FANDOM

Księżycowe koty (także „Koty Opiekunowie”, „Koty Opiekuńcze”) – koty pojawiające się w serii mang i anime Czarodziejka z Księżyca, które pomagają bohaterkom i właścicielkom, a także służą im radą. Każdy z nich ma umiejętność ludzkiej mowy i nosi symbol półksiężyca na swoim czole. Dwa starsze koty, Luna i Artemis, żyły tysiące lat przed głównym wątkiem fabuły w Księżycowym Królestwie, pełniły one funkcję doradców Księżniczki Serenity. Luna i Artemis pochodzą z planety Mau. Trzecia kotka, Diana, jest dużo młodsza i urodziła się na Ziemi. Ze względu na swoje bliskie powiązanie z Księżycem, imię każdego z nich pochodzi od greckich i rzymskich bogini księżyca: Luny, Artemidy i Diany (choć kot reprezentujący Artemidę jest płci męskiej).

Przez całą serię koty pełnią rolę mentorów i powierników, jak również służą za źródło informacji i nowych przedmiotów magicznych. Służą radą Sailor Senshi w ich obowiązkach, znajomością historii Księżycowego Królestwa i legend. Ponadto są one w stanie stworzyć specjalne przedmioty, które pozwalają na przebudzenie czarodziejki, albo wzmacniają ich moce. Na początku serii kocim postaciom nie przykłada się dużej uwagi, jednak w miarę rozwoju fabuły stają się jej częścią.

Chociaż Luna ma największą rolę z nich trzech, technicznie Artemis był pierwszym kotem, który miał istotne znaczenie w prequelu głównej serii Hasło brzmi: Sailor V.

Księżycowe kotyEdytuj

GaleriaEdytuj

BibliografiaEdytuj

  1. Lunę łączą też więzi przyjaźni z Ami (niektórzy fani sądzą, że Luna bardziej lubi Ami niż Usagi).
  2. Diana jest jeszcze mała, więc bardziej jest przyjaciółką Chibiusy, niż jej opiekunką.
Księżycowe koty

W skład grupy wchodzą:

Luna Artemis Diana Różowa kotka Kousagi

Więcej z Fandomu

Losowa wiki