Fandom

Czarodziejka z Księżyca

Czarodziejka z Plutona

2968stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Czarodziejka z Plutona
Sailor Pluto
Sailor Pluto Manga.jpg
Pierwsze wystąpienie: Act 18 (manga)
75 odc. (anime)
Odc. 19 (SM Crystal)
Seiyū: Chiyoko Kawashima
Ai Maeda (SM Crystal)
Informacje
Przynależność: Księżycowe Królestwo, Kryształowe Tokio
Miejsce zamieszkania: Tokio, Drzwi Czasoprzestrzeni
Zawód/zajęcie: Sailor Senshi
Aliasy: Setsuna Meiō, Strażniczka Wrót Czasoprzestrzeni, Puu
Formy: Sailor Pluto, Super Sailor Pluto, Księżniczka Pluton, Eternal Sailor Pluto
Tytuły: Soldier of the Afterlife, Guardian of Time, Soldier of Change, Wojowniczka Rewolucji
Powiązania: Solar System Sailor Senshi, Queen Serenity, Neo-Queen Serenity, King Endymion, Diana
Dane osobowe
Data urodzenia: 29 października 1975
Wiek: fizycznie 19–21, ale jest wieczna
Wzrost: 174 cm
Płeć: kobieta
Gatunek: człowiek
Grupa krwi: A

Czarodziejka z Plutona (jap. セーラープルート Sērā Purūto, ang. Sailor Pluto) – bohaterka anime i mangi Czarodziejka z Księżyca stworzonej przez Naoko Takeuchi. Jest też jedną z czterech Czarodziejek Zewnętrznego Układu Słonecznego. Jej prawdziwą tożsamością jest Setsuna Meiō.

Sama nazywa siebie Wojowniczką Rewolucji (jap. 変革の戦士) i Wojowniczką Czasoprzestrzeni (jap. 時空の戦士), pod opieką z "Planety Zaświatów", odnosząc się do dosłownego znaczenia japońskiej nazwy dla Plutona.

FormyEdytuj

Sailor PlutoEdytuj

Sailor Pluto jest najrzadziej występującą w historii wojowniczką, a także najstarszą z nich wszystkich. Tylko ona nie odradza się z pozostałymi wojowniczkami po ataku na Srebrne Milenium. Dopiero po przebudzeniu się Nowej Królowej Serenity w XXX wieku dostaje ludzkie życie w przeszłości (XX w.) jako Setsuna Meioh.

Na co dzień jest Strażniczką Wrót Czasoprzestrzeni i samotnie spędza czas zawieszona w korytarzu między wymiarami, pilnując, by nikt niepowołany nie przekroczył bram Królestwa.

Posiada moc przewidywania przyszłości, jednak zazwyczaj nie wolno jej pod żadnym pozorem zdradzi tajemnic, które są jej wyjawiane przez czas. Wyjątek stanowi jedynie sprawa Sailor Saturn, o której opowiada pozostałym wojowniczkom. Posiada jedno tylko zaklęcie, którym się posługuje, by odeprzeć atak przeciwnika: Dead Scream!. Znajdujące się różdżce-kluczu ogromne serce było trzecim talizmanem. Został on ujawniony przez Czarodziejkę z Plutona w odcinku 110.

Super Sailor PlutoEdytuj

Oprócz ubioru, niewiele zmienia się po przejściu na poziom "Super".

Eternal Sailor PlutoEdytuj

Występuje tylko w mandze. Jest to ostatnia forma Setsuny jako wojowniczki i zarazem najsilniejsza. Otrzymuje nowe ataki, a w razie potrzeby mogą jej wyrosnąć skrzydła (podobnie zresztą jak innym wojowniczkom).

Eternal Sailor Pluto to ostatnie już wcielenie Setsuny. Podczas walki z Galaxią Czarodziejka z Plutona, tak inne wojowniczki zostaje zabita. Kiedy Usagi zwycięża nad złem, Setsuna odradza się na nowo i żyje razem ze swymi przyjaciółkami w świecie pełnym pokoju i miłości.

Evil Sailor PlutoEdytuj

Wystąpiła tylko w mandze. Przymusowo dołączyła do Galaxii.

MusicaleEdytuj

YuukoHosakaSailorPluto.jpg

Yūko Hosaka jako Sailor Pluto

W musicalach Sera Myu w jej rolę wcielały się: Miwa Hosoki, Rei Saitō, Yuki Kamiya, Seiko Nakazawa, Teruyo Watanabe, Yūko Hosaka, Yukiko Nakae, Miho Yokoi i Mikako Ishii. Miała dwie piosenki image song: Stay Alone, Forbidden Hades oraz Chronos Guardian (Who Goes There?).

Sailor Pluto po raz pierwszy pojawiła się w musicalu Usagi - Ai no Senshi e no Michi, gdzie ukazała się jedynie jej sylwetka, a osobą odgrywającą ją była w rzeczywistości aktorka grająca Sailor JupiterKanoko, trzymająca Garnet Rod, ale w kostiumie Sailor Jupiter. Sailor Pluto jako osoba pojawiła się w następnym musicalu Henshin - Super Senshi e no Michi.

KostiumEdytuj

Zobacz w osobnym artykule: Sailor fuku/Sailor Pluto.

MoceEdytuj

Kwestie transformacjiEdytuj

Ataki i moce Edytuj

PrzedmiotyEdytuj

Zobacz w osobnym artykule: Przedmioty Sailor Pluto.

CiekawostkiEdytuj

  • Krążą przypuszczenia, że Sailor Pluto mogła być w sekrecie zakochana w swoim władcy – Królu Endymionie.

GaleriaEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki