FANDOM

Eluzjon (jap. エリュシオン Eryushion) – miejsce, które kiedyś znajdowało się w Złotym Królestwie na Ziemi, z którego pochodził Książę Endymion. Kapłanem i strażnikiem Eluzjonu był Helios, któremu pomagały dwie Menady. Eluzjon został zniszczony podczas ataku Martwego Księżyca.

MangaEdytuj

W łuku fabularnym Dream zostało powiedziane, że Książę Endymion rezydował w Złotym Królestwie wspólnie z Shitennō, miał także kapłana opiekuna imieniem Helios. Nigdy nie spotkali się oni w tamtym czasie, jako że Helios modlił się o bezpieczeństwo planety w zaciszu jego sanktuarium w Eluzjonie.

Niewiele jest wiadome o Złotym Królestwie. Wiadome jest jednak, że Eluzjon jest krainą ziemskich marzeń i odgrywa dużą rolę w związku z Mamoru. W mandze Eluzjon był także strzeżony przez dwie Menady, które pełniły rolę kapłanek. Helios informuje Mamoru, że cztery dusze są ze sobą połączone – Mamoru, Heliosa, Ziemi i Eluzjonu, i kiedy on słabnie, pozostałe trzy także.

GaleriaEdytuj

CiekawostkiEdytuj

  • Nazwa Eluzjon pochodzi od Elizjum – miejsca z mitologii greckiej. Jest to część Hadesu – podziemnego świata, przeznaczona dla dusz dobrych ludzi. Częściej jednak przedstawiana jako kraina nad Oceanem, na zachodnich krańcach świata – miejsce wiecznej szczęśliwości i wiecznej wiosny. Panował tam Kronos, syn Gai (Matki Ziemi) i Uranosa (Pana Niebios), a jednocześnie ojciec Demeter, Hestii, Hery, Hadesa, Posejdona i Zeusa.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki