Crescent Beam
クレッセント・ビーム
Kuressento Bīmu
Cbeam3
Wykonany przez: Sailor V/Sailor Venus
Przedmiot(y): Kompakt (Sailor V)
Brak (anime)
Pierwsze użycie w:
Mandze: vol. 1 (Sailor V)
Anime: odc. 33

Crescent Beam (pl. Promień Półksiężyca) – atak Sailor V i Sailor Venus używany przez nią w mandze Hasło brzmi: Sailor V, pierwszym anime, grach wideo i musicalach.

Manga Sailor VEdytuj

Atak Crescent Beam został użyty po raz pierwszy przez Sailor V w rozdziale 1 mangi Hasło brzmi: Sailor V. Po tym jak przyłapała Narcyza, członka Agencji Dark, hipnotyzującego koleżankę ze szkoły, Minako Aino przemieniła się w Sailor V. Zmuszając wroga do walki Sailor V została poinstruowana przez Artemisa, aby użyć swojego Kompaktu do ukazania jego prawdziwej postaci i pokonania go. Sailor V użyła ataku Crescent Beam za pomocą Kompaktu, niszcząc Narcyza i przywracając zahipnotyzowane dziewczęta do normalności.

Kiedy wykonywano ten atak w mandze, Sailor V trzymała Kompakt przed twarzą wroga tak, aby odbiła się ona w lustrze i ukazała jego prawdziwą postać, a następnie wykrzykiwała słowa Crescent Beam. Wtedy blask światła wydobywał się z Kompaktu, zabijając lub raniąc przeciwnika. W niektórych przypadkach ona również przesuwała Kompakt nad głową po łuku podczas wykonywania ataku.

Crescent Beam nie został nigdy użyty w głównej serii mangi Czarodziejka z Księżyca.

Pierwsze animeEdytuj

Crescent Beam był pierwszym z wielu ataków Sailor Venus w anime. Użyła go po raz pierwszy w odcinku 33, aby dać Tuxedo Mask szansę ucieczki przed atakiem Zoisite'a. Ulepszoną wersją tego ataku jest Crescent Beam Shower.

Pojawiają się dwa złączone półksiężyce, a wokół nich bąbelki. Sailor Venus dotyka do nich palcem wskazującym, półksiężyce znikają. Senshi robi zamach, celuje w przeciwnika palcem wskazującym, z którego wydobywa się złoty promień. Dzięki temu atakowi czarodziejka może osłabić przeciwnika, a czasem nawet go zniszczyć.

Gry wideoEdytuj

Crescent Beam pojawił się w wielu grach wideo z serii Sailor Moon, w tym Sailor Moon (Super Famicom), Sailor Moon (arcade), Sailor Moon (Mega Drive), Sailor Moon S (3DO), Sailor Moon S: Jōgai Rantō!? Shuyaku Sōdatsusen, Sailor Moon SuperS: Various Emotion (Sega Saturn), Sailor Moon SuperS: Shin Shuyaku Soudatsusen (Playstation), Sailor Moon: Another Story (Super Famicom). Odkąd wszystkie gry bazowały na mandze i anime Sailor Moon, interpretacje tego ataku przypominały raczej wersję z anime niż z mangi Hasło brzmi: Sailor V.

W Sailor Moon: Another Story ten atak został nazwany "Świętym Światłem" Sailor Venus, mocą która mogła spowodować trzęsienia ziemi. Mówiło się, że pierwotnie nie był przeznaczony do niesienia zniszczenia. W tej grze użyła go, aby przywrócić prawdziwą postać ludziom z Rias Village, którzy zostali zamienieni w kamień.

Crescent Beam (gra1)

MusicaleEdytuj

Sailor Venus często używała tego ataku w musicalach i wykonywała go w sposób podobny jak w anime. Unosiła palec w górę i kierowała go w przeciwnika uwalniając atak.

CiekawostkiEdytuj

  • Sailor Venus używała podobnego ataku w serialu live-action; choć atak ten nie otrzymał nazwy, był określany jako Venus Beam.
  • W niektórych odcinkach anime (np. odcinek 40) Sailor Venus łączyła ten atak z atakiem innej Sailor Senshi, jak w tym wypadku Sailor Jupiter Supreme Thunder. Ta szczególna kombinacja także pojawiła się w grze Sailor Moon: Another Story i była znana pod nazwą "Crescent Thunder".
  • W mandze w wersji polskiej kwestia brzmi: Wiązka Księżycowego Światła[1], Księżycowy Strumień[2] i Księżycowy Promień[3].

GaleriaEdytuj

Pierwsze anime

PrzypisyEdytuj

  1. vol. 1
  2. vol. 3
  3. vol. 7