FANDOM

Książę Endymion
Prince Endymion manga
Pierwsze wystąpienie: akt 9 (manga)
odc. 35 (anime)
odc. 1 (Crystal)
akt 25 (PGSM)
Seiyū: Tōru Furuya
Kenji Nojima (Crystal)
Informacje
Przynależność: Księżycowe Królestwo, Złote Królestwo
Miejsce zamieszkania: Złote Królestwo
Zawód/zajęcie: Książę
Formy: Mamoru Chiba, Tuxedo Mask, Król Endymion; Moonlight Knight (anime), Endou (manga), Metalia Endymion (PGSM)
Powiązania: Księżniczka Serenity, Helios, Shitennou (manga, PGSM, Crystal)
Dane osobowe
Płeć: mężczyzna
Gatunek: człowiek

Książę Endymion (jap. プリンス・エンディミオン Purinsu Endimion, ang. Prince Endymion) – Książę Ziemi z dalekiej przeszłości, a także poprzednie wcielenie Mamoru Chiby.

Za czasów Księżycowego Królestwa na Ziemi rządził Książę Endymion. Nie wiadomo jak spotkali się Endymion i Księżniczka Serenity, ale pokochali się i mimo przeciwności spotykali się. W anime Serenity i Endymion zginęli podczas ataku Ziemian na Księżyc. W mandze tylko Endymion zginął, a Serenity zabiła się z rozpaczy. W mandze, serialu live-action i anime Crystal to on też był dowódcą czterech Generałów, którzy, pomimo, że Królowa Beryl władała ich umysłami, nigdy do końca nie zapomnieli o swoim królestwie i Endymionie, jak to miało miejsce w pierwszym anime.

MangaEdytuj

W mandze Książę mieszkał w Złotym Królestwie w Elysionie ze swoimi strażnikami Shitennō. Zakochał się w Księżniczce Serenity i spotykał się z nią tak często, jak tylko mógł, ale kochankowie zostali odkryci i rozdzieleni przez Kunzite'a i Sailor Venus.

Podobnie jak w anime Książę Endymion walczył w obronie Księżycowego Królestwa przeciwko wojskom Królowy Beryl, które były kontrolowane przez przekabaconych Shitennō. Endymion zginął w tej bitwie, a zrozpaczona Księżniczka Serenity zabiła się niechąc być oddzielona od niego.

W pierwszej części mangi i odpowiednim sezonie anime Książę Endymion został porwany przez Beryl i został przez nią zaczarowany tak, że został sługą Królestwa Ciemności.

Pierwsze animeEdytuj

W anime Książę Endymion zakochał się w Księżniczce Serenity ze Srebrnego Milenium, i mimo że było to zabronione, spotykali się w tajemnicy, gdy tylko mogli. Kiedy dowiedział się, że Królowa Beryl prowadziła wojsko na Księżycowe Królestwo, pośpieszył się, by dotrzeć tam przed nimi i ochronić swoją ukochaną i jej lud. Mimo ostrzeżenia i wsparcia Księżycowe Królestwo zostało zniszczone, a Endymion i Serenity zostali zabici przez Królową Metarię.

W pierwszym sezonie anime, Endymion został porwany przez Beryl, poddany praniu mózgu i walczył z Sailor Senshi. Został później uleczony przez Sailor Moon i poświęcił się, by ochronić ją przed Królową Beryl.

Anime CrystalEdytuj

W anime Sailor Moon Crystal pojawił się w pierwszym odcinku we śnie Usagi.

Pretty Guardian Sailor MoonEdytuj

GaleriaEdytuj