Fandom

Czarodziejka z Księżyca

Makoto Kino

2956stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Makoto KinoGaleria
Makoto Kino
Makoto Kino Manga.jpg
Pierwsze wystąpienie: Act 5 (manga)
25 odc. (anime)
Akt 6 (PGSM)
Odc. 4 (SM Crystal - cameo)
Seiyū: Emi Shinohara
Ami Koshimizu (SM Crystal)
Informacje
Przynależność: Księżycowe Królestwo, Kryształowe Tokio
Miejsce zamieszkania: Apartament, Azabu-Jūban, Minato-ku, Tokio
Zawód/zajęcie: uczennica Miejskiego Gimnazjum Jūban
uczennica Miejskiego Liceum Jūban
Aliasy: Mako-chan
Sailor Jupiter
Formy: Sailor Jupiter, Super Sailor Jupiter, Księżniczka Jowisz, Eternal Sailor Jupiter
Powiązania: Solar System Sailor Senshi, Inner Senshi
Dane osobowe
Data urodzenia: 5 grudnia 1978
Wiek: 14–16
Wzrost: 168 cm
Płeć: kobieta
Gatunek: człowiek
Grupa krwi: 0
Krewni: rodzice (nie żyją),
nienazwany mąż (tylko Parallel Sailor Moon),
Mako Kino (córka; tylko Parallel Sailor Moon)

Makoto Kino (jap. 木野まこと Kino Makoto) – bohaterka anime i mangi Czarodziejka z Księżyca stworzonej przez Naoko Takeuchi. Jest prawdziwą tożsamością Sailor Jupiter. Jako trzecia z Czarodziejek dołączyła do Usagi, Ami, Rei i Luny.

Oprócz głównej części serii Czarodziejka z Księżyca, Makoto wystąpiła w swoim własnym opowiadaniu, w mandze pt. Melancholia Mako-chan.

CharakterystykaEdytuj

Makoto posiada silną i niezależną osobowość, jej najbardziej podkreślaną cechą fizyczną jest jej niezwykła wysokość. Jako wielbicielka sztuk walki jest bardzo silna fizycznie. Jest bardzo skrytą osobą, stroniącą od większych grup ludzi. Poznajemy ją po tym jak przenosi się do szkoły, w której uczą się Usagi i AmiJūban Junior High School. Wyróżnia się tu tym bardziej, że jej szkolny mundurek różni się od wszystkich innych, gdyż nie mogąc znaleźć żadnego w jej rozmiarze szkoła zezwoliła, aby nosiła stary mundurek.

Kiedy pojawia się w nowej szkole, uczniowie boją się jej ze względu na jej siłę fizyczną. Makoto jednakże ma jeszcze inny powód, by nie ufać ludziom. Dawno temu zakochała się w pewnym chłopaku, który ją opuścił. Od tamtej pory wielu napotkanych kolegów przypomina jej o tamtej miłości. Z początku jest bardzo samotna. Mieszka sama, ponieważ jej rodzice zginęli w katastrofie lotniczej. Nauczyła się świetnie radzić sobie w życiu i być niezależna. Potrafi doskonale gotować, a w przyszłości pragnie prowadzić własną cukiernię i kwiaciarnię[1]. Jej przyjaciele rzadko używają jej pełnego imienia, zwykle skracają je do Mako-chan. Uwielbia romantyczne powieści. Kiedyś poświęciła wiele czasu na przeglądanie powieści swej koleżanki, która dzięki jej radom i wsparciu niedługo potem została słynną pisarką, a jej powieść Tajemnica Pegaza była znana w całej Japonii.

Jej domowe talenty są wyjaśnione jako celowy zabieg, aby przezwyciężyć jej charakter chłopczycy. W serialu tokusatsu Pretty Guardian Sailor Moon lubi robić zakupy, ale unika kupowania „dziewczęcych” rzeczy. Ten dwoisty charakter pochodzi od potrzeby bycia samowystarczalną: jej rodzice zginęli w katastrofie lotniczej, gdy była jeszcze bardzo mała.

