FANDOM

Kō Seiya
KouSeiyaManga
Pierwsze wystąpienie: Act 43 (manga)
Odc. 173 (anime)
Seiyū: Shiho Niiyama
Informacje
Przynależność: Kinmoku
Miejsce zamieszkania: Królestwo Tankei (jap. 丹桂王国 Tankei Ōkoku) na planecie Kinmoku; na krótko w Tokio
Zawód/zajęcie: idol, uczeń
Aliasy: Sailor Star Fighter
Powiązania: Kō Taiki, Kō Yaten, Księżniczka Kakyū, Usagi Tsukino
Dane osobowe
Data urodzenia: 30 lipca
Wiek: 16
Wzrost: 175 cm
Płeć: kobieta (manga)
mężczyzna (anime)
Gatunek: mieszkaniec planety Kinmoku
Grupa krwi: A

Kō Seiya (jap. 星野光 Seiya Kō) – jeden z członków zespołu Three Lights. Jest prawdziwą tożsamością Sailor Star Fighter.

Razem z Kō Yaten i Kō Taiki, Seiya przybyła na ziemię z planety Kinmoku w poszukiwaniu swojej księżniczki. Na Ziemi ukrywa się pod postacią chłopca – Kō Seiyi, ponieważ czuła, że łatwiej będzie im przyciągnąć uwagę kobiet. W anime Seiya fizycznie przekształca się w mężczyznę w formie cywilnej, ale w mandze ona tylko przebiera się w męskie ubrania.

OsobowośćEdytuj

W mandze Seiya jest bardzo egoistyczna i porywcza, ale także bardzo oddana swojej księżniczce i misji.

W anime osobowość Seiyi była znacznie luźna niż w pozostałych dwóch Sailor Starlights. Był o wiele bardziej dziecinny w swoim zachowaniu, o lekko figlarnym charakterze, i tylko czasami myślał o swojej misji. Miał pogodne usposobienie i był o wiele bardziej wyluzowany. Był też bardziej skłonny zbliżyć się do Usagi i jej przyjaciół, podczas gdy pozostałe dwie Starlights były bardziej powściągliwe i początkowo w ogóle nie chciały współpracować z Wojowniczkami Układu Słonecznego.

AnimeEdytuj

Lider zespołu Trzech Gwiazd, gdzie śpiew Yatena, Taikiego i Seiyi nie jest przeznaczony dla fanów i oczywiście fanek, a dla księżniczki Kakyū, z którą los ich rozdzielił, gdy opuszczali ginący świat. Ich zadaniem jest odnalezienie tajemniczej księżniczki. Przyjaciel Yatena i Taikiego. Po raz pierwszy pojawia się w odcinku 173 na lotnisku. Tam też spotyka Usagi i zakochuje się w niej. Pojawia się zarówno w anime, jak i w mandze jako Sailor Star Fighter czyli Gwiezdna Czarodzieja Walki władająca iskrzącymi się potężnymi wyładowaniami, laserowym.

Seiya jest osobą bardzo pewną siebie, lubi nowe wyzwania i ma skłonność do żartów. Lubi też sport a zwłaszcza gry zespołowe, baseball, koszykówkę i futbol amerykański. Jest zdolny do poświęceń, szczególnie dla osób, na których mu zależy. Dąży do celu za wszelką cenę (widać to w szczególności wtedy gdy walczy o względy Usagi). Nie lubi Haruki, która uważa go za uwodziciela młodych dziewczyn co przeraża Usagi, jednak on dopatruje się w niej zaginionej księżniczki. Mimo jego starań do końca nie udaje mu się skraść jej pocałunku gdyż Usagi do samego końca uważa go tylko za przyjaciela.

Trzy gwiazdy przybyły na ziemię gdyż ich dom Kinmoku – Planeta Pachnących Oliwek została zniszczona podczas wojny z Galaxią, a ich Księżniczka Kakyū po walce z Sailor Galaxią, zniknęła. Gwiezdne Czarodziejki, mając nadzieję,że usłyszy ich głos, wcielają się w rolę super idoli. W Three Lights Seiya jest wokalistą. Pragnie, by Gwiezdne Czarodziejki i Sailor Senshi walczyły ramię w ramię przeciw Galaxii.

MangaEdytuj

Po przybyciu na Ziemię, Seiya chodzi do pierwszej klasy liceum Jūban i jest gwiazdą w drużynie futbolu amerykańskiego, a także zastępuje Harukę jako najlepszy lekkoatleta, co się jej nie spodobało.

PostacieEdytuj

Sailor Star FighterEdytuj

Zobacz: osobny artykuł.

AktorkiEdytuj

  • W musicalach Sera Myu w jej rolę wcielały się:

EtymologiaEdytuj

Seiya Kō w znaczy „światło pola gwiazd”.

GaleriaEdytuj