FANDOM

Deimospha

Deimos (lub Phobos) w anime

Pdm

Deimos i Phobos (manga)

Deimos – jeden z kruków Rei Hino.

AnimeEdytuj

W anime Deimos i Phobos po raz pierwszy pojawiły się w dziesiątym odcinku. Mieszkały niedaleko Hikawa Shrine. Potrafiły wyczuwać zło i atakowały ludzi, którzy chcieli skrzywdzić Rei.

MangaEdytuj

Deimoshuman

Deimos w ludzkiej postaci (tylko manga)

W mandze Deimos i Phobos po raz pierwszy pojawiły się w trzecim akcie. Miały też o wiele większą rolę niż w anime. Mogły się zmieniać w ludzi i więcej pomagały Rei. W akcie 36 dały dziewczynie Mars Crystal, który umożliwił jej przemianę w Super Sailor Mars.

W akcie 45 spotkały Sailor Lead Crow, która znała je z ich planety Coronis, gdzie razem uczyły się, jak odczytywać sny, zanim Princess Mars wybrała Phobos i Deimos na swoje towarzyszki. Zostały zabite przez Lead Crow, która zabrała ich Sailor Crystals.

Kiedy Deimos jest w ludzkiej postaci, od Phobos różni ją jej niebieski (ciemniejszy[1]) strój.

Deimos i Phobos są płci żeńskiej, na co wskazuje wypowiedź: "szczęśliwe bliźniaczki z najjaśniejszej boskiej galaktyki wybrane przez Księżniczkę Marsa (...)".

PGSMEdytuj

W PGSM Deimos i Phobos pojawiły się tylko w akcie 3 jako cyfrowo animowane kruki.

CiekawostkaEdytuj

  • Jeden z dwóch księżyców Marsa to właśnie Deimos.
  • Czasem Deimos i Phobos są brane za wrony a nie za kruki, gdyż crows po angielsku oznacza nie tylko "kruki", ale wszystkie ptaki z rodziny krukowatych, czyli np. także "wrony".

PrzypisyEdytuj

  1. Wszystkie mangi są wydawane w czerni i bieli (z wyjątkiem okładki i paru pierwszych i/lub dodatkowych stron), więc w mandze Sailor Moon Takeuchi-sensei musiała ubranie Deimos zaznaczyć ciemniejszą barwą (na obrazku od lewej: Deimos, Phobos).

Zobacz teżEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki