Fandom

Czarodziejka z Księżyca

Koan

2957stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Koan
Koan.jpg
Pierwsze wystąpienie: Act 14 (manga)
60 odc. (anime)
15 odc. (SM Crystal)
Seiyū: Wakana Yamazaki
Satsuki Yukino (SM Crystal)
Informacje
Przynależność: Rodzina Czarnego Księżyca
Miejsce zamieszkania: Zamek Czarnego Księżyca, Nemesis
Zawód/zajęcie: Jedna z Ayakashi Sisters
Powiązania: Rubeus
Dane osobowe
Płeć: Kobieta
Gatunek: Człowiek
Krewni: Berthier, Calaveras, Petz (siostry)

Koan (jap. コーアン Kōan) – członkini Rodziny Czarnego Księżyca i najmłodsza z Ayakashi Sisters. Pod wodzą Rubeusa wraz z siostrami udała się do XX-wiecznego Tokio w poszukiwaniu Chibiusy i Srebrnego Kryształu. Kontroluje ogień[1].

AnimeEdytuj

Coan.jpg

Koan w mandze

Koan jest najbardziej zarozumiałą i najbardziej ambitną z Sióstr Ayakashi, jak również najbardziej rozwiniętą w anime. Stale poprawiała swój makijaż, lamentując nad swoim wyglądem, drażniąc swoją starszą siostrę Calaveras, a jako człowiek chodziła na zakupy po nowe ubrania i kosmetyki. Największym marzeniem Koan było stać Królową Kryształowego Tokio – z Królem Rubeusem przy jej boku. Wiele z tych fantazji było napędzane przez jej przekonania, że ​​Rubeus kochał ją tak samo jak ona go kochała, fantazję, wobec której Rubeus nie zrobił nic, by ją zniechęcić.

Koan pojawiła się jako pierwsza z Sióstr i stała się jedną najbardziej zaangażowanych w odnalezieniu Chibiusy (w przeciwieństwie do zwykłego przechwytycenia Kryształowe Punkty, które zrobiła tylko raz). To było zadanie, z którego wykonaniem Rubeus często jej ufał – im większe było jej niepowodzenie, tym bardziej się stawała się zdeterminowana zabić Chibiusę i wygrać miłość Rubeusa.

Koan nie ma takiego samego szacunku dla swoich starszych sióstr, jak Berthier, która w przeciwieństwie do niej zawsze zwracała się do Calaveras i Petz „onee-sama” (jap. 御姉様, pl. starsza siostra). Mimo tego wydawała się naprawdę kochać swoje siostry, jak pokazano przez jej determinację do oczyszczania także pozostałych sióstr.

Misje Koan doprowadziły ją trzykrotnej nieskutecznej infiltracji Świątyni Hikawa, przez co niechętnie tam szła. Mimo to, z własnej woli udała się do Świątyni w odcinku 70 zabić Chibiusę, nawet po tym, jak Rubeus wyraził do niej zupełną niechęć. Prawie się jej udało, nawet z ingerencją Sailor Mars i Yūichirō, ponieważ Koan uniknęła ataku wojowniczki i udało się jej złamać kostkę Senshi. Jednak ingerencja Tuxedo Mask przyczyniła się do pokonania Koan, a po kolejnej porażce Rubeus publicznie ją upokorzył, mówiąc jej, że nie jest już mile widziana. Dał jej ostatni prezent do użycia na Świątyni i Senshi: bombę, która zabiłaby także ją w procesie.

Zrozpaczona po odrzuceniu przez Rubeusa, Koan chciała skorzystać z urządzenia, ale została zatrzymany przez pozostałe wojowniczki. Zła, że nawet nie udało jej się zabić, Koan ze łzami w oczach zaatakowała wojowniczki i prawie została powalona przez cios kolanem Czarodziejki z Jowisza. Czarodziejka z Marsa jednak przyjęła to uderzenie na siebie, widząc, że Koan była tylko wykorzystywana przez Rubeusa i poprosiła Czarodziejkę z Księżyca, by Sailor Moon uleczyła zło w niej. Koan następnie zamieniła się w człowieka, a później pomaga swoim pozostałym siostrom również zostać człowiekiem.

Manga i Sailor Moon CrystalEdytuj

Koan po raz pierwszy pojawiła się w 14 rozdziale mangi Czarodziejka z Księżyca i 15 odcinku anime. Była odpowiedzialna za „001: Operation Recruit”. Ukrywając się jako uczennica T.A. Girls' Academy imieniem Koan Kurozuki (jap. 黒月紅安), werbowała ludzi do Czarnego Księżyca, przewidując ich śmierć i obiecując im spokojne odejście, jeśli by do niej dołączyli. Niestety, osoby, które się zgodziły, nosiły znak półksiężyca na czole, i ulegały wtedy spontanicznemu spaleniu, gdyż najprawdopodobniej nie były one w stanie poradzić sobie z tą mocą.

Po znalezieniu jednej z nauczycielek szkoły, którą spotkał ten los, Sailor Mars skonfrontowała Koan, ale została przez nią uwięziona w płomiennej barierze. Choć Sailor Moon użyła swojej nowej Cutie Moon Rod, aby ją zniszczyć, nie była w stanie przełamać płomiennej bariery i Sailor Mars została uprowadzona przez Rubeusa i uwięziona w Komnacie Mroku.

MusicaleEdytuj

Wystąpiła tylko w dwóch musicalach: w Tanjou! Ankoku no Princess Black Lady w jej rolę wcieliła się Seiko Takuma, a w jego wersji poprawionejHinami Someya.

AtakiEdytuj

DroidyEdytuj

EtymologiaEdytuj

Imię Koan pochodzi od minerału kermesytu, który w Japonii znany jest jako „kōankō” (jap. 紅安鉱) z czego kanji 鉱 znaczy minerał. Jej ziemskie imię to Kōan Kurozuki (jap. 黒月紅安 Kurozuki Kōan) – Kurozuki znaczy czarny księżyc[2].

CiekawostkiEdytuj

  • W wersji polskiej z lektorem jej imię to „Kermesite”.
  • Jej strój był inspirowany kreacją z kolekcji prêt-à-porter Thierry’ego Muglera (jesień-zima 1992–93 r.).

PrzypisyEdytuj

  1. 37 strona Materials Collection.
  2. Black Moon Etymology

GaleriaEdytuj

Wrogowie: Rodzina Czarnego Księżyca

Liderzy WisemanKsiążę Dimande
Ayakashi Sisters KoanBerthierCalaverasPetz
Inni członkowie RubeusEsmeraudeBlack LadySaphirChiralAchiral
Droidy AquaticiVeneti

Liderzy WisemanKsiążę Dimande
Droidy AquaticiVeneti

Liderzy WisemanKsiążę Dimande
Droidy ChiralAchiralAkumudaAtsugesshoAvogadoraDogbaDumbleFuraikiGiwakuJakokuJamanenMarzipanNipasuPharmakonRyuaxUdering
Inni członkowie RubeusEsmeraudeBlack LadySaphir

Więcej z Fandomu

Losowa wiki