FANDOM

To hasło dotyczy jednej z kruków Rei Hino, zobacz hasło o jednym z dwóch księżyców Marsa.
Deimos
Deimoshuman
Pierwsze wystąpienie: akt 3 (manga)
odcinek 10 (pierwsze anime)
akt 3 (PGSM)
odcinek 3 (Crystal)
Seiyū: brak
Informacje
Przynależność: Księżycowe Królestwo
Miejsce zamieszkania: Świątynia Hikawa
Powiązania: Phobos, Rei Hino/Sailor Mars;
Sailor Lead Crow (tylko manga)
Dane osobowe
Płeć: kobieta
Gatunek: kruk (pierwsze anime, Crystal, PGSM, musicale);
zmiennokształtny humanoid z planety Coronis (manga)

Deimos (jap. ディモス, Dimosu) – jedna z kruków Rei Hino.

MangaEdytuj

W mandze Deimos i Phobos po raz pierwszy pojawiły się w trzecim akcie. Miały też o wiele większą rolę niż w anime. Mogły się zmieniać w ludzi i więcej pomagały Rei. W akcie 36 dały dziewczynie Mars Crystal, który umożliwił jej przemianę w Super Sailor Mars.

W akcie 45 spotkały Sailor Lead Crow, która znała je z ich planety Coronis, gdzie razem uczyły się, jak odczytywać sny, zanim Princess Mars wybrała Phobos i Deimos na swoje towarzyszki. Zostały zabite przez Lead Crow, która zabrała ich Sailor Crystals.

Deimos i Phobos były prawie identyczne w ich ludzkich postaciach, z jedyną różnicą, jaką jest kolor ich ubrania. Jednak w artbooku Original Picture Collection Volume IV, na ilustracji przedstawiającej wszystkich bohaterów, Phobos była w fioletowym ubraniu, a Deimos w czerwonym, natomiast w Original Picture Collection Volume V, kolory ich ubrań były odwrócone. Ponieważ strony w mandze były czarno-białe, nie jest możliwe dowiedzieć się, która jest którą.

Deimos i Phobos są płci żeńskiej, na co wskazuje wypowiedź: "szczęśliwe bliźniaczki z najjaśniejszej boskiej galaktyki wybrane przez Księżniczkę Marsa (...)".

Pierwsze anime Edytuj

W anime Deimos i Phobos po raz pierwszy pojawiły się w odcinku 10. Mieszkały w Świątyni Hikawa. Potrafiły wyczuwać zło i atakowały ludzi, którzy chcieli skrzywdzić Rei.

Pretty Guardian Sailor MoonEdytuj

W serialu live action Phobos i Deimos pojawiły się tylko w akcie 3 jako cyfrowo animowane kruki. Nie zostały nazwane, pojawiły się tylko w pobliżu Świątyni Hikawa. Swoim krakaniem przestraszyły Usagi, która szła do Rei oddać jej bransoletkę.

Sailor Moon CrystalEdytuj

Pierwszy raz pojawiły się w odcinku 3 anime Crystal. Kiedy Usagi przyszła do Świątyni Hikawa po raz pierwszy, została zaatakowana przez dwa kruki, Phobos i Deimos, a Rei, wierząc że jest złym duchem, zaatakowała Usagi z Akuryo Taisan, dopiero wtedy stwierdzając, że się pomyliła.

MusicaleEdytuj

W musicalu Usagi - Ai no Senshi e no Michi, Death Debu Re przyjął postać Deimos, aby oszukać Ami, którą podejrzewał o posiadanie Kryształu Czystego Serca. W tym musicalu, zostało zasugerowane, że Phobos i Deimos były tylko krukami.

GryEdytuj

W grze arcade Sailor Moon Deimos i Phobos pojawiły się w jednym z ataków Sailor Mars.

CiekawostkiEdytuj

  • Jeden z dwóch księżyców Marsa to właśnie Deimos.
  • W greckiej mitologii, Phobos i Deimos były kolejne uosobieniem strachu i trwogi. Byli braćmi bliźniakami, synami Aresa, greckiego odpowiednika rzymskiego boga wojny Marsa.
  • Czasem Deimos i Phobos są brane za wrony, a nie za kruki, gdyż crows po angielsku oznacza nie tylko "kruki", ale wszystkie ptaki z rodziny krukowatych, czyli np. także "wrony".

Galeria Edytuj

Manga
Oba anime i gry
PGSM

Zobacz teżEdytuj