FANDOM

Cztery Wojowniczki Czuwających Bogów (jap. 四守護神の戦士 Yon Shūgoshin no Senshi) – termin ten odnosi się do Czarodziejki z Merkurego, Czarodziejki z Marsa, Czarodziejki z Jowisza i Czarodziejki z Wenus. Grupą przewodzi Czarodziejka z Wenus.

Termin ten jest oficjalnym tytułem grupy czterech wojowniczek, który padł w mandze, w przeciwieństwie do innego terminu, stworzonego przez fanów "Inner Senshi".

W wersji shinsōban z roku 2003, tytuł ten został skrócony do prostszego Guardian Senshi (jap. 守護戦士 Shūgo Senshi)[1].

Zadaniem grupy jest ochrona Księżniczki Serenity, a także obrona Układu Słonecznego przed zagrożeniami.

Wojowniczki mieszkały w Księżycowym Zamku na Księżycu, razem z Serenity, mimo że w mandze zostało wspomniane, że posiadały swoje własne zamki.

Wojowniczki a generałowieEdytuj

Manga-venus-gen

Scena z mangi (tom 3)

Gen-sen

Cztery wojowniczki i generałowie

Na podstawie pewnego obrazka z artbooka autorka mangi Naoko Takeuchi, zainsynuowała, że w okresie Księżycowego Królestwa cztery Guardian Senshi były przeznaczone czterem generałom (Jadeite, Nephrite, Zoisite, Kunzite). W mandze pojawił się tylko motyw związku Kunzite'a i Sailor Venus.

Wątek ten jest kanoniczny w musicalach i reboocie anime Sailor Moon Crystal, gdzie ich związki z przeszłości zostały bezpośrednio potwierdzone.

W grze Sailor Moon: Another Story również podjęto ten wątek. Najbardziej widoczne to jest w relacji Sailor Venus – Kunzite. Dowiadujemy się stamtąd, że w czasach Księżycowego Królestwa byli oni w sobie zakochani, a Sailor Venus, jako liderka Guardian Senshi posiadała arkę, którą często podróżowała z Księżyca na Ziemię, aby spotkać się z ukochanym. Niestety, ich miłość nie przetrwała, jak miłość Usagi i Mamoru.

W pierwszym anime z lat 90. natomiast, nie ma wzmianki o jakichkolwiek romantycznych relacjach łączących senshi z generałami.

Musicale Edytuj

Wojowniczki Wewnętrznego Układu Słonecznego (jap. 内部太陽系戦士 Naibu Taiyōkei Senshi) - termin używany w musicalach Sailor Moon w odniesieniu do grupy Wojowniczek Układu Słonecznego nazywanej zazwyczaj "Inner Senshi" przez fanów. Zwrot został prawdopodobnie utworzony jako odpowiednik "Wojowniczek Zewnętrznego Układu Słonecznego", który jest używany oficjalnie w całym canonie serii Sailor Moon.

PrzypisyEdytuj

  1. Analyzing the new Sailor Moon manga - Ian Andreas Miller