Fandom

Czarodziejka z Księżyca

Michiru Kaiō

2957stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Michiru Kaiō
Michiru Kaiou Manga.jpg
Pierwsze wystąpienie: Act. 24
Odc. 92 (anime)
Odc. 27 (SM Crystal)
Seiyū: Masako Katsuki
Sayaka Ōhara (SM Crystal)
Informacje
Przynależność: Księżycowe Królestwo, Kryształowe Tokio
Miejsce zamieszkania: Kondominium w Delcie Nieskończoności, Tokio (początkowo)
Wiktoriański dom
Zawód/zajęcie: Pierwszoklasistka Liceum Akademii Nieskończoności (manga)
Drugoklasistka Liceum Jūban (manga)
Skrzypaczka
Formy: Czarodziejka z Neptuna, Super Sailor Neptune, Princess Neptune, Eternal Sailor Neptune
Powiązania: Solar System Sailor Senshi
Dane osobowe
Data urodzenia: 6 marca
Wiek: 16 (SM S) – 17 (Sailor Stars)
Wzrost: 163 cm
Płeć: kobieta
Gatunek: człowiek
Grupa krwi: 0[1]

Michiru Kaiō (jap. 海王みちる Kaiō Michiru) – bohaterka anime i mangi Czarodziejka z Księżyca stworzonej przez Naoko Takeuchi. Jest prawdziwą tożsamością Czarodziejki z Neptuna. Jest też jedną z czterech Czarodziejek Zewnętrznego Układu Słonecznego.

CharakterystykaEdytuj

Michiru Kaio (anime)

Formalnie przedstawiona jest w serii SM S w odc. 90 jako Czarodziejka z Neptuna, choć jej sylwetka pojawia się obok Sailor Uranus w ostatnim odcinku serii SM R. Michiru uczęszcza do pierwszej klasy szkoły średniej Mugen Gakuen[2], a później przeniosła się do Miejskiego Liceum Jūban[3].

Michiru jest bardzo uprzejmą osobą o spokojnym charakterze, której uczuć nie może zranić nawet protekcjonalne traktowanie. Chociaż sympatyczna, nie jest osobą towarzyską. Michiru jest również elegancka, delikatna i wyrafinowana. Jest wyraźnie inteligentna, przejawia zainteresowania w sztuce i muzyce. Usagi, dla której to spostrzeżenie jest szczególnie istotne, stwierdziła kiedyś, że Michiru to idealny przykład księżniczki.

Przedstawiona po raz pierwszy Michiru uczęszcza do Mugen Gakuen z Haruką i młodszą Hotaru Tomoe. W mandze po tym, jak jej szkoła zostaje zniszczona, wraz z Haruką uczęszcza później do tej samej szkoły, co Usagi i inne dziewczyny. W anime nie wymienia się szkoły, do której dziewczęta uczęszczają po tym zdarzeniu.

Zarówno w mandze, jak i w anime pokazany jest romantyczny związek Michiru z Haruką. W anime Michiru flirtuje z Seiyą, prosząc go, aby jej pomógł rozpiąć suknię, co powoduje atak zazdrości Haruki. Zamiarem Michiru jest poznanie motywów jego działania, ponieważ bohaterka podejrzewa, że jest on zagrożeniem dla planety[4]. Nie zdarza się to w mandze, gdzie Seiya jest zawsze kobietą i gra o wiele mniej eksponowaną rolę.

Michiru jest wyjątkowo utalentowana artystycznie. To najbardziej związana ze sztuką ze wszystkich postaci. Potrafi grać na skrzypcach, pływać i malować. Ze wszystkich umiejętności Michiru najbardziej ceniona jest gra na instrumencie. Zawodowe uprawianie gry na skrzypcach jest także jej największym marzeniem[5]. Lubi wszystkie zajęcia, zwłaszcza muzyczne. Należy do klubu muzycznego i pływackiego[6]. W mandze kolekcjonuje kosmetyki. W anime uwielbia pływać, często przy tym używając wody, by się zrelaksować. Jej ulubioną potrawą jest sashimi, a kolorem morski[7].

Najwcześniejsze wspomnienie w jakim się pojawia Michiru to jej pierwsze spotkanie z Haruką podczas zawodów, w których przyszła Sailor Uranus brała udział. Michiru chciała ostrzec Harukę przed jej przeznaczeniem, lecz nie udało jej się i Haruka została Sailor Senshi. Jest z nią w bliskiej relacji[8].

PostacieEdytuj

Pierwsze wystąpienie
Forma Manga Anime
Michiru KaiōAkt 24Odcinek 92
Sailor NeptuneAkt 26Odcinek 90
Super Sailor NeptuneAkt 39Odcinek 167
Księżniczka NeptunAkt 41
Eternal Sailor NeptuneAkt 42
Evil Sailor NeptuneAkt 50Odcinek 197

AktorkiEdytuj

Tumblr lz4wi7JZEp1rp6l4co2 500.jpg

Michiru Kaio (Sera Myu)

  • W musicalach Sera Myu w jej rolę wcielały się:

Etymologia imieniaEdytuj

W języku japońskim planeta Neptun nosi nazwę Kaiōsei (jap. 海王星): pierwsze dwa znaki kanji znaczą „król morza”, a trzeci wskazuje na obiekt astronomiczny. Również według rzymskiej mitologii Neptun był bogiem wody i morza, dlatego też na nim oparte są moce Sailor Neptune.

Jej pełne imię tłumaczy się jako „Wznoszący się Król Oceanu”.

海王 (Kaiō) – Władca mórz/oceanów
みちる (Michiru) – być pełnym (czasownik)/dorastać, dojrzewać (czasownik); ponieważ nie ma kanji, można to różnie interpretować

CiekawostkiEdytuj

  • Haruka i Michiru wydawały się być właścicielkami helikoptera, którego mogły pilotować. W mandze Haruka miała swój własny helikopter o nazwie Kaiōmaru (jap. 海王丸, pl. Król Oceanu).
  • Haruka i Michiru były jedynymi Senshi, za wyjątkiem Sailor Moon, które były w długotrwałym związku w kanonie.
  • Według Materials Collection, na postać Michiru wpłynęła Takarazuka Revue.
  • Gdy Megumi Ogata, seiyū Haruki, spytała Kunihiko Ikuhara jak ona miała przedstawić relację Haruki i Michiru, powiedziano jej, aby grała tak, jakby były małżeństwem[9].

GaleriaEdytuj

PrzypisyEdytuj

  1. Profil Michiru na oficjalnej stronie
  2. W części Mugen mangi.
  3. Od części Yume mangi.
  4. Odcinek 180
  5. Tom 10, tylna okładka
  6. Tom 16, Akt 43
  7. Tom 10, tylna okładka
  8. W mandze, co potwierdziła autorka, są lesbijkami i są parą. W anime, choć łączy je bliska relacja, nie jest to powiedziane wprost.
  9. Q & A Rocking the Boat – rozmowa z Megumi Ogata

Więcej z Fandomu

Losowa wiki