Crescent Beam
クレッセント・ビーム
Kuressento Bīmu
Crescent Beam (manga).jpg
Wykonany przez: Sailor V, Czarodziejka z Wenus
Przedmiot(y): Kompakt (Sailor V)
Pierwsze użycie w:
Mandze: Vol. 1 Narodziny Sailor V (Sailor V)
Anime: Odc. 33

Crescent Beam (pl. Promień Półksiężyca) – atak sailor V i Czarodziejki z Wenus używany przez nią w mandze Hasło brzmi: Sailor V, serialu anime, grach wideo i musicalach.

MangaEdytuj

Atak Crescent Beam został użyty po raz pierwszy przez Sailor V w 1 rozdziale mangi Hasło brzmi: Sailor V. Po tym jak przyłapała Narcyza, członka Agencjai Dark, hipnotyzującego koleżankę ze szkoły Minako Aino przemieniła się w Sailor V. Zmuszając wroga do walki Sailor V została poinstruowana przez Artemisa, aby użyć swojego Kompaktu do ukazania jego prawdziwej postaci i pokonania go. Sailor V rzuciła Crescent Beam za pomocą Kompaktu niszcząc Narcyza i przywracając zahipnotyzowane dziewczęta do normalności.

Kiedy wykonywane ten atak w mandze Sailor V trzymała Kompakt przed twarzą wroga tak, aby odbiła się ona w lustrze i ukazała jego prawdziwą postać, a następnie wykrzykiwała słowa „Crescent Beam”. Wtedy blask światła wydobywał się z Kompaktu zabijając lub raniąc przeciwnika. W niektórych przypadkach ona również przesuwała Kompakt nad głową po łuku podczas wykonywania ataku.

Crescent Beam nie został nigdy użyty w głównej serii Czarodziejka z Księżyca.

AnimeEdytuj

Crescent Beam był pierwszym z wielu ataków Sailor Venus w anime. Użyła go po raz pierwszy w odc. 33, aby dać Tuxedo Mask szansę ucieczki przed atakiem Zoisite'a. Ulepszoną wersją tego ataku jest Crescent Beam Shower.

Pojawiają się dwa złączone półksiężyce, a wokół nich bąbelki. Sailor Venus dotyka do nich palcem wskazującym, półksiężyce znikają. Senshi robi zamach, celuje w przeciwnika palcem wskazującym, z którego wydobywa się złoty promień. Dzięki temu atakowi czarodziejka może osłabić przeciwnika, a czasem nawet go zniszczyć.

Gry wideoEdytuj

Crescent Beam pojawił się w wielu grach wideo z serii Sailor Moon, w tym Sailor Moon (Super Famicom), Sailor Moon (Mega Drive), Sailor Moon S (3DO), Sailor Moon S: Jōgai Rantō!? Shuyaku Sōdatsusen, Sailor Moon SuperS: Various Emotion (Sega Saturn), Sailor Moon SuperS: Shin Shuyaku Soudatsusen (Playstation), Sailor Moon: Another Story (Super Famicom), a także w grze arcade Sailor Moon. Odkąd wszystkie gry bazowały na mandze i anime Sailor Moon, interpretacje tego ataku przypominały raczej wersję z anime, niż z mangi Hasło brzmi: Sailor V.

W Sailor Moon: Another Story ten atak został nazwany „Świętym Światłem” Sailor Venus, mocą mogącą spowodować trzęsienia ziemi. Mówiło się, że pierwotnie nie był przeznaczony do niesienia zniszczenia. W tej grze użyła go, aby przywrócić ludzi Rias Village, którzy zostali zamienieni w kamień.

Crescent Beam (gra1).gif

MusicalEdytuj

Sailor Venus często używała tego ataku w musicalach i wykonywała go w sposób podobny jak w anime. Unosiła palec w górę i kierowała go w przeciwnika uwalniając atak.

CiekawostkiEdytuj

  • Sailor Venus używała podobnego ataku w serialu live-action; choć atak ten nie otrzymał nazwy, był określany jako Venus Beam.
  • W niektórych odcinkach anime (np. 40) Sailor Venus łączyła ten atak z atakiem innej Sailor Senshi, jak w tym wypadku Sailor Jupiter Supreme Thunder. Ta szczególna kombinacja także pojawiła się w grze Sailor Moon: Another Story i była znana pod nazwą „Crescent Thunder”.
  • W mandze w wersji polskiej kwestia brzmi: Wiązka Księżycowego Światła[1], Księżycowy Strumień[2] i Księżycowy Promień[3].

PrzypisyEdytuj

  1. Tylko w Vol. 1 Narodziny Sailor V
  2. Vol. 3 Sailor V po raz pierwszy - "Kanał 44"
  3. Vol. 7 Sailor V na wakacjach - Hawajski spisek

Więcej z Fandomu