FANDOM

Hasło brzmi: Sailor V (jap. コードネームはセーラーV Kōdo nēmu wa Sērā Bi, ang. Codename: Sailor V) – manga narysowana przez Naoko Takeuchi w latach 1991-1997. W wersji oryginalnej pojawiło się 15 rozdziałów w 3 tomach. Manga ta opowiada o przygodach 13-letniej wówczas Minako Aino, mieszkającej w Tokio w Japonii, która poszukuje swojej prawdziwej miłości. Spotyka białego kota Artemisa, który daje jej puderniczkę do przemiany w wojowniczkę. Od tamtej pory walczy w obronie miłości i sprawiedliwości jako Sailor V.

Wersja shinsōban mangi została wydana w 2004 roku, a rozdziały zostały zebrane w dwóch tomach. Natomiast najnowsza edycja kanzenban została wydana w 2014 roku, także w dwóch tomach.

Powiązania z Sailor MoonEdytuj

Manga Sailor Moon znana w Polsce jako Czarodziejka z Księżyca jest sequelem mangi Hasło brzmi: Sailor V. Na początku w Sailor Moon pojawiają się wzmianki o czarodziejce, której główna bohaterka zazdrości emocjonującego życia. Później Minako pojawia się w serii osobiście, tym razem jako Czarodziejka z Wenus, która pomaga czarodziejkom znaleźć księżniczkę oraz Srebrny Kryształ. Na początku sama jest brana za księżniczkę Księżycowego Królestwa, co okazało się wówczas nieprawdą (w anime ten wątek nie występuje). Potem pojawiła się we wszystkich seriach i jako postać pierwszoplanowa pomagała Czarodziejce z Księżyca obronić świat przed złem.

BohaterowieEdytuj

Agencja DarkEdytuj

Liderzy
Pozostali członkowie

Kaitō Ace Edytuj

Kaitō Ace to miłość Minako. Jest idolem nastolatek, ma swój własny program TV. W ostatnim akcie okazuje się, że jest Danburite'em, służącym Generałów. Podczas istnienia Księżycowego Królestwa kochał Sailor Venus, ale bez wzajemności. Więcej...

RozdziałyEdytuj

Tom IEdytuj

Tom IIEdytuj

Tom IIIEdytuj