FANDOM

Królowa Beryl
Queenberyl.jpg
Pierwsze wystąpienie: Act 2 (manga)
1 odc. (anime)
Act. 1 (PGSM)
Seiyū: Keiko Han
Misa Watanabe (SM Crystal)
Informacje
Przynależność: Królestwo Ciemności
Miejsce zamieszkania: Punkt D
Zawód/zajęcie: Dowódca Królestwa Ciemności
Powiązania: Shitennō, Królowa Metaria, Książę Endymion
Dane osobowe
Wzrost: ok. 188 cm
Płeć: kobieta
Gatunek: człekopodobny

Królowa Beryl (jap. クイン・ベリル Kuin Beriru, ang. Queen Beryl) – postać z serii Czarodziejka z Księżyca stworzonej przez Naoko Takeuchi. Była dowódcą Królestwa Ciemności i pierwszą z wielu złoczyńców, którzy starli się z wojowniczkami. Prawa ręka Królowej Metarii.

AnimeEdytuj

Atak na Księżycowe KrólestwoEdytuj

Pod kierownictwem Królowej Beryl, ludzie z Ziemi najechali i zniszczyli Księżycowe Królestwo, zabijając wszystkich na swojej drodze. Gdy spotyka Endymiona, proponuje mu małżeństwo i tytuł Króla Ziemi. Jednak, gdy Endymion odmawia, Beryl zabija jego i Serenity. Królowa Serenity użyła Srebrnego Kryształu by odeprzeć wroga - Generałowie, Królowa Metaria oraz sama Królowa Beryl zostali Zapieczętowani Srebrnym Kryształem, w wyniku czego zginęła Queen Serenity.

OdrodzenieEdytuj

Kiedy Księżniczka Serenity, jej obrończynie i Książę Endymion zostali wysłani w przyszłość, na Ziemię, pieczęć zabezpieczająca Metarię przez powtórnym obudzeniem, pękła. Jej poplecznicy odrodzili się na nowo. Beryl nakazała pierwszemu z generałów, Jadeite'owi zbierać ludzką energię by obudzić Metarię. Choć Królowa Beryl wspierała go na początku, to jednak później zaczęła z niego drwić po kolejnych niepowodzeniach. Jadeite usiłował wywrzeć na niej wrażenie i dokończyć swoja misję, ale ona nigdy nie uznała jego wysiłków za dostatecznie dobre. Po wszystkich jego klęskach, ukarała go Wiecznym Snem. Później tą samą misję powierzyła Nephrite'owi. Ten jednak przeszedł na stronę dobra i zginął zabity przez Zoisite. Trzeciego generała Królowa Beryl zabiła za to, że mimo jej wyraźnych rozkazów próbował zabić Tuxedo Kamen.

Bitwa przeciwko Inner SenshiEdytuj

Gdy wojowniczki znalazły bazę Królestwa Ciemności, Beryl wysłała DD Girls by je zabiły. Po długiej walce ocalała tylko Sailor Moon. Beryl transportowała ją przed swój tron i wysłała złego Endymiona, który kiedyś był miłością Księżniczki Serenity, by ją zabił.

Ostatnia bitwaEdytuj

Nieszczęściem dla Beryl, Sailor Moon odmieniła Endymiona. Uwolniła go spod prania mózgu. Kiedy Królowa zaatakowała Czarodziejkę z Księżyca, Endymion (czyli Tuxedo Kamen) uratował ją. Niestety sam poniósł śmierć. Zdesperowana Beryl przeniosła się do Metarii po większą moc. Połączyła się z nią w formę zwaną Super Beryl.

Kiedy niszczyła świat, na przeciwko jej stanęła Sailor Moon, która zamieniła się w Księżniczkę Serenity. Najpierw Super Beryl wygrywała ale potem, gdy Księżniczka Serenity poprosiła by jej zmarłe obrończynie udzieliły jej swojej mocy, Serenity pokonała ją mocą Srebrnego Kryształu.

Atak ten był tak wielki, że nie tylko pokonał Super Beryl ale i oczyścił Ziemię oraz spełnił ostatnie życzenie Sailor Moon: by wrócić do życia jako zwykłe dziewczyny.

Po Beryl nie został nawet najmniejszy ślad.

MangaEdytuj

Atak na Księżycowe KrólestwoEdytuj

Nie ma tutaj zbyt wielu różnic pomiędzy mangą i animę. W mandze jednak Beryl nie proponuje Endymionowi małżeństwa i władzy, lecz nazywa go zdrajcą. Chwilę później zabija go, a zrozpaczona Serenity własnoręcznie odbiera sobie życie.

OdrodzenieEdytuj

001a.jpg

Beryl, podobnie jak czarodziejki, również odrodziła się na Ziemi, jako zwykła kobieta. Można przypuszczać, że mogła być podróżnikiem lub badaczem, który zapuścił się zbyt daleko na północ i zerwał pieczęcie wiążące Królową Metarię, przez co znów stała się jej posłuszna.

WalkaEdytuj

Beryl porwała Mamoru, podobnie jak w anime z pomocą mocy Metarii przeciągnęła go na swoją stronę. Dzięki niemu też zdobyła Srebrny Kryształ, do czego nie doszło w anime. Widać też, że Beryl nie chciała się dzielić swoją zdobyczą z Królową Metarią, chciała sama zawładnąć Ziemią przy pomocy Srebrnego Kryształu i zatrzymać dla siebie na zawsze Endymiona/Mamoru po pozbyciu się Serenity/Usagi. 

Beryl ginie z rąk Sailor Wenus przebita świętym ostrzem z Księżyca i nie łączy się z Metarią, która sama potem się pojawia przebudzona mocą Kryształu.

AktorkiEdytuj

  • W serialu aktorskim w jej rolę wciela się Aya Sugimoto.
  • W musicalach Sera Myu w jej rolę wcielały się:

GaleriaEdytuj

CiekawostkiEdytuj

W Sera Myu (i nigdzie indziej) Królowa Beryl była w grupie Miscellaneous.

Wrogowie: Królestwo Ciemności

Liderzy Królowa MetariaKrólowa Beryl/Super Beryl
Generałowie JadeiteNephriteZoisiteKunzite
Youma MorgaBalmFlauIguaraKyureneDerellaGarobenRamuaKigaanMuridThetisTesuniPetasosWidowCameranJumeauRegulusCastorPolluxCień Nephrite'aYashaHousenkaGrapeSuzuranAkanMitsuamiShakoukaiBlizzarZoyrin GellerPapillonLondyńska YoumaOniwabandanaDD Girls
7 Wielkich Demonów GesenBoxyBunboBinahRikōkeidarJijiBakene

Liderzy Królowa MetariaKrólowa Beryl
Neo Shitennō KaluniteHiddeniteHematiteKunzite
Youma ManeginDD Girls
Inni Lemures LeaderLemuryPandemic 4

Leaders Królowa MetariaKrólowa Beryl
Generałowie JadeiteNephrite/NefukichiZoisiteKunzite/Shin
Inni Dark MercuryMetalia EndymionMio Kuroki

Wrogowie: Galaktyka Cieni

Więcej z Fandomu

Losowa wiki