FANDOM

Długa droga do gwiazd
Logo ep7.jpg
うさぎ反省!スターの道はきびしい
Usagi hansei! Sutā no michi wa kibishii
Sezon: Sailor Moon
Reżyseria: Takao Yoshizawa
Scenariusz: Shigeru Yanagawa
Premiera: 25 kwietnia 1992
Potwór: Derella
CHRONOLOGIA
Poprzedni: Nigdy nie rezygnuj z miłości! Bunny kupidynem
Następny: Czy geniusz jest potworem?

Długa droga do gwiazd (jap. うさぎ反省!スターの道はきびしい Usagi hansei! Sutā no michi wa kibishii, ang. Usagi Learns a Lesson! The Road to Stardom is Tough) – 7 odcinek pierwszej serii anime, w którym pojawia się Mikan Shiratori. Jego premiera odbyła się w Japonii 25 kwietnia 1992 roku.

Opis odcinkaEdytuj

Pewnego słonecznego dnia Usagi, idąc do szkoły, zauważa plakat, który reklamuje cudowny lek Mikan na zmęczenie. Nagle nasza bohaterka zostaje uderzona teczką Naru w głowę. Prosi o wyjaśnienie, ale jej koleżanka znika daleko.

W szkole Umino mówi, że również widział ten plakat. Usagi podejrzewa wziął go z apteki, ale jej kolega twierdzi, że w sklepie internetowym go kupił. Dziewczyny z klasy Usagi plotkują o Mikan i marzą, żeby być na jej stanowisku.

Przed budynkiem "TV Ashita" zbierają się tłumy osób proszących o autograf. Mikan z uśmiechem daje im autografy i zachęca dziewczyny do obejrzenia nowego show. Scenę obserwuje jeden z generałów Królowej Beryl, Jadeite. Właśnie się zastanawia, jak wykorzystać energię ludzi.

W domu naszej bohaterki Naru wymyśla plan wejścia do świata rozrywki – muszą zaśpiewać razem. Dziewczyna chce, aby wraz z Usagi wydać własną płytę i być większymi gwiazdami niż Mikan. Usagi i Naru włączają radio i wykonują parodię piosenki Moonlight Densetsu, robiąc zabawne gesty.

Wtedy do pokoju wchodzi Shingo i prosi dziewczyny, żeby przestały, bo zabiją kota na śmierć. Naru i Usagi są oburzone i zaciskają ze złości palce, więc Shingo opuszcza pokój. Dziewczyny śpiewają, ciągle depcząc swoje stopy, w efekcie czego się kłócą. Umawiają się, że jedna z nich pójdzie własną drogą.

Rodzina Tsukino spędza czas przed telewizorem. Nasza bohaterka ma wątpliwości związane z byciem gwiazdą i nie wie, co ma zrobić. Pan i pani Tsukino proszą Lunę, aby pokazała Usagi sztuczkę. Ta nic nie robi, lecz dziewczyna się uśmiecha, gdyż plan jest bardzo dobry. Zaczyna trenować kotkę.

Tymczasem w swoim mieszkaniu Mikan pełna niebezpieczeństwa bierze prysznic. Nagle pojawia się potwór i oplata ją krystalicznym włóknem. Mikan woła pomocy, ale nikt nie odpowiada. Potwór zabiera jej tożsamość i organizuje konkurs "Karawana Kopciuszka". Zaprasza dziewczyny do wzięcia udziału w konkursie.

Usagi, Naru i reszta dziewczyn rozmawiają na temat "Karawany Kopciuszka". Nasza bohaterka jest pewna zwycięstwa w konkursie. Naru twierdzi, że to ona będzie zwycięzcą.

Potwór w ciele Mikan rozpoczyna swoja działalność na własną dłoń i gromadzi coraz większy tłum dziewczyn, które chcą być gwiazdami. Usagi też planuje tam się wybrać, ale Luna rezygnuje z wzięcia udziału w pokazie sztuczek. Twierdzi, że nie czas na odbijanie się. Nasza bohaterka z płaczem biegnie nie patrząc przed siebie. Po drodze spotyka Mamoru, który kpi sobie z niej.

Przesłuchania trwają. Wszyscy rozmawiają o "Karawanie Kopciuszka". Usagi z przerażeniem odkrywa, że dzieje się coś złego. W końcu domyśla się, że to sprawka potwora. Obserwuje dziewczyny z tej karawany, wśród których dochodzi do zamieszek. Kłócą się, że każda z nich chce wygrać.

W Shan Shan Plaza są ostatnie przygotowania do występu dziewcząt. Kiedy w końcu wchodzą na scenę, są bardzo wystraszone. Usagi wchodzi do sali i odkrywa, że w ciele Mikan jest potwór. Ucieka i kryje się w toalecie.

Luna prosi naszą bohaterkę, żeby wyszła z toalety. Ta zaś wypowiada słowa Moon Prism Power, Make Up! i zamienia się w Sailor Moon. Tymczasem potwór zbiera od dziewczyn dużo energii. Gdy dochodzi do pojedynku, potwór oplata Sailor Moon włóknem.

Ale Tuxedo Mask pojawia się w ostatnim momencie i ratuje naszą bohaterkę ze szponów potwora. Gdy potwór próbuje atakować Tuxedo, nasza bohaterka unicestwia go atakiem Moon Tiara Action!. Kiedy potwór zostaje pokonany, dziewczyny i Mikan odzyskują przytomność. Usagi wraca zmęczona do domu, aby wreszcie odpocząć.

ObsadaEdytuj

GaleriaEdytuj

UwagiEdytuj

  • Pierwszy polski tytuł odcinka to Szansa dla kopciuszka (Polsat).

Więcej z Fandomu

Losowa wiki