Fandom

Czarodziejka z Księżyca

Królowa Nehellenia

Przekierowano z Nehellenia

2957stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Królowa Nehellenia
Nehelleniaanime.jpg
Pierwsze wystąpienie: Act 35 (manga)
Odc. 148 (anime)
Seiyū: Yoshiko Sakakibara
Wakana Yamazaki (dziecko)
Informacje
Przynależność: Martwy Księżyc, Galaktyka Cieni (tylko w anime)
Miejsce zamieszkania: Zwierciadło
Zawód/zajęcie: Królowa Martwego Księżyca
Powiązania: Zirconia, Kwartet Amazonek
Dane osobowe
Płeć: Kobieta
Gatunek: Humanoid; postać Chaosu

Królowa Nehellenia (jap. 女王ネヘレニア Joō Neherenia) – jedna z głównych czarnych charakterów serii Czarodziejka z Księżyca.

CharakterystykaEdytuj

Nehellenia dorastała będąc adorowaną przez swoich podwładnych, lecz nie miała wśród nich przyjaciela. Często stała sama przed lustrem i wmawiała sobie, że jedynym przyjacielem i osobą, na której może polegać jest ona sama. Z wiekiem stawała się coraz piękniejsza, lecz także coraz bardziej chłodna dla innych. Jej marzeniem było pozostanie na zawsze piękną. Została skazana za nieposłuszeństwo przez Królową Serenity na wieczny pobyt w lustrze. Przebudził ją Amazon Quartet. Jej celem jest Złoty Kryształ należący do Eliosa. Pod koniec Nehellenia przemienia się w starą kobietę i powraca do swojego zwierciadła, aby na powrót stać się piękną. Pojawia się ponownie w 167 odcinku, kiedy to zostaje ona przebudzona przez Galaxię. Tym razem chce zemścić się na wojowniczkach, które przysporzyły jej cierpień. Odłamki rozbitego lustra trafiają do oczu ludzi, w tym do oka Mamoru. Nehellenia w ten sposób pobiera dla siebie energię. Porywa Mamoru, jednak Sailor Moon wraz z resztą wojowniczek śpieszą mu na ratunek. Wszystkie senshi zostają uwięzione w lustrach oprócz Sailor Moon, która uwalnia wojowniczki i Mamoru spod klątwy. Nehellenia na powrót staje się małą dziewczynką i zaczyna wszystko od nowa.

Manga Edytuj

W mandze Królowa Nehellenia była jakby mrocznym odbiciem lustrzanym Królowej Serenity, samozwańcza „królowa” ciemnego środka księżyca, który istniał od czasów Srebrnego Milenium. Po raz pierwszy ujawniła swoje istnienie podczas świętowania dnia narodzin Księżniczki Serenity, kiedy to zmierzyła się z Królową Serenity, która dzięki mocy Moon Stick zapieczętowała Nehellenię wewnątrz mrocznego zwierciadła na zawsze. W odwecie za ten czyn Nehellenia rzuciła klątwę na Księżycowe Królestwo, że ono upadnie, a księżniczka nigdy nie odziedziczy tronu. Ze względu na to, że została uwięziona w lustrzanym świecie, Nehellenia mogła przeżyć nawet po zniszczeniu królestwa.

Tysiące lat później zaćmienie Słońca pozwoliło jej naruszyć pieczęć. Wtedy to odnalazła cztery przyszłe opiekunki Sailor Chibi MoonSailor Quartet. Obudziła je przedwcześnie i poddała praniu mózgów, aby jej słuzyły jako Kwartet Amazonek i pomogły jej w jej planie. Nehellenia twierdziła, że jest prawdziwą Królową Księżyca i jest prawowitąwłaścicielką i dziedziczką Srebrnego Kryształu, a planeta Ziemia należała do Księżycowego Królestwa, którego byłaby władczynią. Postawiła się dostać to, czego chciała, najpierw poprzez przejęcie planety od wewnątrz – poprzez pojmanie arcykapłana Eluzjonu, Heliosa, i zalanie krainy Eluzjonu jej ciemnością, a następnie wysyłając Kwartet Amazonek, aby pokonały wojowniczki i odebrały Srebrny Kryształ Sailor Moon.

W wyniku inwazji Nehellenii na Eluzjon duch uwięzionego Heliosa uciekł z jego ciała, aby odszukać pannę, którą widział w wizji, i która mogłaby mu pomóc. Helios powiedział Sailor Moon i Sailor Chibi Moon, że jedynym sposobem na uratowanie Eluzjonu i Ziemi było odnalezienie przedmiotu o nazwie Złoty Kryształ i obudzenie jego mocy. Podczas walk z Kwartetem Amazonek i ich sługusami, cztery Inner Senshi zdobyły swoje Kryształy Czarodziejek za pomocą Artemisa, Phobos i Deimos oraz Sailor Power Guardians. W tym samym czanie Hotaru Tomoe dorosła i przebudziła się jako Sailor Saturn, a następnie przekazała pozostałym Outer Senshi ich odpowiednie Kryształy.

Ciekawostka Edytuj

  • Jej imię pochodzi od imienia bogini Nehalennii, opiekunki podróżnych.

Aktorki Edytuj

Sailor Moon SuperS - (Kaiteiban) Yume Senshi - Ai - Eien ni... Saturn Fukkatsu Hen Edytuj

W tym musicalu w jej rolę wcieliła się Kaori Ishikawa.

Amour Eternal Edytuj

W tym musicalu w jej rolę wcieliła się Sayu Ōtsuki.

Galeria Edytuj

Wrogowie: Cyrk Martwego Księżyca

Więcej z Fandomu

Losowa wiki