FANDOM

Luna
Luna
Pierwsze wystąpienie: akt 1 (manga)
odc. 1 (anime)
odc. 1 (Crystal)
akt 1 (PGSM)
Seiyū: Keiko Han
Ryō Hirohashi (Crystal)
Informacje
Przynależność: Księżycowe Królestwo, Kryształowe Tokio
Miejsce zamieszkania: Azabu-Jūban, Minato-ku, Tokio
Zawód/zajęcie: Doradczyni Sailor Moon
Aliasy: „Black” (tylko anime)
Formy: Luna Tsukino/Sailor Luna (tylko PGSM)
Powiązania: Sailor Moon, Artemis, Królowa Serenity
Dane osobowe
Wiek: 14–16
Płeć: kobieta
Gatunek: Inteligentny kot z planety Mau
Krewni: Artemis (przyszły mąż), Diana (przyszła córka)

Luna (jap. ルナ Runa) – mówiąca kotka i doradczyni Usagi Tsukino. To ona po raz pierwszy wykryła moc Usagi, ale w tym czasie nie zdawała sobie sprawy, że to właśnie ona była Księżycową Księżniczką. Luna i jej partner Artemis byli doradcami Królowej Serenity w Srebrnym Milenium, a gdy królestwo zostało zniszczone Serenity użyła mocy jej Srebrnego Kryształu, aby wysłać oba koty do przyszłości na Ziemię, aby obudziły wojowniczki, które miały chronić Księżniczkę.

Luna przebudziła Ami Mizuno, Rei Hino i Makoto Kino i ich tożsamości jako wojowniczki, a także przebudziła Usagi jako Sailor Moon.

Ona i Artemis w przyszłości pobrali się i mieli córkę o imieniu Diana, która stała się doradcą Chibiusy. Chibiusa posiada także zabawkę Luna P, która wzorowana była na Lunie.

CharakterystykaEdytuj

Luna jako pierwsza odkryła moc Usagi, jednak nie zdawała sobie sprawy, że dziewczyna jest Księżniczką Serenity, której ochrony podjęły się Sailor Senshi. Razem z Artemisem byli doradcami Królowej Serenity w Księżycowym Królestwie. Po jego upadku Królowa użyła Srebrnego Kryształu i wysłała koty na Ziemię, by odnalazły Senshi.

Luna przebudziła Ami Mizuno w Sailor Mercury (odcinek 8 pierwszego anime; akt 2 mangi), Rei Hino w Sailor Mars (odcinek 10 pierwszego anime; akt 3 mangi) i Makoto Kino w Sailor Jupiter (odcinek 25 pierwszego anime; akt 5 mangi).

W przyszłości kotka zostaje żoną Artemisa i mamą Diany, która staje się doradczynią Chibiusy. Ma także swojego rodzaju "sobowtóra": Lunę-P, która służy wcześniej wymienionej dziewczynce za zabawkę.

W mandze Luna pochodzi z planety Mau.

W PGSM Luna jest pluszową, mówiącą kotką. Dzięki mocy Srebrnego Kryształu staje się człowiekiem i przemienia w Sailor Lunę. Do swojej zwierzęcej postaci wraca poprzez kichnięcie.

PostacieEdytuj

Ludzka postaćEdytuj

W mandze kotka przyjmuje ludzką postać kilka razy, między innymi pierwszy raz w historii dodatkowej Ukochany księżniczki Kagui. W pierwszym anime natomiast ludzką postać przyjęła tylko jeden raz, w filmie Sailor Moon S: The Movie (który notabene był oparty na Ukochanym księżniczki Kagui). Ma długie czarne włosy z dwoma odango oraz niebieskie oczy.

Luna TsukinoEdytuj

Zobacz: Luna Tsukino.

Sailor LunaEdytuj

Zobacz: Sailor Luna.

Historia miłościEdytuj

Jak wiadomo Artemis jest miłością Luny. W pierwszej serii Luna i Artemis byli przyjaciółmi. W następnej serii Artemis już w pierwszym odcinku próbował pokazać Lunie swą miłość, ale nie za bardzo to wyszło. W odcinku Wielka Przygoda Artemisa Luna wyśmiewała się z Artemisa, co go uraziło i postanowił jej pokazać na co go stać. Luna okazała mu szacunek. W filmie Sailor Moon S: The Movie Luna zakochała się w człowieku, co nie podobało się Artemisowi, ale pod koniec Luna uświadomiła sobie, że Artemis jest jej miłością. W odcinku 133 Luna była zła na Artemisa, ponieważ myślała, że ma kociątko z kimś innym. Wszystko się pod koniec wyjaśniło (przybyła Diana).

CiekawostkiEdytuj

AktorkiEdytuj

PGSMEdytuj

Sera MyuEdytuj

GaleriaEdytuj

Księżycowe koty

W skład grupy wchodzą:

Luna Artemis Diana Różowa kotka