Cyprine
Cyprine manga.jpg
Pierwsze wystąpienie: Act 24 (manga)
123 odc. (anime)
Odc. 33 (SM Crystal)
Seiyū: Yuriko Fuchizaki
Umeka Shōji (SM Crystal)
Informacje
Przynależność: Bractwo Śmierci
Miejsce zamieszkania: Laboratorium Witches 5 (prawdopodobnie w Tokio)
Zawód/zajęcie: Witches 5
Powiązania: Profesor Tomoe, Witches 5
Dane osobowe
Płeć: Kobieta
Gatunek: Humanoid
Daimon (manga)
Krewni: Ptilol („bliźniak”)

Cyprine (jap. シプリン Shipurin) – razem z Ptilol była piątą członkinią Witches 5, która pojawiła się w sezonie Sailor Moon S i czwarta w mandze. Według Materials Collection, Cyprine wraz z Ptilol były jednym „bliźniakiem”, ale kiedy walczyła Ptilol oddzielała się od Cyprine.

Pierwsze anime Edytuj

Cyprine jest przebiegła, rywalizuje z Kaolinite, podobnie do Viluy. Pojawia się w odc. 123. Rzuca na uczniów szkoły Mugen Gakuen zaklęcie i ich zwabia w pułapkę. Prawdopodobnie zaplanowała pojawienie się Czarodziejek. Po odkryciu ich tożsamości, było jej łatwo wcielić plan w życie. Widziała Inner Senshi, zabierając czyste serca uczniów. Przeniosła je do komnaty, skąd uciec się nie dało. Ma niezwykłe mocy. Potrafi odeprzeć ataki Wojowniczek, kiwając palcem. Do wykonywania tych czynności potrzebna jest jej czarodziejska pałeczka z błękitną gwiazda na górze. W wykończeniu Wojowniczek pomagała jej również Ptilol, jej bliźniaczka. Gdy Jowisz ją atakowała, była na tyle silna, aby odeprzeć atak. Ale połączenie sił Wojowniczek je pokonało. Mars i Jupiter je zaatakowały, po czym wściekłe wiedźmy chciały je zabić. Jednak te się osunęły na ziemię, po czym wiedźmy przeniknęły się swoimi atakami. Można uznać, że Cyprine się zabiła swoją własną bronią.

Manga i Sailor Moon CrystalEdytuj

W mandze Cyprine i Ptilol zostały wezwane przez Kaolinite, aby zabiły uczniów, którzy uciekli z Mugen Gakuen. Po nieudanym ataku na Harukę Tenō, obie użyły swoich mocy do manipulowania uczuciami Senshi, aby atakowały siebie nawzajem. Zostały w końcu zabite przez Super Sailor Moon atakiem Rainbow Moon Heart Ache.

Nauczała klasy szkolenia na czarownice w Mugen Gakuen i miała poziom 999.

Musicale Edytuj

Mugen Gakuen - Mistress Labyrinth Edytuj

W tym musicalu Cyprine odgrywała rolę podobną do mangowej – była doskonałym daimonem stworzonym przez profesora Tomoe, ale jej osobowość odpowiadała tej przedstawionej w anime. W jej rolę wcieliła się Michiho Matsumoto, a w wersji Kaiteiban tego musicalu – Saeri Amano.

Un Nouveau Voyage Edytuj

W tym musicalu w rolę Cyprine wcieliła się Maana.

MoceEdytuj

Etymologia imieniaEdytuj

Imię Cyprine pochodzi od minerału z gromady krzemianów – wezuwianu, a dokładniej od jego pewnej odmiany o nazwie cypryn – należy do minerałów szeroko rozpowszechnionych, występuje w bardzo wielu regionach Ziemi. Cypryn jest odmianą wezuwianu o jasnoniebieskim kolorze.

AktorkiEdytuj

W musicalach Sera Myu w jej rolę wcielały się:

GaleriaEdytuj

Wrogowie: Bractwo Śmierci
BlackStar.png

Królestwo CiemnościObcy MakaijuRodzina Czarnego KsiężycaBractwo ŚmierciCyrk Martwego KsiężycaGalaktyka Cieni

Więcej z Fandomu