Fandom

Czarodziejka z Księżyca

Kunzite

2968stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Kunzite
Kunzite manga.jpg
Pierwsze wystąpienie: Act 5 (manga)
22 odc. (anime)
Odc. 4 (SM Crystal)
Act. 13 (PGSM)
Seiyū: Kazuyuki Sogabe
Eiji Takemoto (SM Crystal)
Informacje
Przynależność: Królestwo Ciemności
Miejsce zamieszkania: Punkt D
Zawód/zajęcie: Generał
Aliasy: Shin (PGSM); Saitō Kun, Uczeń Liceum D (musicale)
Tytuły: Commander of the Middle Eastern Division
Rycerz Czystości i Miłosierdzia
Powiązania: Królowa Beryl, Generałowie, Książę Endymion
Dane osobowe
Wiek: 25–26 lat
Wzrost: 197 cm
Płeć: mężczyzna
Gatunek: humanoid

Kunzite (jap. クンツァイト Kuntsaito) – ostatni z czterech generałów Królowej Beryl, najpotężniejszy i najwyższy rangą. Nosi krótki miecz i, w przeciwieństwie do innych, nosi białą pelerynę oprócz munduru. Takeuchi opisuje go jako najpotężniejszego z czterech Shitenō o majestacie arabskiego króla. Ona również przyznaje, że bardzo go lubi jako postać.

Pierwsze anime Edytuj

Kunzite.jpg

Kunzite

W anime Kunzite jest biseksualistą, mentorem i miłością Zoisite'a[1]. Współpracuje razem z nim, aby zdobyć siedem Tęczowych Kryształów. Kiedy umiera Zoisite, wini za jego śmierć wojowniczki i Endymiona i postanawia się na nich zemścić. Królowa Beryl zleca jemu i Dark Endymionowi odzyskanie Srebrnego Kryształu – w tym celu obaj starają się poznać tożsamość Sailor Moon, by go jej odebrać. Wkrótce obaj wpadają ze sobą w konflikt, gdyż każdemu z nich zależy na czymś innym – Kunzite chce zemścić się na Sailor Moon za śmierć Zoisite'a, Endymion chce wypełniać polecenia Beryl i zdobyć Srebrny Kryształ. Kunzite podstępem zwabia czarodziejki do swojej jaskini gdzie jego moce są zwielokrotnione. Zabija go Sailor Moon kierując przeciwko niemu jego własną broń.

Strój Edytuj

Kunzite nosi standardowy żołnierski mundur Królestwa Ciemności, w kolorze ciemnoniebieskim przechodzącym w szary, z niebieskimi wykończeniami na przodzie, na dole, przy kołnierzu i przy bocznych szwach. Posiada też duży złoty guzik w rogu przedniej poły (klapy) munduru. Kunzite, w odróżnieniu do pozostałych generałów, ma spodnie założone za czarne buty i czarny pas, ale podobnie jak inni, posiada białe rękawice z trzema plisami na wierzchu. Ma także białą, długą pelerynę i niebieskie pagony na ramionach.

Stosunki z innymi Edytuj

W anime Kunzite był przedstawiony jako nauczyciel i kochanek Zoisite, a także wierny podany Królowej Beryl. Wraz z Dark Endymionem wykonywali powierzone im odgórnie zadania.

Manga Edytuj

PGSM Edytuj

Kunzite3.jpg

Kunzite w serii PGSM

W serii live-action zmienił się wygląd Kunzite'a, projekt jego munduru, a także osobowość. Kunzite był bardziej zdystansowany niż pozostali Shitennō i mniej podporządkowany Królowej Beryl, niż każdy inny, może z wyjątkiem Zoisite'a. Chciał przywrócić moc Królowej Metarii i nie obchodziło go dobro Królowej Beryl, czy Księcia Endymiona. Nie ufał Królowej Beryl, gdyż nie uważał ja za godną mocy Królowej Metarii. Kunzite nie ufał też Księciu Endymionowi, którego obwiniał, przynajmniej częściowo, za katastrofę, która zniszczyła Srebrne Milennium i Królestwo Ziemi, i często starał się go zabić.

