FANDOM

Czarodziejka z Urana
Sailor Uranus
Sailor Uranus in the manga
Pierwsze wystąpienie: akt 25 (manga)
odc. 90 (anime)
Seiyū: Megumi Ogata
Junko Minagawa (Crystal)
Informacje
Przynależność: Księżycowe Królestwo, Kryształowe Tokio
Miejsce zamieszkania: Tokio
Zawód/zajęcie: Sailor Senshi
Aliasy: Haruka Tenō
Formy: Czarodziejka z Urana, Super Sailor Uranus, Księżniczka Uran, Eternal Sailor Uranus
Tytuły: Wojowniczka Nieba, Wojowniczka Lotu, Wojowniczka Niebios
Powiązania: Solar System Senshi
Dane osobowe
Data urodzenia: 27 stycznia 1976
Wiek: 16 (S) – 17 (Sailor Stars)
Wzrost: 175 cm
Płeć: kobieta
Gatunek: człowiek
Grupa krwi: B (strona oficjalna)[1]
0 (concept art)

Czarodziejka z Urana (jap. セーラーウラヌス Sērā Uranusu, ang. Sailor Uranus) – bohaterka z serii Czarodziejka z Księżyca stworzonej przez Naoko Takeuchi. Jest też jedną z czterech Czarodziejek Zewnętrznego Układu Słonecznego. Jej prawdziwą tożsamością jest Haruka Tenō.

Sama nazywa siebie Wojowniczką Nieba (jap. 天空の戦士) i Wojowniczką Lotu (jap. 飛翔の戦士), pod opieką "Planety Niebios", odnosząc się do dosłownego znaczenia japońskiej nazwy dla Urana.

PostacieEdytuj

Sailor UranusEdytuj

Jest jedną z czterech Outer Senshi, które w przeciwieństwie do Inner Senshi mają za zadanie ochronę Kryształowego Tokyo spoza jego granic.

Super Sailor UranusEdytuj

Oprócz ubioru niewiele zmienia się po przejściu na poziom "Super". W anime jest to jej ostatnia przemiana.

Eternal Sailor UranusEdytuj

Występuje tylko w mandze, jest to najdoskonalsza forma Sailor Uranus. 

Evil Sailor UranusEdytuj

Wystąpiła w anime, mandze i Sera Myu. Przymusowo dołączyła do Galaxii w mandze, natomiast w anime i Sera Myu - dobrowolnie.

Aktorki w musicalachEdytuj

W musicalach w jej rolę wcielały się: Sanae Kimura, Nao Takagi, Asako Uchida, Akiko Nakayama, Shū Shiotsuki. Miała dwie wspólne piosenki image song z Sailor Neptune: Chō bi! Uranus to Neptune oraz Harsh! Saint Cry!!.

KostiumEdytuj

Zobacz w osobnym artykule: Sailor fuku/Sailor Uranus.

MoceEdytuj

Kwestie transformacjiEdytuj

Ataki i moce Edytuj

PrzedmiotyEdytuj

Zobacz w osobnym artykule: Przedmioty Sailor Uranus.

Etymologia imienia i moceEdytuj

Sailor Uranus nosi imię siódmej planety Układu Słonecznego. Uran został nazwany od Uranosa, który był bogiem i uosobieniem nieba w mitologii greckiej. W języku japońskim planeta Uran nosi nazwę Ten'ōsei (jap. 天王星): pierwsze dwa znaki kanji znaczą „król nieba”/„niebiański”, a trzeci wskazuje na obiekt astronomiczny. Dlatego też moce Sailor Uranus opierają się na nim.

Jest Wojowniczką Nieba (jap. 天空の戦士) i Wojowniczką Lotu (jap. 飛翔の戦士), pod opieką "Planety Niebios". Moce Haruki nawiązują do rzymskiej mitologi, gdzie Uran jest bogiem nieba. Są inspirowane zachodnią astrologią, w której planeta Uran jest związana z klęskami żywiołowymi, takimi jak: trzęsienia ziemi, tornada, tajfuny i huragany. Czarodziejka ma władze nad wiatrem i ziemią, o czym świadczą nazwy jej ataków. Dziewczyna posiada też Space Sword jeden z 3 talizmanów, którego moc może połączyć z właścicielkami pozostałych talizmanów w celu utworzenia bariery. Sailor Uranus dysponuje także ogromną siłą fizyczną.

GaleriaEdytuj

PrzypisyEdytuj

  1. Profil Haruki na oficjalnej stronie