Fandom

Czarodziejka z Księżyca

Diana

2956stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Diana
Diana.jpg
Pierwsze wystąpienie: Act 18 (manga)
133 odc. (anime)
Odc. 19 (SM Crystal)
Seiyū: Kumiko Nishihara
Shōko Nakagawa (SM Crystal)
Informacje
Przynależność: Księżycowe Królestwo, Kryształowe Tokio
Miejsce zamieszkania: Kryształowe Tokio; później Azabu-Jūban, Minato-ku, Tokio
Zawód/zajęcie: Doradczyni Sailor Chibi Moon, tymczasowa strażniczka Drzwi Czasoprzestrzeni (manga)
Powiązania: Król Endymion, Nowa Królowa Serenity, Sailor Pluto, Mamoru Chiba, Chibiusa
Dane osobowe
Płeć: Kobieta
Gatunek: Potomkini inteligentnych kotów z planety Mau
Krewni: Artemis (ojciec), Luna (matka)

Diana (jap. ダイアナ Daiana) – mówiąca mała szara kotka. Jest przyszłą córką Luny i Artemisa, a także towarzyszką Chibiusy.

Podobnie jak Usagi i Luna, czy też Minako i Artemis, Chibiusę i Dianę łączyła dość bliską więź. Diana często przesiadywała na głowie Chibiusy.

Manga i Sailor Moon Crystal Edytuj

Anime Edytuj

Różnice pomiędzy mangą a animeEdytuj

  • Pierwszą dość widoczną różnicą między Dianą z anime, a tą znaną z mangi jest, podobnie jak w przypadku jej rodziców, ludzka postać. W anime Diana nigdy nie jest pokazana jako człowiek, natomiast w mandze, owszem, jednak w przeciwieństwie do swoich rodziców, kotka w tej formie posiada ogon.
  • W anime Diana pojawia się dopiero w serii SuperS, a w mandze występuje już w momencie, gdy Chibiusa zamienia się w Black Lady (anime: seria R).
  • W mandze córka Luny i Artemisa zakolegowała się z Sailor Pluto i w momencie, kiedy Setsuna wyruszyła do walki z Rodziną Czarnego Księżyca, kotka pilnowała Drzwi Czasu i Przestrzeni.

PostacieEdytuj

Ludzka postaćEdytuj

W anime Diana nigdy nie jest pokazana jako człowiek, natomiast w mandze, owszem, jednak w przeciwieństwie do swoich rodziców, kotka w tej formie posiada ogon.

Ciekawostki Edytuj

  • Imię „Diana” zostało również wykorzystane jako imię wróżki w prototypowych szkicach Naoko Takeuchi. Ostatecznie jej postać nie została wykorzystana w serii.
  • Diana była zawsze bardzo uprzejmy i formalna, zwracała się do Usagi i Mamoru jako „Serenity-sama” i „Endymion-sama” („-sama” (様) – japoński tytuł grzecznościowy głównie używany do nazywania osób o dużo wyższym statusie, niż mówiący. Tytułuje się nim osoby, co do których mówiący chce okazać szacunek lub poważanie.).

Galeria Edytuj

Księżycowe koty

W skład grupy wchodzą:

Luna Artemis Diana Różowa kotka Kousagi

Więcej z Fandomu

Losowa wiki