Zanim został przebudzony przez Beryl, żył na Ziemi jako człowiek o imieniu Shin. Kunzite jest ostatnim z Generałów, który pojawił się w serii (act 13).

To właśnie Kunzite przemienił Ami Mizuno w Dark Mercury i istnieją dowody, że mógł czuć do niej sympatię. Ona jednak nie była nim zainteresowana, choć zamiast tego wydawało się, że była zainteresowane Nephritem.

W ostatecznym starciu przeciwko Endymionowi, Kunzite zdał sobie sprawę, że planował zginąć z Metarią, która była zapieczętowana w jego ciele, by ochronić planetę. Wtedy to Kunzite ostatecznie przestał go obwiniać i okazał lojalność wobec swojego prawdziwego pana, Księcia Endymiona.

W serialu aktorskim w jego rolę wcielił się Akira Kubodera.

Musicale Edytuj

Gaiden Dark Kingdom Fukkatsu Hen Edytuj

W tym musicalu Shitennō udawali licealistów, aby rozkochać w sobie odpowiednie Sailor Senshi. Kunzite był w parze z Minako Aino, jako że musicale zazwyczaj biorą słynną ilustrację z mangi jako kanon. W jego rolę wcielił się Yūta Mochizuki, a w wersji Kaiteiban tego musicalu – Ryūji Kasahara.

Eien Densetsu Edytuj

W tym musicalu w rolę Kunzite'a wcielił się Hidetaka Asano.

Starlights - Ryuusei Densetsu Edytuj

W tym musicalu Kunzite, inni Shitennō i Królowa Beryl zostali wskrzeszeni przez Sailor Galaxię jako część jej planu zdobycia Gwiezdnych Ziaren wojowniczek. Po raz kolejny został sparowany z Minako Aino. Mundury zostały wykonane z błyszczącego jasnoniebieskiego materiału i różnił się od munduru z mangi czy anime. Na ziemi udawał człowieka Saitō Kun – członka Jewel Metalias. W jego rolę wcieliła się Miki Kawasaki.

Kakyuu-Ouhi Kourin - The Second Stage Final Edytuj

W tym musicalu Kunzite wraz z Neo Shitennō i Królową Beryl zostali wskrzeszeni przez Sailor Galaxię jako część jej planu zdobycia Gwiezdnych Ziaren wojowniczek. Po raz kolejny został sparowany z Minako Aino. Mundury zostały wykonane z błyszczącego jasnoniebieskiego materiału i różnił się od munduru z mangi czy anime. Na ziemi udawał człowieka Saitō Kun – członka Jewel Managers. W jego rolę wcieliła się Miki Kawasaki.

Pretty Guardian Sailor Moon - La Reconquista Edytuj

W tym musicalu Kunzite i pozostali Shitennō udawali członków boysbandu Pandemic 4, którzy wydają swój najnowszy przebój. W tym musicalu również został sparowany z Minako Aino. W jego rolę wcieliła się Mayu Iseki w zastępstwie za Misaki Komatsu.

Etymologia Edytuj

Imię Kunzite'a pochodzi od minerału kunzytu.

Tytuł Kunzite'a w anime to „Rycerz Czystości i Życzliwości” (jap. 純潔と慈愛の騎士 Junketsu to jiai no kishi).

GaleriaEdytuj

UwagiEdytuj

  1. Jakkolwiek w wersji polskiej stosunki Zoisite i Kunzite zostały przedstawione jako braterskie. Ma to związek z tym, że francuska wersja, z której brany był skrypt do tłumaczeń, często przedstawia Zoisite tytułującego Kunzite jako "Mon frère" - franc. mój bracie/prawdopodobne jest też to, że w Japonii związki homoseksualistów itp. są bardziej tolerowane niż w Polsce i pojawianie się takich związków w mandze nie jest niczym dziwnym, a w Polsce, która jest bardziej „tradycyjna” nie chciano pokazać w mandze, skierowanej głównie do dzieci, związku homoseksualisty i biseksualisty, więc przedstawiono to jako przyjaźń.
Wrogowie: Królestwo Ciemności

Wrogowie: Galaktyka Cieni

Więcej z Fandomu

Losowa wiki