Fandom

Czarodziejka z Księżyca

Haruka Tenō

2968stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Haruka Tenō
Haruka Tenou-manga.jpg
Pierwsze wystąpienie: Act 24 (manga)
Odc. 92 (anime)
Odc. 27 (SM Crystal)
Seiyū: Megumi Ogata
Junko Minagawa (SM Crystal)
Informacje
Przynależność: Księżycowe Królestwo, Kryształowe Tokio
Miejsce zamieszkania: Kondominium w Delcie Nieskończoności, Tokio (początkowo)
Wiktoriański dom
Zawód/zajęcie: Pierwszoklasistka Liceum Akademii Nieskończoności (manga)
Drugoklasistka Liceum Jūban (manga)
Kierowca samochodów wyścigowych
Formy: Czarodziejka z Urana, Super Sailor Uranus, Princess Uranus, Eternal Sailor Uranus
Powiązania: Solar System Sailor Senshi
Dane osobowe
Data urodzenia: 27 stycznia
Wiek: 16 (SM S) – 17 (Sailor Stars)
Wzrost: 175 cm
Płeć: kobieta
Gatunek: człowiek
Grupa krwi: B (strona oficjalna)[1]
0 (concept art)

Haruka Tenō (jap. 天王はるか Ten'ō Haruka) – bohaterka anime i mangi Czarodziejka z Księżyca stworzonej przez Naoko Takeuchi. Jest prawdziwą tożsamością Czarodziejki z Urana. Jest też jedną z czterech Czarodziejek Zewnętrznego Układu Słonecznego.

CharakterystykaEdytuj

Haruka Tenō w anime

Haruka jest upartą i opiekuńczą osobą, ale także o silnej woli, jest zdolna i urzekająca. Formalnie przedstawiona jest w serii SM S, choć jej sylwetka pojawia się obok Sailor Neptune w ostatnim odcinku serii SM R. Haruka uczęszcza do pierwszej klasy liceum Mugen Gakuen[2], a później przeniosła się do Miejskiego Liceum Jūban[3]. Haruka jest kierowcą wyścigowym, mimo że ma zaledwie szesnaście lat. Biorąc pod uwagę datę jej urodzin i japoński rok szkolny[4] jest jedną klasę wyżej niż inne dziewczyny.

Haruka jest również niezwykle zalotna i uwielbia dokuczać ładnym dziewczynom. W mandze, nawet całuje Usagi[5]. Ich związek w anime jest różny, jako że Haruka również nazywa ją odango w taki sam sposób jak Mamoru Chiba. W serii Stars Sailor jednak zaczyna nazywać Usagi "kociak".

W mandze romantyczny związek Haruki z Michiru nie jest początkowo wspominany w serii. Czasami jest on źródłem łagodnego humoru. W anime z kolei fizyczne aspekty ich związku zostały ograniczone do trzymania się za rękę, flirtu, a czasem nawet również dowcipnych sugestii, ale generalnie pozostaje nienaruszony. W polskiej wersji anime cenzurowano niektóre wypowiedzi Haruki i Michiru, dawano jednak do zrozumienia, że bohaterki są homoseksualistkami (np. chodzenie pod rękę lub atak zazdrości Haruki o Michiru, gdy przyłapuje ją na flircie z Seiyą). Jest rzetelna w swojej pracy. Pomimo swojego bardziej męskiego punktu widzenia ma w sobie dużo wdzięku.

Poza swoim związkiem z Michiru, Haruka jest także bliską przyjaciółką Setsuny, ponieważ trzy z nich ściśle ze sobą współpracują jak Outer Senshi (Czarodziejki Zewnętrznego Układu Słonecznego). Po zniszczeniu Bractwa Śmierci i odrodzeniu Sailor Saturn jako niemowlę, postanawiają stać się jej rodziną i się nią opiekować. W późniejszych seriach pokazane jest, jak we czwórkę żyją razem. Nie jest wspomniane nic o życiu rodzinnym Haruki, choć ona i Michiru Kaiō wydają się być dość bogate. W mandze Haruka mówi, że ona i Michiru mają "bogatych opiekunów".

