Fandom

Czarodziejka z Księżyca

Hotaru Tomoe

2957stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Hotaru Tomoe
Hotaru Tomoe manga.jpg
Pierwsze wystąpienie: Act. 24 (manga)
Odc. 111 (anime)
Odc. 27 (SM Crystal)
Seiyū: Yūko Minaguchi
Yukiyo Fujii (SM Crystal)
Informacje
Przynależność: Księżycowe Królestwo, Kryształowe Tokio
Miejsce zamieszkania: Instytut Tomoe (manga), Tokio
Zawód/zajęcie: Uczennica gimnazjum Akademii Nieskończoności (manga)[1]
Aliasy: Czarodziejka z Saturna, Mesjasz Ciszy, Mistress 9, Księżniczka Saturn
Formy: Czarodziejka z Saturna, Super Sailor Saturn, Princess Saturn, Eternal Sailor Saturn
Powiązania: Solar System Sailor Senshi
Dane osobowe
Data urodzenia: 6 stycznia 1981
Wiek: 12[1], noworodek, 5, 13
Wzrost: 150 cm
Płeć: kobieta
Gatunek: człowiek
Grupa krwi: AB (strona oficjalna)[2]
0 (concept art)
Krewni: Sōichi Tomoe (ojciec)
Keiko Tomoe (matka; nie żyje)

Hotaru Tomoe (jap. 土萠ほたる Tomoe Hotaru) – bohaterka anime i mangi Czarodziejka z Księżyca stworzonej przez Naoko Takeuchi. Jest prawdziwą tożsamością Czarodziejki z Saturna. Jest też jedną z czterech Czarodziejek Zewnętrznego Układu Słonecznego.

Historia życiaEdytuj

Hotaru zostaje po raz pierwszy przedstawiona, gdy zaprzyjaźnia się z Chibiusą. Nie miała przyjaciół, aż poznała Chibiusę i Usagi. Zwykle ubierała się na czarno lub inny ponury kolor. Hobby Hotaru jest dość niezwykłe – kolekcjonuje ona lampy. W anime nie była popularna wśród kolegów z powodu swoich mocy i dziwnych napadów, jak zmiany osobowości. Odpowiedzialna była za to Mistress 9, zła jednostka, która w niej rezydowała od 5 roku życia. Zwykle Mistress 9 jest uśpiona, ale czasem budzi się i całkowicie przejmuje kontrolę nad ciałem Hotaru, wtedy dziewczyna traci świadomość. W domu jest pod ciągłą kontrolą osobistej asystentki ojca, Kaolinite (Kaori Kuromine), zastąpionej potem przez Pięć Wiedźm. Hotaru jest słaba fizycznie (z powodu drzemiącej w niej Mistress 9), nie lubi wysiłku, szybko się męczy. W stresujących sytuacjach dostaje duszności uniemożliwiających zachowanie pionu. Naoko Takeuchi, twórczyni serii, opisuje ją jako delikatną, cichą, rozwiniętą nad swój wiek i pozbawioną wyrazu[3].

Hotaru, będąc jeszcze małym dzieckiem, razem z matką uległy wypadkowi w laboratorium inżynierii genetycznej, w którym pracował jej ojciec. Germatoid, daimon z Galaktyki Tau, użył stworzonej przez profesora Sōichi'ego Tomoe eksperymentalnej przestrzeni, by przedostać się na Ziemię. Jego przybycie spowodowało potężną eksplozję. W jej wyniku zginęła mała Hotaru i jej matka, a jej ojciec został ranny. Złowieszcza istota obiecała przywrócić Hotaru do życia, jeśli profesor przystanie na pewne warunki. Zszokowany profesor natychmiast się zgodził, tym samym wydając swoje ciało w ręce Germatoida, a ciała Hotaru użyczając drugiej istocie – Mistress 9. Podczas gdy osobowość Germatoida całkowicie zawładnęła profesorem Tomoe, Mistress 9 pozostawała uśpiona w ciele odrodzonej Hotaru, tylko czasami dając o sobie znać. Hotaru próbowała wrócić do normalnego życia, ale za sprawą obecności w niej Mistress 9 stała się bardzo słabowita i wątła ze skłonnością do tajemniczych ataków. Posiadła także niezwykłe umiejętności pozwalające jej uleczać drobne skaleczenia w kilka sekund. W międzyczasie, jej ojciec postanowił powołać Bractwo Śmierci (ang. Death Busters) i przywołać Pharaoh 90 na Ziemię, nie wtajemniczając jednak w swe plany Hotaru.

W mandze historia potoczyła się podobnie, z tym wyjątkiem, że po wypadku w laboratorium Hotaru była ciężko ranna, ale nie zginęła, a jej ojciec, uratował ją tworząc jej cybernetyczne ciało i zawierając układ z Master Pharaoh 90.

Hotaru posiada potężną siłę uzdrawiania i nieraz, jeszcze nieświadomie, ratowała Usagi życie. Sailor Saturn jest obok Sailor Moon najpotężniejsza ze wszystkich wojowniczek. Chęć do życia Hotaru osłabia Mistress 9. Dlatego Germatoid i Kaolinite dbają, aby jej dzieciństwo było smutne i samotne. Mimo to, nie zabraniają jej widywać się z Chibiusą (mogłoby to ich zdekonspirować).

