FANDOM

Cztery Wojowniczki Czuwających Bogów (jap. 四守護神の戦士 Yon Shūgoshin no Senshi; ang. Guardian Senshi) – grupa czterech wojowniczek, którym przewodzi nienależąca do tej grupy Sailor Moon.

Zadaniem grupy jest obrona Księżniczki, a także obrona Systemu Słonecznego przed wrogami z tego układu.

Mieszkały one w Księżycowym Zamku na Księżycu, razem z Serenity, mimo że w mandze miały swoje własne zamki.

Do grupy Inner Senshi, oprócz czterech Guardian Senshi, zalicza się również Sailor Moon, a także Sailor Chibi Moon z tego powodu, że najczęściej jest z nimi widywana i jest przyszłą córką Sailor Moon.

Wojowniczki a generałowieEdytuj

Manga-venus-gen.jpg

Scena z mangi (tom 3)

Gen-sen.jpg

Cztery Wojowniczki i Generałowie

Na podstawie pewnego obrazka z artbooka autorka mangi Naoko Takeuchi, zainsynuowała, że w okresie Silver Millenium cztery Guardian Senshi (Sailor Mercury, Sailor Mars, Sailor Jupiter, Sailor Venus) były przeznaczone czterem generałom (Jadeite, Nephrite, Zoisite, Kunzite). W mandze pojawił się tylko motyw związku Kunzite'a i Sailor Venus.

Wątek ten jest kanoniczny w musicalach i anime Sailor Moon Crystal, w którym to ich związki z przeszłości zostały bezpośrednio potwierdzone.

W grze Sailor Moon: Another Story również podjęto ten wątek. Najbardziej widoczne to jest w relacji Sailor Venus – Kunzite. Dowiadujemy się stamtąd, że w czasach Księżycowego Królestwa byli oni w sobie zakochani, a Sailor Venus, jako liderka Guardian Senshi posiadała arkę, którą często podróżowała z Księżyca na Ziemię właśnie, aby spotkać się z ukochanym. Niestety, ich miłość nie przetrwała tak długo jak miłość Usagi i Mamoru.

W pierwszym anime walczyli oni ze sobą, nie ma wzmianki o jakichkolwiek relacjach łączących ich ze sobą (poza walką).

GaleriaEdytuj

CiekawostkaEdytuj

  • Podział na Inner Senshi i Outer Senshi został wprowadzony przez zachodnich fanów anime.
  • W astronomii do planet wewnętrznych zaliczane są planet znajdujące się pomiędzy Słońcem a pasem planetoid. Są to planety skaliste, rozmiarami i składem podobne do Ziemi. Jowisz ze względu na rozmiary i budowę jest już zaliczany do planet zewnętrznych - jest to gazowy olbrzym podobnie jak Saturn, Uran i Neptun.

PrzypisyEdytuj

  1. Sailor Chibi Moon nie pojawiła się w PGSM, gdyż live action jest wzorowane na pierwszej serii anime, a Chibiusa pojawiła się dopiero w drugiej serii anime.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki