Fandom

Czarodziejka z Księżyca

Kotono Mitsuishi

2970stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Kotono Mitsuishi
三石琴乃
Mitsuishi Kotono
Kotono Mitsuishi.jpg
Data urodzenia: 8 grudnia 1967
Miejsce urodzenia: Tokio, Japonia
Zawód: seiyū

Kotono Mitsuishi (ur. 8 grudnia 1967), pseudonim „Koto-chan” (琴ちゃん) i „Koto-chawan” (琴ちゃわん) – seiyū, która użyczyła głosu Usagi Tsukino/Sailor Moon/Princess Serenity/Neo Queen Serenity w anime Czarodziejka z Księżyca (poza krótkim okresem choroby, podczas którego zastąpiła ją Kae Araki), a także w anime Sailor Moon Crystal. Użyczyła także głosu Chibi Chibi/Sailor Chibi Chibi Moon w sezonie Sailor Stars anime. Jest jedną z niezależnych aktorek głosowych.

Po ukończeniu szkoły średniej dostała się do Katsuta Seiyū Academy. W czasie nauki w owej szkole pracowała na pół etatu w budynku Sunshine 60. Później znalazła pracę w biurze, jednak porzuciła ją, ponieważ zajmowała zbyt wiele czasu.

Kotono Mitsuishi posiada niezwykle niezwykle rozpoznawalny głos i użyczała go w bardzo wielu produkcjach, nie tylko anime. W 1989 roku zadebiutowała w roli seiyū jako Tomoyo w produkcji OAV Ace o Nerae! Final Stage, jednak jej kariera nabrała rozpędu dopiero po roli Usagi Tsukino w anime Sailor Moon. Popularność wzrosła jeszcze bardziej po roli Misato Katsuragi w telewizyjnej serii Neon Genesis Evangelion. Wiele osób uważa, że to właśnie dzięki jej roli, anime Ebichu (podkładała głos tytułowemu chomikowi) odniosło tak wielki sukces. Jej inne znaczące role to m.in. Potamos w Wedding Peach, Excel Excel w Excel Saga, Kagura Sohma w Fruits Basket, Asuka Sugo w Future GPX Cyber Formula, Elle Chivas i Riya w Konjiki no Gash Bell!!, Juri Arisugawa w Rewolucjonistka Utena, Etoile/Ester w Arslan senki (OVA) i Hummy w Suite PreCure♪.

RoleEdytuj

CiekawostkiEdytuj

  • Jej hobby to gra w tenisa i zakupy.
  • Nie stroni od ról w grach komputerowych itp. Ma na swoim koncie wiele takich ról.
  • Jest zamężna, ma córkę.
  • Dawniej jeździła na motorze.
  • Ma 160 cm wzrostu, a jej grupa krwi to A.
  • Była jednym z mistrzów ceremonii na weselu Naoko Takeuchi.
  • Jest menedżerem Arts Vision, agencji zajmującej się łowieniem talentów.

Linki zewnętrzneEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki