FANDOM

Minako AinoGaleria
Minako Aino
Minako Aino Manga
Pierwsze wystąpienie: Vol. 1 (manga Sailor V)
Act 8 (manga Sailor Moon)
33 odc. (anime)
Akt 1 (PGSM)
Odc. 8 (SM Crystal)
Seiyū: Rica Fukami
Shizuka Itō (SM Crystal)
Informacje
Przynależność: Księżycowe Królestwo, Kryształowe Tokio
Miejsce zamieszkania: Shiba Kōen, Minato-ku, Tokio
Zawód/zajęcie: uczennica Gimnazjum Shiba Kōen (Hasło brzmi: Sailor VDream)
uczennica Juuban Municipal High School (Stars)
Aliasy: Mina
Sailor Venus
Formy: Sailor V, Sailor Venus, Super Sailor Venus, Księżniczka Wenus, Eternal Sailor Venus
Powiązania: Artemis, Solar System Sailor Senshi, Inner Senshi, Szef, Natsuna Sakurada, Toshio Wakagi, Hikaru Sorano, Gurikazu Amano
Dane osobowe
Data urodzenia: 22 października 1978
Wiek: 13 (Hasło brzmi: Sailor V)
14–16 (Czarodziejka z Księżyca)
Wzrost: 157 cm
Płeć: kobieta
Gatunek: człowiek
Grupa krwi: B
Krewni: Matka, ojciec, nienazwany mąż (tylko Parallel Sailor Moon), Mina Aino (córka; tylko Parallel Sailor Moon)

Minako Aino (jap. 愛野美奈子 Aino Minako) – bohaterka anime i mangi Czarodziejka z Księżyca stworzonej przez Naoko Takeuchi. Jest prawdziwą tożsamością Sailor Venus. Jako piąta z Czarodziejek dołączyła do Usagi, Ami, Rei, Makoto i Luny.

Pierwsze jej wystąpienie miało miejsce w 33 odcinku, ale już od pierwszego była wspominana jako Sailor V.

Zarówno w mandze jak i anime marzy o zostaniu słynną piosenkarką, natomiast w serii live-action jest już znaną idolką. Początkowo poznajemy ją jako główną bohaterkę serii mang pt. Hasło brzmi: Sailor V, która jest prequelem serii Sailor Moon. W tej serii (i na początku serii Sailor Moon) występuje pod pseudonimem Czarodziejka V (jap. セーラー V Sērā V, ang. Sailor V; V to skrót od "Venus"). Fabuła mangi Sailor V jest na ogół zgodna z fabułą nowszej serii, jednak są one traktowane przeważnie jako oddzielne historie. Oprócz tego Minako wystąpiła w innym opowiadaniu pt. Bitwa w szkole Rei i Minako.

CharakterystykaEdytuj

Minako po raz pierwszy poznajemy w mandze Hasło brzmi: Sailor V, w której odgrywa główną rolę. Zostaje przebudzona jako Senshi przez białego kota Artemisa, kiedy ma trzynaście lat. Artemis mówi jej, że jej obowiązkiem jest stać się piękną wojowniczką Sailor V. Artemis wyjaśnia, że Wenus i Ziemia są „bliźniaczymi planetami” mając podobny rozmiar i wagę, i że musi chronić Ziemię od jej wrogów. Pokazuje jej Zamek Magellan krążący wokół Wenus i mówi, że należy do niej, choć istnienie tych zamków jest ujawnione innym czarodziejkom dopiero pod koniec serii Czarodziejka z Księżyca.

Tumblr m7sq6ylz8X1qjkedbo1 1280

Minako jest opisana jako wysportowana, wesoła, romantyczna i mądra dziewczyna. Jest bardzo wszechstronna i elegancka, inteligentna, a czasami wyrafinowana (odcinek 108 gdzie mówi płynnie po angielsku). W anime Minako ma nieco inną historię, spędziła trochę swojego czasu jako Sailor V w Anglii, gdzie poznała młodą oficer Interpolu o imieniu Katarina, która nauczyła ją angielskiego, a także młodego człowieka – Alana, w którym się zakochała. Po tym jak Sailor V znalazła się w miejscu wybuchu i nie wyszła z tamtąd, oboje sądzili, że nie żyje. Minako widząc ich oboje razem zorientowała się, że bez jej wiedzy zostali parą. Wkrótce później wróciła do Japonii. Dużo też podróżowała.

W wyniku jej ostatnich bitew, kiedy Minako spotyka inne czarodziejki, ma dość poważną osobowość i jest bardzo skupiona na swojej misji jako Wojowniczki. W mandze nawet mówi im, że jest Księżniczką, której szukały, choć w rzeczywistości jedynie służyła jako ochrona dla prawdziwej Księżniczki – Usagi.

Artemis mieszka w domu Minako (podobnie jak Luna mieszka w domu Usagi) i jest jednym z jej najbliższych przyjaciół. Minako żyje z obojgiem rodziców, chociaż w serii Sailor Moon jest niewiele odniesień do jej życia rodzinnego. W tej serii poznajemy ją gdy ma 14 lat. Początkowo Minako chodziła do szkoły Shiba Kōen[1]. Kiedy bohaterki zaczynają liceum dołącza do Usagi, Ami, Rei i Makoto w Juuban Municipal High School[2]. Jednym z jej największych zamiłowań jest siatkówka, tak jak pokazano na początku pierwszego rozdziału Sailor V, w liceum dołącza do klubu piłki siatkowej[3]. Jej ulubionym przedmiotem jest wychowanie fizyczne.

Marzeniem Minako jest zostanie idolką, więc bierze udział w przesłuchaniach w miarę możliwości[4]. W ostatniej serii (Sailor Stars) bierze nawet udział w konkursie dla młodych talentów. Można zauważyć, że Minako bardzo podoba się Yatenowi. On nie pozostaje jej obojętny. Została także nieoficjalnym samozwańczym menażerem Trzech Gwiazd.

PGSMEdytuj

PostacieEdytuj

Pierwsze wystąpienie
Forma Manga Anime Live-action Sailor V
Sailor VAkt 1Odc. 33Akt 1Vol. 1
Minako AinoAkt 8Odc. 33Akt 1Vol. 1
Sailor VenusAkt 8Odc. 33Akt 12Vol. 15
Princess Sailor VenusAkt 12
Super Sailor VenusAkt 39Odc. 143
Księżniczka WenusAkt 41
Eternal Sailor VenusAkt 42
Evil Sailor VenusAkt 50

AktorkiEdytuj

  • W serialu aktorskim w jej rolę wcieliła się Ayaka Komatsu.
  • W musicalach Sera Myu w jej rolę wcielały się:

Etymologia imieniaEdytuj

Jej imię Minako (jap. 美奈子) można odczytać alternatywnie jako Wenus (jap. ビーナス Bīnasu). Z kolei jej nazwisko to gra słów: można je zapisać jako ai no (jap. 愛の), co znaczy „miłości”. Dzięki temu jej imię może znaczyć „Wenus Miłości”[5].

PrzypisyEdytuj

  1. Naoko Takeuchi: Materials Collection, wyd. Kōdansha, wrzesień 1999, str. 12
  2. Tom 12, Akt 34 (manga Sailor Moon)
  3. Tom 16, Akt 43 (manga Sailor Moon)
  4. Tom 13, Akt 38 (manga Sailor Moon); 114 odc. w anime
  5. Etymology, autor: Shinwa-Tsuki

Więcej z Fandomu

Losowa wiki