FANDOM

Nowy potężny wróg. Przybywa Nephrite
Logo ep14.jpg
新たなる強敵、ネフライト魔の紋章
Arata naru kyōteki, Nefuraito ma no monshō
Sezon: Sailor Moon
Reżyseria: Junichi Satō
Scenariusz: Shigeru Yanagawa
Premiera: 13 czerwca 1992
Potwór: Tesuni
CHRONOLOGIA
Poprzedni: Dziewczyny, łączmy się! Koniec Jadeite
Następny: Pierwsza randka Rei

Nowy potężny wróg. Przybywa Nephrite (jap. 新たなる強敵、ネフライト魔の紋章 Arata naru kyōteki, Nefuraito ma no monshō, ang. A Powerful New Enemy! Nephrite's Evil Crest) – 14 odcinek pierwszej serii anime, w którym po raz pierwszy pojawia się Nephrite. Jego premiera odbyła się w Japonii 13 czerwca 1992 roku.

Opis odcinka Edytuj

W Królestwie Ciemności Królowa Beryl rozmawia z drugim generałem – Nephrite. Krytykuje on metody Jadeite'a; uważa, że energię należy zbierać tylko od niektórych, odpowiednich w danej chwili, osób. Jest bardzo pewny siebie. Zapewnia Beryl, że on, kierując się gwiazdami, wybierze najodpowiedniejsze osoby. Wtedy obok niego pojawia się kolejny generał, Zoisite. Jest nieznośny i wyśmiewa się z Nephrite'a i jego pewności siebie, po chwili jednak znika. Beryl mówi Nephrite, że ma do niego zaufanie.

Tymczasem w Tokio grupa dziennikarzy otacza nastolatkę w szkolnym mundurku. Dowiadujemy się, że dziewczyna ma na imię Rui Saionji. Zaczynają zadawać jej pytania, ona próbuje ich zbyć i szybko odchodzi. Tymczasem Nephrite pyta gwiazdy, kto jest teraz w szczycie sił. Gwiazdy wskazują na Rui.

Rui gra w tenisa, głośno dopingowana przez swoich fanów, między innymi Usagi i Naru. Naru opowiada dziewczynie o swojej przyjaźni z Rui – znają się od dziecka, a ponieważ Rui jest od niej tylko rok starsza, traktuje ją jak siostrę. Pod kort tenisowy przyjeżdża przystojny mężczyzna w czerwonym samochodzie.

Poznajemy, że jest to Nephrite. Przygląda się grze Rui. Nagle przeskakuje przez bardzo wysokie ogrodzenie, podchodzi do przeciwniczki Rui i zabiera jej rakietę tenisową. Bardzo mocno serwuje piłkę i kiedy Rui próbuje ją odbić, wypada jej z ręki rakieta.

Nephrite przedstawia się jako Masato Sanjōin. Dotyka rakiety Rui i zostawia na niej zaklęcie – rakieta ma odbierać Rui jej energię. Od tej pory bez trudu pokonuje wszystkich przeciwników; rakieta daje jej nadzwyczajną siłę. Usagi zachwyca się jej grą, ale Naru jest zaniepokojona.

Tymczasem w salonie gier Game Center Crown Luna zostaje poinformowana, że organizacja ich wrogów nosi nazwę „Królestwo Ciemności”. Dowiaduje się też, że wrogowie pragną zdobyć ludzką energię. Dzieli się tą wiedzą z Usagi, Rei i Ami. Tymczasem Rui wciąż wygrywa. Staje się też agresywna – niszczy rakietę swojej przeciwniczki.

Naru, która jest tego świadkiem, zaczyna się o nią poważnie martwić. Spotyka się z Usagi i opowiada jej o swoich zmartwieniach. Wspomina dziecięce czasy. Usagi postanawia, że razem z Naru sprawdzi, co się dzieje. Idą do szkoły tenisowej, w której uczy się Rui. Spotykają ją i dochodzi do kłótni.

Nephrite wyczuwa, że energia Rui sięgnęła zenitu i wzywa youmę. Usagi wychodzi zza krzewu. Za pomocą słów Moon Prism Power, Make Up! przemienia się w Sailor Moon i wkracza do akcji. Wojowniczka każe potworowi się poddać, lecz youma zmienia ją w piłkę tenisową.

Lecz jak zwykle pojawia się Tuxedo Mask i ratuje ją z opresji. Podczas walki Tuxedo Mask zostaje ranny i prosi Sailor Moon, aby wykończyła youmę sama. Wojowniczka nie waha się i pokonuje potwora atakiem Moon Tiara Action!.

Zaraz po tym na miejsce przybiegają Sailor Mercury i Sailor Mars. Są bardzo zdziwione, że Sailor Moon udało się samej pokonać youmę.

Następnego dnia Usagi i Naru przychodzą na kort. Okazuje się, że Rui o niczym nie pamięta i z powrotem zachowuje się normalnie. Rui zaprasza Naru do gry. Usagi marzy o tym, jak cudownie byłoby zagrać w tenisa z Tuxedo, jednak po chwili dostaje w głowę piłką i ląduje na ziemi.

ObsadaEdytuj

GaleriaEdytuj

UwagiEdytuj

  • Drugi polski tytuł odcinka to Nowy potężny wróg (TV4).

Więcej z Fandomu

Losowa wiki