PGSMEdytuj

Mkinopgsm.jpg

Makoto Kino (PGSM)

Mako-chan żyje samotnie odkąd odeszli jej rodzice, po raz pierwszy poczuła się sama, gdy odszedł od niej chłopak. Po bójce w dawnej szkole Makoto Kino została przeniesiona do nowej. Uratowała Usagi, która była napastowana przez koszykarzy, którzy ją osaczyli. Dzielna dziewczyna rzuciła w nich ich piłką. Usagi chciała jej podziękować, ale Mako znikła. Spotkały się przypadkiem po lekcjach. Usagi wzięła ją na zakupy i tak jakoś wyszło, że się zaprzyjaźniły, a Makoto okazała się 4 wojowniczką – wojowniczką piorunów i odwagi Sailor Jupiter. Po raz pierwszy pojawiła się w akcie szóstym.

PostacieEdytuj

Pierwsze wystąpienie
Forma Manga Anime Live-action
Makoto KinoAkt 5Odcinek 25Akt 6
Sailor JupiterAkt 5Odcinek 25Akt 6
Super Sailor JupiterAkt 37Odcinek 143
Księżniczka JowiszAkt 41
Eternal Sailor JupiterAkt 42
Evil Sailor JupiterAkt 50

AktorkiEdytuj

  • W serialu aktorskim w jej rolę wcieliła się Mew Azama.
  • W musicalach Sera Myu w jej rolę wcielały się:

Etymologia imieniaEdytuj

W języku japońskim planeta Jowisz nosi nazwę Mokusei (jap. 木星): pierwszy znak kanji znaczy „drzewo”, a drugi wskazuje na obiekt astronomiczny. Choć użyto rzymskiej nazwy planety, dominującym żywiołem Sailor Jupiter jest drewno[2] ze względu na ten aspekt japońskiej mitologii[3]. Wyjątkowo większość jej ataków jest opartych na jej drugiej mocy, piorunie, co jest odniesieniem do rzymskiego boga Jowisza. Jest zdecydowanie najsilniejsza fizycznie z wojowniczek Senshi. Na początku mangi, zawsze ma krótkie anteny pochodzących z tiarą, który służy jako piorunochron, w końcu ma to na taką samą rolę jak w anime, i rozciąga się w górę tylko, gdy wezwanie błyskawic. Nie pojawia się ona w serii live-action.

Jej pełne imię może tłumaczyć się jako „Szczerość Drzewa” (czytane ki no makoto (jap. 木の誠)).

木 (Ki) – drzewo/drewno
まこと (Makoto) – szczerość, prawda, wierność, oddanie (ponieważ nie ma kanji, można to różnie interpretować)
Jupitter.JPG

Sailor Jupiter (Materials Collection)

CiekawostkiEdytuj

  • Według astronomii Jowisz nie zalicza się do planet wewnętrznych Układu Słonecznego – jest to gazowa i dużo większa planeta od Merkurego, Wenus, Ziemi i Marsa. A jednak Mako jest częścią grupy Inner Senshi.
  • W pierwszym polskim tłumaczeniu Sailor Moon przemiana Makoto brzmiała Potęgo Jupitera Działaj przez co Makoto była Czarodziejką z Jupitera, od odcinka 105 była jednak tłumaczona jako Czarodziejka z Jowisza.
  • W pierwszym tłumaczeniu Agnieszki Kamińskiej ataki: Supreme Thunder i Sparkling Wide Pressure miały tę samą nazwę: Błyskawice Grzmoty Ku Pomocy, więc widzowie anime dostrzegli że Makoto nie dostała nowej mocy tylko wykonuje Ataki w nowy sposób.

PrzypisyEdytuj

  1. Tom 13, Akt 37
  2. Tom 1, Akt 5
  3. Patrick Drazen: Anime Explosion! The What? Why? & Wow! of Japanese Animation, wyd. Stone Bridge Press; Berkeley, Kalifornia, s. 286

Więcej z Fandomu

Losowa wiki