FANDOM

Czarodziejka z MarsaGaleria
Czarodziejka z Marsa
Sailor Mars
Sailor Mars 01
Pierwsze wystąpienie: Act 3 (manga)
8 odc. (anime)
Act 3 (PGSM)
Odc. 3 (SM Crystal)
Seiyū: Michie Tomizawa
Rina Satō (SM Crystal)
Informacje
Przynależność: Księżycowe Królestwo, Kryształowe Tokio
Miejsce zamieszkania: Azabu-Juuban, Minato-ku, Tokio
Zawód/zajęcie: Sailor Senshi
Aliasy: Rei Hino
Formy: Sailor Mars, Super Sailor Mars, Princess Mars, Eternal Sailor Mars
Tytuły: Wojowniczka Wojny, Wojowniczka Pasji, Wojowniczka Ognia, Strażniczka Wojny (tytuł nadany jej przez Neo-Queen Serenity)
Powiązania: Solar System Sailor Senshi, Inner Senshi
Dane osobowe
Data urodzenia: 17 kwietnia 1978
Wiek: 14–16
Wzrost: 160 cm
Płeć: kobieta
Gatunek: człowiek
Grupa krwi: AB

Czarodziejka z Marsa (jap. セーラーマーズ Sērā Māzu, ang. Sailor Mars) – bohaterka anime i mangi Czarodziejka z Księżyca stworzonej przez Naoko Takeuchi. Jest też jedną z Czarodziejek Wewnętrznego Układu Słonecznego. Jej prawdziwą tożsamością jest Rei Hino.

Opis postaciEdytuj

Sama nazywa siebie Wojowniczką Wojny (jap. 戦いの戦士) i Wojowniczką Pasji i Ognia (jap. 炎と情熱の戦士), pod opieką "Planety Ognia", odnosząc się do dosłownego znaczenia japońskiej nazwy dla Marsa. W zależności od momentu w serii nazywała siebie po prostu Wojowniczką Pasji (jap. 情熱の戦士) lub Wojowniczką Ognia (jap. 炎の戦士).

Czarodziejka z Marsa jako druga z wojowniczek dołączyła do Czarodziejki z Księżyca, jest drugim przywódcą Inner Senshi po Sailor Venus[1] (która była liderką Inner Senshi w mandze). Jako Czarodziejka z Marsa włada ogniem i ciepłem, ma także różne zdolności metapsychiczne związane z jej rolą jako miko w świątyni shintō, w której mieszka. Oprócz głównej części serii Sailor Moon, Rei wystąpiła w dwóch innych opowiadaniach, w pierwszym pt. Casablanca Memories, który opowiada o jej przeszłości oraz drugim pt. Bitwa w szkole Rei i Minako.

Sailor MarsEdytuj

Pierwsza postać Czarodziejki została ujawniona w odcinku 10. By się przemienić, Rei wypowiada słowa Mars Power, Make Up. Potęgą Marsa jest ogień. Pierwsze ataki Senshi w anime to Fire Soul oraz Fire Soul Bird. Sama Rei potrafi się jednak skutecznie bronić przed demonami bez transformacji dzięki magicznemu pergaminowi poprzez wypowiedzenie słów Akuryō Taisan. W sezonie R anime i Black Moon mangi Inner Senshi dostały od Luny i Artemisa nowe Star Power Sticks. By się przemienić, Rei wypowiada słowa Mars Star Power, Make Up. Wraz z nową mocą dostaje atak Burning Mandala.

Super Sailor MarsEdytuj

To jest ostateczna wersja czarodziejki jaką widzimy w anime. W odcinku 143 wszystkie Inner Senshi otrzymują Crystal Change Rods od Pegaza. Rei przy transformacji wypowiada słowa Mars Crystal Power, Make Up. Jej nowy atak to Mars Flame Sniper.

Eternal Sailor MarsEdytuj

Najdoskonalsza postać Senshi; jest ukazana tylko w mandze.

Evil Sailor MarsEdytuj

Wystąpiła tylko w mandze. Przymusowo dołączyła do Galaxii.

PGSMEdytuj

Mars222

Sailor Mars (PGSM)

Na początku wcale nie chciała być wojowniczką, dopiero później przekonała się się, że powinna nią być. Przemienia się za pomocą Jewelry Star Bracelet słowami Mars Power, Make Up.

MusicaleEdytuj

W musicalach Sera Myu w jej rolę wcielały się: Hiroko Nakayama, Misako Kotani, Asuka Umemiya, Hiromi Sakai, Eri Kanda, Megumi Yoshida, Aiko Kawasaki, Risa Honma, Kanon Nanaki, Karen Kobayashi. Miała jedną piosenkę image song: Honō no Messenger.

KostiumEdytuj

Zobacz w osobnym artykule: Sailor fuku/Sailor Mars.

MoceEdytuj

Kwestie transformacjiEdytuj

Ataki i moce Edytuj

PrzedmiotyEdytuj

Zobacz w osobnym artykule: Przedmioty Sailor Mars.

Etymologia imienia i moceEdytuj

Sailor Mars nosi imię czwartej planety Układu Słonecznego. Mars został nazwany od imienia rzymskiego boga wojny, którego greckim odpowiednikiem jest Ares. W języku japońskim planeta Mars nosi nazwę Kasei (jap. 火星): pierwszy znak kanji znaczy „ogień”, a drugi wskazuje na obiekt astronomiczny. Choć użyta została rzymska nazwa planety, moce Sailor Mars opierają się na ogniu ze względu na ten aspekt japońskiej mitologii[2].

Jest Wojowniczką Pasji (jap. 情熱の戦士) i Wojowniczką Ognia (jap. 炎の戦士), Czarodziejka z Marsa posiada niezwykle silne ataki oparte na ogniu, które spalają przeciwników na popiół. Potrafi także łączyć swoje ogniste ataki z jej duchowymi zdolnościami oczyszczającymi, co jej pozwala zwiększyć skuteczność egzorcyzmów. Wydaje się, że jej forma wojowniczki wzmacnia moce psychiczne. Czarodziejka umie wyczuwać zagrożenie i przewidywać przyszłość za pomocą jej psychicznych wizji.

Podobnie jak reszta wojowniczek potrafi stworzyć pole ochronne i lewitować, czy latać.

PrzypisyEdytuj

  1. Naoko Takeuchi: Materials Collection, wyd. Kōdansha, r. 1999, str. 286
  2. Patrick Drazen: Anime Explosion! The What? Why? & Wow! of Japanese Animation, wyd. Stone Bridge Press; Berkeley, Kalifornia, s. 286