Fandom

Czarodziejka z Księżyca

Nowy potężny wróg. Przybywa Nephrite

2957stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Nowy potężny wróg. Przybywa Nephrite
Logo ep14.jpg
新たなる強敵、ネフライト魔の紋章
Arata naru kyōteki, Nefuraito ma no monshō
Sezon: Sailor Moon
Reżyseria: Junichi Satō
Scenariusz: Shigeru Yanagawa
Premiera: 13 czerwca 1992
Potwór: Tesuni
CHRONOLOGIA
Poprzedni: Dziewczyny, łączmy się! Koniec Jadeite
Następny: Pierwsza randka Rei

Nowy potężny wróg. Przybywa Nephrite (jap. 新たなる強敵、ネフライト魔の紋章 Arata naru kyōteki, Nefuraito ma no monshō, ang. A Powerful New Enemy! Nephrite's Evil Crest) – 14 odcinek pierwszej serii anime, w którym po raz pierwszy pojawia się Nephrite. Jego premiera odbyła się w Japonii 13 czerwca 1992 roku.

Opis odcinka Edytuj

W Królestwie Ciemności Królowa Beryl rozmawia z drugim generałem – Nephrite. Krytykuje on metody Jadeite'a; uważa, że energię należy zbierać tylko od niektórych, odpowiednich w danej chwili, osób. Jest bardzo pewny siebie. Zapewnia Beryl, że on, kierując się gwiazdami, wybierze najodpowiedniejsze osoby. Wtedy obok niego pojawia się kolejny generał, Zoisite. Jest nieznośny i wyśmiewa się z Nephrite'a i jego pewności siebie, po chwili jednak znika. Beryl mówi Nephrite, że ma do niego zaufanie.

Tymczasem w Tokio grupa dziennikarzy otacza nastolatkę w szkolnym mundurku. Dowiadujemy się, że dziewczyna ma na imię Rui Saionji. Zaczynają zadawać jej pytania, ona próbuje ich zbyć i szybko odchodzi. Tymczasem Nephrite pyta gwiazdy, kto jest teraz w szczycie sił. Gwiazdy wskazują na Rui.

Rui gra w tenisa, głośno dopingowana przez swoich fanów, między innymi Usagi i Naru. Naru opowiada dziewczynie o swojej przyjaźni z Rui – znają się od dziecka, a ponieważ Rui jest od niej tylko rok starsza, traktuje ją jak siostrę. Pod kort tenisowy przyjeżdża przystojny mężczyzna w czerwonym samochodzie.

Poznajemy, że jest to Nephrite. Przygląda się grze Rui. Nagle przeskakuje przez bardzo wysokie ogrodzenie, podchodzi do przeciwniczki Rui i zabiera jej rakietę tenisową. Bardzo mocno serwuje piłkę i kiedy Rui próbuje ją odbić, wypada jej z ręki rakieta.

Nephrite przedstawia się jako Masato Sanjōin. Dotyka rakiety Rui i zostawia na niej zaklęcie – rakieta ma odbierać Rui jej energię. Od tej pory bez trudu pokonuje wszystkich przeciwników; rakieta daje jej nadzwyczajną siłę. Usagi zachwyca się jej grą, ale Naru jest zaniepokojona.

Tymczasem w salonie gier Game Center Crown Luna zostaje poinformowana, że organizacja ich wrogów nosi nazwę „Królestwo Ciemności”. Dowiaduje się też, że wrogowie pragną zdobyć ludzką energię. Dzieli się tą wiedzą z Usagi, Rei i Ami. Tymczasem Rui wciąż wygrywa. Staje się też agresywna – niszczy rakietę swojej przeciwniczki.

Naru, która jest tego świadkiem, zaczyna się o nią poważnie martwić. Spotyka się z Usagi i opowiada jej o swoich zmartwieniach. Wspomina dziecięce czasy. Usagi postanawia, że razem z Naru sprawdzi, co się dzieje. Idą do szkoły tenisowej, w której uczy się Rui. Spotykają ją i dochodzi do kłótni.

Nephrite wyczuwa, że energia Rui sięgnęła zenitu i wzywa youmę. Usagi wychodzi zza krzewu. Za pomocą słów Moon Prism Power, Make Up! przemienia się w Sailor Moon i wkracza do akcji. Wojowniczka każe potworowi się poddać, lecz youma zmienia ją w piłkę tenisową.

Lecz jak zwykle pojawia się Tuxedo Mask i ratuje ją z opresji. Podczas walki Tuxedo Mask zostaje ranny i prosi Sailor Moon, aby wykończyła youmę sama. Wojowniczka nie waha się i pokonuje potwora atakiem Moon Tiara Action!.

Zaraz po tym na miejsce przybiegają Sailor Mercury i Sailor Mars. Są bardzo zdziwione, że Sailor Moon udało się samej pokonać youmę.

Następnego dnia Usagi i Naru przychodzą na kort. Okazuje się, że Rui o niczym nie pamięta i z powrotem zachowuje się normalnie. Rui zaprasza Naru do gry. Usagi marzy o tym, jak cudownie byłoby zagrać w tenisa z Tuxedo, jednak po chwili dostaje w głowę piłką i ląduje na ziemi.

ObsadaEdytuj

GaleriaEdytuj

UwagiEdytuj

  • Drugi polski tytuł odcinka to Nowy potężny wróg (TV4).

Więcej z Fandomu

Losowa wiki