Z powodu swoich dziwnych zdolności i niewytłumaczalnych wahań nastroju, Hotaru (w dodatku nieświadoma do końca niektórych swoich działań) została odrzucona przez swoich szkolnych kolegów i prowadziła bardzo samotne życie w ciągłym odizolowaniu. Do czasu, aż pewnego dnia przez przypadek podczas wizyty w Juuban Natural Park poznała Chibiusę. Po tym jak odkryła, że Chibiusa nie boi się jej mocy, obie dziewczynki stały się przyjaciółkami. Wydawało się, że ich przyjaźń nie przetrwa, gdy Czyste Serce Chibiusy zostało skradzione i użyte by przebudzić Mistress 9. Wraz z tym wydarzeniem prawdziwa osobowość Hotaru została przytłumiona przez jej złe alter ego, któremu udało się ukraść Sailor Moon Święty Graal i przekazać jego moc Pharaoh 90.

W anime Hotaru nie posiada cybernetycznego ciała, ale jest wyrzutkiem z powodu swoich mocy i ataków. Jej matka nie żyje, a jej ojciec nie umiera jak w mandze, ale żyje nawet w zakończeniu serii Super. Opiekuje się Hotaru do momentu, gdy Czarodziejka z Plutona prosi o nią w pierwszej części serii Sailor Stars. Nie wiadome jest, czy wróci do ojca po bitwie.

W mandze, po śmierci profesora Tomoe, Hotaru zostaje adoptowaną córką Haruki Tenō, Michiru Kaiō i Setsuny Meiō. Odnosi się do nich jako Haruka-papa, Michiru-mama i Setsuna-mama. Mieszkają razem w wiktoriańskim domu.

Wiek Hotaru zmienia się wciągu serii, po raz pierwszy przedstawiona jest jako 12-latka, następnie odradza się jako dziecko i szybko rozwija się osiągając wiek około 4 lub 5 lat, a następnie osiąga swój odpowiedni chronologiczny wiek. Jako Sailor Saturn jest wojowniczką zniszczenia, której przeznaczeniem jest doprowadzenie świata do zagłady. Sama Hotaru nie jest świadoma swojej mocy. Jej moce obudziły się w momencie, gdy trzy Talizmany Sailor Uranus, Neptune i Pluto się zgromadziły. Saturn ujawnia w trzeciej części mangi (Infinity), że moc ta jest niezbędna, gdyż odrodzenie nie może się zdarzyć bez śmierci. To Sailor Saturn zniszczyła resztki rozdartego wojną Księżycowego Królestwa, umożliwiając narodziny nowego świata. Poczałkowo wiedza o jej mocach spowodowała, ze inne Outer Senshi próbowały zabić jej nieprzebudzoną formę. Jednak przebudzenie Czarodziejki ostatecznie uratowało świat zmuszając Pharaoh 90 do ucieczki do swojego dawnego wszechświata z obawy przed zniszczeniem wraz z Ziemią. Sailor Pluto następnie zapieczętowała bramę do ich wymiaru, tak aby nigdy nie mógł powrócić, a Super Sailor Moon użyła swych mocy jako Neo Queen Serenity, aby wskrzesić wszystko, co zostało zniszczone.

W sezonie piątym Hotaru w kilka dni przeobraziła się z niemowlęcia w dziesięciolatkę. Gdy poczuła, że zbliża się wróg gorszy niż którykolwiek wcześniej. W wieku (z wyglądu) kilku lat nie różniła się od innych dzieci i cieszyła się życiem w sposób typowy dla rówieśników. Do czasu, aż przypomniała sobie wszystko z poprzedniego wcielenia. Jednak grono jej przyjaciół ogranicza się tylko do innych Outer Senshi. Nie trzyma z pozostałymi Czarodziejkami, gdyż dopuszcza ofiary w imię wyższej konieczności, a te przeszkodziłyby jej w tym. Stale gotowa na możliwość użycia z podniesioną głową swojego najpotężniejszego zaklęcia. Którego skutkiem byłoby nie tylko zniszczenie potężnego wroga, ale też jej samej. Hotaru jest jedyną Czarodziejką, która nigdy w nikim się nie zakochała.

Jej moc pozwoliła także pozostałym Outer Senshi, Sailor Uranus, Sailor Neptune i Sailor Pluto uzyskać ich Super formy, jak również przyczyniła się do powstania Eternal Sailor Moon.

PostacieEdytuj

Pierwsze wystąpienie
Forma Manga Anime
Hotaru TomoeAkt 24Odcinek 111
Sailor SaturnAkt 30Odcinek 125
Mistress 9Akt 31Odcinek 123
Super Sailor SaturnAkt 39Odcinek 167
Księżniczka SaturnAkt 41
Eternal Sailor SaturnAkt 42
Evil Sailor SaturnAkt 50

AktorkiEdytuj

  • W musicalach Sera Myu w jej rolę wcielały się:

Etymologia imieniaEdytuj

W języku japońskim planeta Saturn nosi nazwę Dosei (jap. 土星): pierwszy znak kanji znaczą „glebę”/„ziemię”, a drugi wskazuje na obiekt astronomiczny. Według mitologii Saturn był bogiem rolnictwa, był też utożsamiany z Kronosem, oba bóstwa przedstawiano z sierpem lub kosą. Jest to najprawdopodobniej powodem, dla którego glewia jest bronią Sailor Saturn.

Jej pełne imię tłumaczy się jako „świetlik kiełkujący z ziemi”.

GaleriaEdytuj

PrzypisyEdytuj

  1. 1,0 1,1 W części Yume mangi.
  2. Profil Hotaru na oficjalnej stronie
  3. Naoko Takeuchi: Materials Collection, wyd. Kōdansha, rok 1992, isbn 4-06-324521-7

Więcej z Fandomu

Losowa wiki