FANDOM

Ikuko Tsukino
Ikuko Tsukino
Pierwsze wystąpienie: Act 1 (manga)
Odc. 1 (anime)
Odc. 1 (Crystal)
Act 1 (PGSM)
Seiyū: Sanae Takagi
Yūko Mizutani (Crystal)
Kaori Moriwaka (PGSM)
Informacje
Przynależność: cywil
Miejsce zamieszkania: Rezydencja Tsukino w Azabu-Jūban, Minato-ku, Tokio
Zawód/zajęcie: Gospodyni domowa
Powiązania: Jej rodzina, Chibi Chibi;
Sugao Saitō, Luna Tsukino (PGSM);
matka Naru, matka Umino (anime)
Dane osobowe
Płeć: Kobieta
Gatunek: Człowiek
Krewni: Kenji Tsukino (mąż), Usagi Tsukino (córka), Shingo Tsukino (syn), Chibiusa (przyszła wnuczka),
Kousagi Tsukino (przyszła wnuczka, tylko Parallel Sailor Moon),
Mamoru Chiba (przyszły zięć)

Ikuko Tsukino (jap. 月野育子, Tsukino Ikuko) – postać epizodyczna z serii Sailor Moon, matka Usagi i Shingo, żona Kenjiego Tsukino.

Manga i animeEdytuj

Rola Ikuko jest niemal identyczna w mandze i anime. Najczęściej widzimy ją zajmującą się domem. Pomimo że z wykształcenia jest ekonomistką, wolała oddać się w całości rodzinie. Jest miłą kobietą i dobrą matką, choć miała surowe podejście dotyczące wyników w nauce Usagi i Shingo. Jednym z jej pierwszych występów w obu wersjach serii było nakrzyczenie na Usagi za jej słabe wyniki w teście szkolnym i dosłownie wyrzucenie jej z domu.

W łuku Black Moon w mandze Chibiusa mieszkała z rodziną Tsukino i nazywała ją "Ikuko-mama". Ikuko dbała o Chibiuse jak o córkę i traktowała ją tak samo jak Usagi i Shingo. Podobnie w sezonie Sailor Stars Chibi Chibi mieszkała z rodziną Tsukino i Ikuko dbała o nią jak o córkę.

W sezonie SuperS Hawk's Eye wybrał ją sobie za cel z powodu jego miłości do starszych kobiet i z przekonania, że ​​Pegaz może ukrywać się w jej pięknym śnie. Okazało się to nieprawdą i Ikuko została uratowana przez Super Sailor Moon i Super Sailor Chibi Moon.

Pretty Guardian Sailor MoonEdytuj

Ikukopgsm

W serialu live action, Ikuko była młodsza i bardziej nowoczesna, ale dalej okazywała matczyne uczucia swojej córce i dbała o nią. Tak jak w anime czy mandze, Ikuko i Usagi były sobie bardzo bliskie. W akcie specjalnym, Luna w ludzkiej postaci również zbliżyła się do Ikuko, ale nie były sobie tak bliskie jak Ikuko i Chibiusa w anime i mandze.

W serialu w jej rolę wcieliła się Kaori Moriwaka.

MusicaleEdytuj

Mimo że Ikuko nigdy osobiście nie pojawiła się w musicalach, Usagi wspomina ją bardzo często w superlatywach, mówi o jej dobroci i miłości do córki. W wersji kaiteiban Mugen Gakuen - Mistress Labyrinth, Usagi skradła suknię ślubną jej mamy i założyła ją do parku myśląc, że Mamoru się jej oświadczy.

GaleriaEdytuj