FANDOM

Keiko Tomoe
Keikocrystal
Pierwsze wystąpienie: akt 29 (manga)
odcinek 116 (anime)
odcinek 33 (Crystal)
Seiyū: Shino Kakinuma (Crystal)
Informacje
Dane osobowe
Płeć: Kobieta
Krewni: Hotaru Tomoe (córka)
Sōichi Tomoe (mąż)

Keiko Tomoe (jap. 土萠螢子 Tomoe Keiko) - nieżyjąca od wielu lat matka Hotaru. Pojawiła się w mandze, pierwszym anime i drugim anime, jednak tylko na zdjęciach i w retrospekcjach wspomnień jej męża, Sōichiego Tomoe lub Hotaru. Jej twarz w pierwszym anime nigdy nie została pokazana.

CharakterystykaEdytuj

Pierwsze animeEdytuj

Historia Keiko nie została rozwinięta w anime. W odcinku 116 została pokazana w retrospekcji szczęśliwych wspomnień Hotaru, jej twarz skryta była w cieniu.

Manga i anime CrystalEdytuj

Keiko zginęła podczas pożaru, który wybuchł gdy błyskawica uderzyła w laboratorium jej męża, kiedy prowadził badania. Miała wtedy 32 lata. W tym samym pożarze bardzo ciężko ranna została jej córka, która miała wtedy osiem lat. Jej ojciec użył swoich zakazanych wynalazków, aby zmienić ją w cyborga, gdyż tylko dzięki temu Hotaru mogła przeżyć. Profesor Tomoe twierdził potem, że Keiko za życia nosiła amulet z kryształem Taioron, źródłem mocy dla Bractwa Śmierci, który wręczył potem Hotaru, aby uśmierzyć jej bóle. Keiko pojawiła się tylko w retrospekcjach, ale dla Hotaru dalej bardzo wiele znaczyła i prawdopodobnie z tego powodu sprzeciwiała się Kaolinite zalecającej się do jej ojca.

GaleriaEdytuj

Manga
Anime

CiekawostkiEdytuj

  • Interesującym faktem jest to, że kiedy Mistress 9 przejęła kontrolę nad Hotaru i postarzyła jej ciało do ciała dorosłej kobiety, wyglądała bardzo podobnie do Keiko. Zakładając, że to było prawdziwe ciało Hotaru, a nie Daimon w formie Mistress 9, wskazuje to, że Hotaru wyrośnie na bardzo podobną do swojej matki, gdy będzie już dorosła.