FANDOM

Ofuda
御札
Ofuda
Ofudacrystal
Używany przez: Rei Hino/Sailor Mars
Sailor Venus (tylko manga)
Cel użycia: atak
Zwrot: Akuryō Taisan
Fire Soul Bird (tylko pierwsze anime)
Ofuda Hurricane (tylko gry)
Pierwsze pojawienie się w:
Mandze: akt 3
Anime: odcinek 10
Anime Crystal: odcinek 3
PGSM: akt 3

Ofuda – w Japonii amulet opiekuńczego bóstwa, przynoszony z chramu shintoistycznego lub świątyni buddyjskiej i ustawiany na ołtarzyku domowym (kamidana). Wykonany z cienkiego kawałka drewna lub papieru, zawiera stempel macierzystej świątyni wraz z wykaligrafowaną jej nazwą i imieniem bóstwa.

Seria Sailor MoonEdytuj

W serii Sailor Moon ofudy były często używane przez Rei Hino (także w jej postaci jako Sailor Mars), aby zatrzymać lub osłabić wroga atakiem Akuryō Taisan. Ofuda była również częścią ataku Fire Soul Bird w pierwszym anime.

Teoretycznie każda osoba, która odbyła poprawny trening, mogła używać ofudy w Sailor Moon. Przykładem jest Minako Aino/Sailor Venus, która użyła ofudy raz w ataku Akuryō Taisan w jednej z historii dodatkowych mangi Bitwa w szkole Rei i Minako.

W grze wideo Sailor Moon na Super Famicom Sailor Mars mogła użyć ataku Ofuda Hurricane, do użycia którego wykorzystywała kilka ofud.

CiekawostkiEdytuj

  • Kanji napisane na pergaminie (Akuryō Taisan) można przetłumaczyć na "Zły duchu, przepadnij".
  • W serialu live action, napisy na pergaminie są czerwone, a nie czarne jak w poprzednich adaptacjach.

GaleriaEdytuj

Linki zewnętrzne Edytuj