Największym marzeniem Haruki, zanim jeszcze stała się Sailor Uranus, jest zostanie profesjonalnym kierowcą wyścigowym. Dlatego też jest to jej ulubione hobby, a jazda znajduje się na liście jej najlepszych umiejętności[6]. Jest również wprawioną biegaczką, należy do szkolnego klubu lekkoatletycznego[7]. Haruka potrafi również grać na pianinie, czasami grając w akompaniamencie podczas występów Michiru grającej na skrzypcach. Podczas gdy wychowanie fizyczne jest jej ulubionym przedmiotem, współczesny japoński jest jej najmniej lubianym. Choć Haruka lubi droczyć się z innymi, jest speszona, kiedy ktoś jej dokucza.

PostacieEdytuj

Pierwsze wystąpienie
Forma Manga Anime
Haruka TenōAkt 24Odcinek 92
Sailor UranusAkt 24Odcinek 90
Super Sailor UranusAkt 39Odcinek 167
Księżniczka UranAkt 41
Eternal Sailor UranusAkt 42
Evil Sailor UranusAkt 50Odcinek 197

AktorkiEdytuj

22390034 001.jpg

Haruka Teno (Sera Myu)

  • W musicalach Sera Myu w jej rolę wcielały się:

Etymologia imieniaEdytuj

W języku japońskim planeta Uran nosi nazwę Ten'ōsei (jap. 天王星): pierwsze dwa znaki kanji znaczą „król nieba”/„niebiański”, a trzeci wskazuje na obiekt astronomiczny. Również według rzymskiej mitologii Uranos był bogiem nieba, dlatego też na nim oparte są moce Sailor Uranus.

Jej pełne imię tłumaczy się jako „Odległy Król Nieba”.

天王 (Ten'ō) – Władca nieba
はるか (Haruka) – daleki, nieobecny; ponieważ nie ma kanji, można to różnie interpretować

CiekawostkiEdytuj

  • Haruka mogła prowadzić samochód i jeździć na motocyklu, mimo że wiek zdobycia prawa jazdy w Japonii wynosi 18 lat. Kiedy to zostało to wspomniane w anime, twierdziła, że dostała licencję za granicą.
  • Haruka i Michiru wydawały się być właścicielkami helikoptera, którego mogły pilotować. W mandze Haruka miała swój własny helikopter o nazwie Tenōmaru (jap. 天王丸, pl. Niebiański Król).
  • Haruka i Michiru były jedynymi Senshi, za wyjątkiem Sailor Moon, które były w długotrwałym związku w kanonie.
  • Gdy Megumi Ogata, seiyū Haruki, spytała Kunihiko Ikuhara jak ona miała przedstawić relację Haruki i Michiru, powiedziano jej, aby grała tak, jakby były małżeństwem[8].
  • W anime, mimo swojej płci, Haruka zawsze używa zaimka osobowego „boku” (僕), który jest zwykle używany tylko przez mężczyzn. To, jak również jej androgeniczny wygląd i upodobanie do noszenia męskiej odzieży, może wyjaśnić, dlaczego wiele postaci brało ją za mężczyznę, kiedy spotykali ją po raz pierwszy.
  • Według Materials Collection, na postać Haruki wpłynęła Takarazuka Revue.
  • Według Original Picture Collection Volume III, samochodem Haruki jest Ferrari 512M, ponieważ był to ulubiony samochód Naoko Takeuchi.

GaleriaEdytuj

PrzypisyEdytuj

  1. Profil Haruki na oficjalnej stronie
  2. W części Mugen mangi.
  3. Od części Yume mangi.
  4. Japoński rok szkolny rozpoczyna się w kwietniu, a kończy w marcu.
  5. Tom 8, Akt 26
  6. Tom 10, tylna okładka
  7. Tom 16, Akt 43
  8. Q & A Rocking the Boat – rozmowa z Megumi Ogata

Więcej z Fandomu

Losowa wiki