FANDOM

Czy chcesz być szczupła?
Logo ep4
うさぎが教えます!スリムになる法
Usagi ga oshiemasu! Surimu ni naruhō
Sezon: Sailor Moon
Reżyseria: Harume Kosaka
Scenariusz: Sukehiro Tomita
Reżyser animacji: Kiyoshi Matsumoto
Premiera: 28 marca 1992
CHRONOLOGIA
Poprzedni: Ratujmy zakochane dziewczęta
Następny: Tajemniczy zapach kradnie twoją miłość

Czy chcesz być szczupła? (jap. うさぎが教えます!スリムになる法 Usagi ga oshiemasu! Surimu ni naruhō, pol. Usagi wam pokaże! Droga do szczupłej figury) – czwarty odcinek pierwszej serii anime, w którym Usagi próbuje schudnąć. Jego premiera odbyła się w Japonii 28 marca 1992 roku.

Opis odcinkaEdytuj

W domu Usagi panuje panika. Nasza bohaterka staje na wadze i z przerażeniem odkrywa, że ma problemy z nadwagą. Ojciec prosi córkę, aby się uspokoiła. Stwierdza, że w jej wieku jest dobrze. Shingo mówi siostrze, że za dużo je, a za mało się uczy. Luna jest z naszej bohaterki niezadowolona i rysuje portret Usagi po pół roku. Doradza jej, aby zaczęła ćwiczyć i mniej jeść.

Następnego dnia w szkole Usagi obserwuje Naru, która je swoje drugie śniadanie. Zdziwiona sąsiadka z ławki zastanawia się, co się stało naszej bohaterce. Umino pyta się, czy Usagi zje resztkę jego śniadania. Dziewczyna wyznaje kolegom, że jest na diecie. Ci jednak radzą jej, aby poszła na pływanie, ale Usagi nie umie pływać.

W przerwie między lekcjami uczennice rozmawiają na temat zdrowego odchudzania i diety. Naru radzi Usagi, aby się zapytała o dietę pani Haruny, mistrzyni w tworzeniu diet w dwa dni. Nagle pojawia się Umino ze zdjęciami nauczycielki, podkreśloną jej sylwetką. Nie może powiedzieć, skąd ma zdjęcia. Okazuje się, że ich wychowawczyni uczęszcza do klubu fitness Gym Shapely. Dziewczyny postanawiają po lekcjach tam iść.

Gdy Naru, Usagi i dwie inne dziewczyny docierają do klubu fitness, spotykają przystojnego instruktora siłowni. Ten oznajmia przybyłym, że zajęcia fitness są darmowe, więc dziewczyny mogą się tam dołączyć. Lecz Usagi znika. Reszta koleżanek idzie na deszcz kształtujący. Usagi siedzi w wannie i stwierdza, że niełatwo jest schudnąć.

Tymczasem w Królestwie Ciemności Królowa Beryl rozmawia ze swoim sługą. Pyta się go, czy zdobył dla niej dużą ilość energii. Ale Jadeite odpowiada królowej, że jeszcze nie, ale wymyśla nowy plan zdobycia dla niej energii. Tym razem przekonuje królową, że jego plan odniesie sukces wykorzystując energię dziewczyn.

Instruktor jest zadowolony z dziewczyn. Chwali je, że wyglądają pięknie, i zaprasza na kolejne zajęcia. Usagi zmęczona i głodna wraca do domu. Spotyka chłopca i pyta się, czy da jej swoją pyzę. Przerażony chłopiec ucieka do rodziców.

Nasza bohaterka idzie dalej. Napotyka plakat i patrzy na figurę Sailor V. Gdy pojawia się Motoki, osłabiona Usagi wpada w jego ramiona. Mówi mu, że nic nie je i jest wykończona, po chwili mdleje. We śnie widzi siebie i Motokiego, ale budzi się na leżaku. Motoki ocuca ją. Usagi, orientując się, o co chodzi, robi się czerwona. Całą tą scenę widzi Luna. Motoki, poznają przyczynę osłabienia, doradza naszej bohaterce, aby zaczęła normalne jeść. Dodaje, że woli pyzy.

Usagi idąc od Motokiego objada się pyzami i po raz kolejny spotyka Mamoru Chibę, który śmieje się tym razem z jej sylwetki. Dziewczyna początkowo nie zwraca na niego uwagi. Po chwili nie wytrzymuje uwag chłopaka i rzuca w niego pyzą. Ten zaś łapie ją i dziękuje. Luna spotyka Usagi w parku i mówi jej, że jeżeli zje jedną pyzę, przytyje dwa kilogramy, a jeżeli dwie – pięć kilogramów. Biedna Usagi postanawia wrócić na siłownię i spalić tłuszcz.

Tymczasem Luna obserwuje panią Harunę, która idzie na deszcz kształtujący. Zauważa Jadeite'a, który głośno myśli, że po tym prysznicu jego klientka umrze. Przerażony zwierzak to słyszy i biegnie do Usagi, ale ta zaprzecza. Luna grozi naszej bohaterce, że jeżeli się nie podniesie, wydrapie jej buzię.

Usagi podnosi się, wypowiada słowa Moon Prism Power, Make Up! i zamienia się w Sailor Moon. Biegnie do swojej wychowawczyni i rozkazuje Jadeite'owi ją zostawić. Ten zaś wysyła do walki swoich opętanych instruktorów fitness.

Luna doradza Sailor Moon, aby ich odczarowała. Jednak ta się boi. Kotka wmawia jej, że jak będzie walczyć, to będzie szczupła. Ucieszona tą informacją Usagi bierze się za demonów, unicestwiając ich atakiem Moon Tiara Action!. Demony zamieniają się z powrotem w ludzi. Wszystko wraca do normy.

Królowa Beryl jest zdziwiona dużą ilością zdobytej energii dla Królowej Metarii zdobytą przez Jadeite'a i daje mu kolejny rozkaz. Sługa przekonuje ją, że kolejnym razem zniszczy Sailor Moon.

Pani Haruna po tygodniu wolnego wraca do pracy w szkole. W domu rodziny Tsukino domownicy odradzają swoje diety. Usagi ponownie stoi na wadze. Jest znowu przerażona i mówi: Och, nie! Przecież ja ćwiczyłam i walczyłam, a moja waga bez zmian. Dlaczego?.

ObsadaEdytuj

GaleriaEdytuj

UwagiEdytuj

  • Pierwszy polski tytuł odcinka to Mania odchudzania (Polsat).
  • Odcinek jest fillerem. Żadna ze scen w nim zawartych nie pochodzi z mangi.
  • Ten odcinek nie miał potwora. Zamiast tego Jadeite prowadził siłownię z pomocą trzech instruktorów ćwiczeń, których kontrolował pierścieniami na ich głowach.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki