwagę niespodziewany obrót sprawy (Usagi drzwiami, a demon nie przejmując się drobiazgami ścianą, a Endymion pełen godność powstałą dziurą...). Tymczasem Minako odzyskuje przytomność i zmienia się w czarodziejkę. Wzywa także pozostałe dziewczyny.

Tymczasem w mieście krzyki i wrzaski. Usagi ucieka, gdyż nie wiedzieć czemu, nie chce skorzystać z usługi demona dotyczącej suszenia włosów. Endymion obserwuje to z boku i wydaje polecenia. W chwili, gdy demon wreszcie dopada dziewczynę, pojawiają się pozostałe czarodziejki. Szybki kontratak i demon zostaje oczyszczony. Nawiązuje się rozmowa z odmienionym Endymion i w chwili, gdy ma dojść do walki między nim i czarodziejkami, chłopak zostaje odwołany przez Metalię.

Odcinek kończy postanowienie Usagi, że bez względu na wszystko wyleczy Mamoru i pomoże odzyskać mu jego prawdziwe wspomnienia.

ObsadaEdytuj

GaleriaEdytuj

UwagiEdytuj

  • Drugi polski tytuł odcinka to Powrót Tuxedo Mask (TV4).

Więcej z Fandomu

Losowa wiki