FANDOM

Nie mylić z atakiem z gier wideo "Death Ribbon Revolution".
Death Reborn Revolution
死世界変革 / デス・リボーン・レボリューション
Shi Sekai Henkaku / Desu Ribōn Reboryūshon
Death Reborn Revolution
Wykonany przez: Czarodziejka z Saturna
Przedmiot(y): Silence Glaive
Pierwsze użycie w:
Mandze: akt 33
Anime Crystal: odcinek 38
Sera Myu: Sailor Moon Sailor Stars

Death Reborn Revolution (pl. Rewolucja Śmierci i Odrodzenia) – atak Czarodziejki z Saturna używany przez nią w mandze, anime Crystal i musicalach.

Kiedy wojowniczka wykonywała ten atak, pojawiały się wokół niej wstążki, przez co atak ten mylony jest z jej innym atakiem z gry wideo, Death Ribbon Revolution. Mylony jest również z powodu podobnie brzmiących nazw obu ataków: "Reborn" w katakanie zapisywane jest jako リボーン, Ribōn z długim o, natomiast "Ribbon" zapisywane jest jako リボン, Ribon z krótkim o.[1]

Atak ten nie jest ostatecznym atakiem Sailor Saturn, który niszczył cały świat. Aby tego dokonać, Saturn musiała po prostu opuścić Silence Glaive z intencją doprowadzenia do końca wszystkiego.

Manga Edytuj

Dokładny efekt tego atak jest nieznany. Atak został pokazany na sześciu stronach mangi, na których masa wstążek zmaterializowała się znikąd, okręcając wokół Sailor Saturn i przedzierając się przez Pharaoh 90. Po tym jak wstążki go cięły, Pharaoh 90 wołał, że jego moc jest odbierana przez negatywną energię. Jednocześnie, ogromne ataki mocy tryskały z ziemi, niszcząc ruiny Akademii Nieskończoności i docierały do Galaktyki Tau zawieszonej w niebie. Jako że to miało miejsce po wypowiedzeniu zaklęcia przez Sailor Saturn, ale zanim całkowicie opuściła Silence Glaive, wydaje się to być częścią tego ataku.

Anime CrystalEdytuj

W Crystal atak wyglądał podobnie jak w mandze, wstążki fioletowej energii owijały się wokół Silence Glaive do czasu, gdy Sailor Saturn podniosła ją do góry. Wtedy ogromna kolumna mocy wystrzeliła pomiędzy Pharaoh 90 na Ziemi a Galaktyką Tau zawieszoną w niebie. Atak ściągnął z powrotem ogromne masy czarnej lawy, którymi Pharaoh 90 pokrył Ziemię, co zraniło go i najprawdopodobniej ogłuszyło bądź przytrzymało w miejscu, co pozwoliło Sailor Saturn na opuszczenie Silence Glaive w celu zniszczenia go.

MusicaleEdytuj

Czarodziejka z Saturna również wykorzystywała ten atak na różne sposoby, kilka razy w musicalach. Na przykład, w Sailor Moon Sailor Stars wykonała go razem z atakiem Starlight Honeymoon Therapy Kiss Czarodziejki z Księżyca, aby ożywić Sailor Senshi zabite przez Sailor Galaxię.

Po tym jak przebudziła się w Mugen Gakuen - Mistress Labyrinth, wojowniczka użyła go, aby doprowadzić do końca świata, pozostawiając przy życiu tylko Czarodziejkę z Księżyca.

Gry wideoEdytuj

Jedynym atakiem Sailor Saturn w grze wideo Sailor Moon: Another Story i jednym z jej ataków w Sailor Moon SuperS: Various Emotion mógł być ten atak, ale istniały sprzeczności co do nazwy ataku, ponieważ był inaczej zapisywany w przewodnikach do gier, a inaczej w samej grze. W Another Story atak wojowniczki pojawił się w formie wstążek energii, które otaczały wielu wrogów w tym samym czasie. Natomiast w Various Emotion, atak pojawił się w formie podobnej do Death Ribbon Revolution z gry Sailor Moon SuperS: Zenin Sanka!! Shuyaku Sōdatsusen, z tą różnicą, że fala energii była fioletowa, a nie niebieska.

CiekawostkiEdytuj

  • Dosłowne znaczenie znaków kanji użytych w japońskiej nazwie tego ataku w mandze to:
    • 死, shi - śmierć;
    • 世界, sekai - świat;
    • 変革, henkaku - zmiana.

GaleriaEdytuj

Manga

Klipy wideoEdytuj

1080p Sailor Saturn Death Reborn Revolution Crystal S3

Atak w anime Crystal

PrzypisyEdytuj

  1. Death Reborn Revolution and Death Ribbon Revolution