FANDOM

Cosmos Crystal (także Cosmos Seed) – kryształ z Galaktycznego Kotła. Jest chroniony przez Guardian Cosmos. Kiedy przebudzony, uwalnia ostateczną uniwersalną moc Lambda (ang. Lambda Power), wystarczająco potężną, aby odtworzyć i odrodzić wszystkie Kryształy Czarodziejek z całej galaktyki. Nigdy nie został pokazany w mandze, ale jego efekty były zauważalne.

W ostatnim akcie Cosmos Crystal został uaktywniony przez Czarodziejkę z Księżyca – wszystkie Kryształy Czarodziejek uwięzione w Galaktycznym Kotle zostały odrodzone i ich moc zaatakowała Chaos, niszcząc go prawie całkowicie. Potem Moc Lambda wysłała wszystkie Kryształy z powrotem na ich planety, gdzie ponownie przyjęły formy, które miały przed zniszczeniem przez Sailor Galaxię, jak wyjaśniła Sailor Cosmos.

W pewnym momencie Guardian Cosmos wypowiedziała kilka niejednoznacznych rzeczy na temat tego, jak z niej urodziła się Kryształ Czarodziejki podobny do kryształu Sailor Moon, i został oddany dążąc do stworzenia nowej historii gwiazd, by następnie powrócić, kiedy skończy. Podczas wypowiedzi Guardian Cosmos w tle widoczna była Królowa Serenity, ale znaczenie tej informacji jest niejasne.