FANDOM

Czarodziejka z Neptuna
Sailor Neptune
Sailor Neptune In Manga2
Pierwsze wystąpienie: Act 26 (manga)
Odc. 90 (anime)
Seiyū: Masako Katsuki
Sayaka Ōhara (SM Crystal)
Informacje
Przynależność: Księżycowe Królestwo, Kryształowe Tokio
Miejsce zamieszkania: Tokio, Japonia
Zawód/zajęcie: Sailor Senshi
Aliasy: Michiru Kaiō
Formy: Sailor Neptune, Super Sailor Neptune, Księżniczka Neptun, Eternal Sailor Neptune
Tytuły: Wojowniczka Głębokich Wód, Wojowniczka Morza, Wojowniczka Objęcia, Soldier of Comprehension, Solidier of Affinity
Powiązania: Solar System Sailor Senshi
Dane osobowe
Data urodzenia: 24 października 1975
Wiek: Fizycznie 16–17
Wzrost: 166 cm
Płeć: Kobieta
Gatunek: Człowiek
Grupa krwi: 0

Czarodziejka z Neptuna (jap. セーラーネプチューン Sērā Nepuchūn, ang. Sailor Neptune) – bohaterka anime i mangi Czarodziejka z Księżyca stworzonej przez Naoko Takeuchi. Jest też jedną z czterech Czarodziejek Zewnętrznego Układu Słonecznego. Jej prawdziwą tożsamością jest Michiru Kaiō.

Sama nazywa siebie Wojowniczką Głębokich Wód (jap. 深海の戦士) i Wojowniczką Objęcia (jap. 抱擁の戦士), pod opieką "Planety Mórz", odnosząc się do dosłownego znaczenia japońskiej nazwy dla Neptuna.

PostacieEdytuj

Sailor NeptuneEdytuj

Sailor Neptune to pierwsza forma Michiru jako Sailor Senshi. Nosi mundurek w kolorach morskim i niebieskim. Posiada krótsze rękawiczki niż Guardian Senshi. Nazywana jest m.in. Wojowniczką Głębokich Wód[1] i Wojowniczką Zrozumienia[2]. Jej moce są inherentnie związane z oceanem (nie tylko z wodą, ta jest domeną Sailor Mercury). Michiru posiada pokazujące prawdę Lustro Głębokiej Wody - jeden z trzech Talizmanów tworzących Świętego Graala. W 167 odcinku (1 odcinku Sailor Moon Sailor Stars) Sailor Neptune dostaje Kryształ Neptuna, zmienia się również jej strój i otrzymuje ona tytuł Super Sailor Neptune. Podobne zdarzenie ma miejsce w 42 Akcie mangi, jednak nazwa formy nie zmienia się. Trzecia forma występuje tylko w mandze i nie ma ona nazwy, jest jednak analogiczna do Eternal Sailor Moon (za wyjątkiem skrzydeł). Za czasów Srebrne Milenium Michiru była również Księżniczką swojej planety na zamku Triton. Było jej powierzone zadanie strzeżenia Układu Słonecznego przed atakami z zewnątrz.

Super Sailor NeptuneEdytuj

Oprócz ubioru, niewiele zmienia się po przejściu na poziom "Super".

Ssailorneptuneanime
Ssailorneptunem3

Eternal Sailor NeptuneEdytuj

Najdoskonalsza postać Czarodziejki; jest ukazana tylko w mandze.

Evil Sailor NeptuneEdytuj

Wystąpiła w anime, mandze i Sera Myu. Przymusowo dołączyła do Galaxii w mandze, natomiast w anime i Sera Myu - dobrowolnie.

W anime Galaxia dała wybór outer senshi: albo odbierze im gwiezdne ziarna i zginą, albo da im bransoletki pozwalające na życie bez gwiezdnego ziarna, lecz wtedy będą musiały jej służyć. Sailor Neptune i Sailor Uranus wybrały drugą możliwość. Galaxia odebrała im gwiezdne ziarna i dała bransoletki. Żeby udowodnić swoją wierność, Michiru i Haruka wyręczyły Galaxię w odebraniu gwiezdnych ziaren dwóm pozostałym Outer Senshi. W 199 odcinku Sailor Neptune i Sailor Uranus, pomimo bransoletek, przez które Galaxia wydawała rozkazy, obróciły się przeciwko niej i zaczęły strzelać z bransoletek. Okazało się jednak, że Galaxia nie posiada gwiezdnego ziarna i podstęp się nie udał. Odebrała im bransoletki i obie zaczęły zanikać. Michiru chciała dotknąć ręki Haruki przed śmiercią.

MusicaleEdytuj

OoyamaSailorNeptune

Takayo Ōyama jako Sailor Neptune

W musicalach Sera Myu w jej rolę wcielały się: Kahoru Sakamoto, Chikage Tomita, Miyuki Fuji, Hiroko Tahara, Sara Shimada, Yūka Asami, Tomoko Inami, Takayo Ōyama, Sayaka Fujioka. Miała dwie wspólne piosenki image song z Sailor Uranus: Chō bi! Uranus to Neptune oraz Harsh! Saint Cry!!.

KostiumEdytuj

Zobacz w osobnym artykule: Sailor fuku/Sailor Neptune.

MoceEdytuj

Kwestie transformacjiEdytuj

Ataki i moce Edytuj

PrzedmiotyEdytuj

Zobacz w osobnym artykule: Przedmioty Sailor Neptune.

Etymologia imienia i moceEdytuj

Sailor Neptune nosi imię ósmej planety Układu Słonecznego. Neptun został nazwany od Neptuna – w mitologii rzymskiej bóg wód, chmur i deszczu, odpowiednik greckiego Posejdona, boga morza. W języku japońskim planeta Neptun nosi nazwę Kaiōsei (jap. 海王星): pierwsze dwa znaki kanji znaczą „król morza”, a trzeci wskazuje na obiekt astronomiczny. Dlatego też moce Sailor Neptune opierają się na nim.

Jest Wojowniczką Głębokich Wód (jap. 深海の戦士) i Wojowniczką Objęcia (jap. 抱擁の戦士), pod opieką "Planety Mórz". Potrafi także połączyć moc swojego talizmanu z właścicielkami pozostałych talizmanów w celu utworzenia pola siłowego.

Podobnie jak reszta wojowniczek potrafi stworzyć pole ochronne i lewitować, czy latać.

GaleriaEdytuj

PrzypisyEdytuj

  1. Takeuchi, Naoko (November 2, 1994). Bishoujo Senshi Sailor Moon Tom 8, Akt 26. Kodansha. ISBN 4-06-178790-X.
  2. 1997 Winter Special Musical - Pretty Soldier Sailor Moon Sailor Stars (Revised)

Więcej z Fandomu

Losowa wiki