Fandom

Czarodziejka z Księżyca

Czarodziejka z Jowisza

2956stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
To hasło dotyczy postaci z anime, zobacz odcinek z tym tytułem.
Czarodziejka z JowiszaGaleria
Czarodziejka z Jowisza
Sailor Jupiter
Sailor Jupiter 01.jpg
Pierwsze wystąpienie: Act 5 (manga)
25 odc. (anime)
Akt 6 (PGSM)
Odc. 4 (SM Crystal - cameo)
Seiyū: Emi Shinohara
Ami Koshimizu (SM Crystal)
Informacje
Przynależność: Księżycowe Królestwo, Kryształowe Tokio
Miejsce zamieszkania: Azabu-Juuban, Minato-ku, Tokio
Zawód/zajęcie: Sailor Senshi
Aliasy: Makoto Kino
Formy: Sailor Jupiter, Super Sailor Jupiter, Princess Jupiter, Eternal Sailor Jupiter
Tytuły: Wojowniczka Grzmotu i Odwagi, Wojowniczka Ochrony
Powiązania: Solar System Sailor Senshi, Inner Senshi
Dane osobowe
Data urodzenia: 5 grudnia 1978
Wiek: 14–16
Wzrost: 168 cm
Płeć: kobieta
Gatunek: człowiek
Grupa krwi: 0

Czarodziejka z Jowisza (jap. セーラージュピター Sērā Jupitā, ang. Sailor Jupiter) – bohaterka anime i mangi Czarodziejka z Księżyca stworzonej przez Naoko Takeuchi. Jest też jedną z Czarodziejek Wewnętrznego Układu Słonecznego. Jej prawdziwą tożsamością jest Makoto Kino.

Opis postaciEdytuj

Sama nazywa siebie Wojowniczką Grzmotu i Odwagi (jap. 雷と勇気の戦士) i Wojowniczką Ochrony (jap. 保護の戦士), pod opieką "Planety Grzmotów", odnosząc się do dosłownego znaczenia japońskiej nazwy dla Jowisza.

Czarodziejka z Jowisza jako trzecia z wojowniczek dołączyła do Czarodziejki z Księżyca, pełni funkcję „siły” grupy[1]. Oprócz tego, że jest bardzo silna fizycznie, jest w stanie wygenerować, kontrolować i manipulować grzmoty i błyskawice, niektóre z jej mocy są oparte na roślinach. Oprócz głównej części serii Sailor Moon, Makoto wystąpiła w swoim własnym opowiadaniu, w mandze pt. Melancholia Mako-chan.

Sailor JupiterEdytuj

Jest Czarodziejką z Jowisza, a swoją moc czerpie z sił błyskawic i piorunów. W tę formę Makoto zmienia się mówiąc Jupiter Power, Make Up. Posiada wielką siłę (nie tylko jako wojowniczka). Z czasem jednak opanowuje swoją porywczość i przemienia siłę fizyczną w prawdziwą moc. Pierwszymi ataki czarodziejki są Supreme Thunder oraz Supreme Thunder Dragon.

Super Sailor JupiterEdytuj

Ostatnia forma Sailor Jupiter w anime. W tę formę Makoto zmienia się mówiąc Jupiter Crystal Power, Make Up. Jej nowym atakiem jest Jupiter Oak Evolution.

Eternal Sailor JupiterEdytuj

Forma Eternal Sailor Jupiter występuje tylko w mandze i jest to najdoskonalsza postać wojowniczki.

Evil Sailor JupiterEdytuj

Wystąpiła tylko w mandze. Przymusowo dołączyła do Galaxii.

PGSMEdytuj

MusicaleEdytuj

W musicalach Sera Myu w jej rolę wcielały się: Kanoko, Marie Sada, Takako Inayoshi, Emika Satō, Akari Tonegawa, Chiho Ōyama, Emi Kuriyama, Yuriko Hayashi, Ayano Sugimoto, Kaori Sakata, Karina Okada, Mai Watanabe, Yū Takahashi, Kaede. Miała jedną piosenkę image song: Zigzag Slash.

KostiumEdytuj

Zobacz w osobnym artykule: Sailor fuku/Sailor Jupiter.

MoceEdytuj

Kwestie transformacjiEdytuj

Ataki i moce Edytuj

PrzedmiotyEdytuj

Zobacz w osobnym artykule: Przedmioty Sailor Jupiter.

Etymologia imienia i moceEdytuj

Sailor Jupiter nosi imię piątej planety Układu Słonecznego. Jowisz został nazwany od imienia rzymskiego boga nieba, burzy i deszczu, którego greckim odpowiednikiem jest Zeus. W języku japońskim planeta Jowisz nosi nazwę Mokusei (jap. 木星): pierwszy znak kanji znaczy „drzewo”, a drugi wskazuje na obiekt astronomiczny. Choć użyto rzymskiej nazwy planety, dominującym żywiołem Sailor Jupiter jest drewno[2] ze względu na ten aspekt japońskiej mitologii[3].

Jest Wojowniczką Grzmotu i Odwagi (jap. 雷と勇気の戦士) i Wojowniczką Ochrony (jap. 保護の戦士), pod opieką "Planety Grzmotów". Wyjątkowo większość jej ataków jest opartych na jej drugiej mocy, piorunie, co jest odniesieniem do rzymskiego boga Jowisza, i tylko ograniczoną kontrolę nad roślinami. Jest zdecydowanie najsilniejsza fizycznie z wojowniczek Senshi. W mandze stałą częścią jej tiary jest piorunochron, dzięki któremu gromadzi energie elektryczną, którą używa do swoich ataków. Sailor Jupiter używała wieńca do wykonywania ataku Jupiter Oak Evolution. Jest także najsilniejsza z wojowniczek.

Podobnie jak reszta wojowniczek potrafi stworzyć pole ochronne i lewitować, czy latać.

PrzypisyEdytuj

  1. Anne Allison: A Challenge to Hollywood? Japanese Character Goods Hit the US, Japanese Studies, t. 20, wyd. nr 1, s. 67–88, 2000 r., wyd. Routledge
  2. Tom 1, Akt 5
  3. Patrick Drazen: Anime Explosion! The What? Why? & Wow! of Japanese Animation, wyd. Stone Bridge Press; Berkeley, Kalifornia, s. 286

Więcej z Fandomu

Losowa wiki