FANDOM

Phage (jap. ファージ Fāji) – potwory powstałe z ciał właścicieli Gwiezdnych Ziaren, które nie były prawdziwe i zmieniały się w czarne. Phage był wykorzystywany przez Sailor Animamates. Ubiór, ataki i zachowanie potwora były uzależnione od tego, kim był człowiek, zanim zamienił się w Phage. Kiedy Phage został uleczony, wykrzykiwał beautiful (pol. "piękna/y"); jedynym wyjątkiem był Sailor Sommelier, który powiedział gochisōsama deshita (ご馳走様でした), frazę wypowiadaną w Japonii po posiłku, którą można luźno przetłumaczyć na "dziękuję za posiłek".

W odcinku 173 Sailor Star Fighter mówi, że gdy człowiek z czarnym Gwiezdnym Ziarnem zamieni się w Phage'a, to już nikt nie jest w stanie go uratować, więc konieczne jest zabicie potwora.[1] Zabicie Phage'a było równoznaczne z zabiciem człowieka. Eternal Sailor Moon nie mogła pozwolić, by ginęli niewinni ludzie i odkryła w sobie moc do przywracania potworom ich prawdziwej postaci. Każdego Phage'a uzdrawiała atakami Starlight Honeymoon Therapy Kiss (w odcinkach 173 - 186) lub Silver Moon Crystal Power Kiss (od odcinka 187). Jednak Sailor Moon jest jedyną osobą, która posiada taką umiejętność.

Lista Phage Edytuj

Używane przez Sailor Iron Mouse Edytuj

Używane przez Sailor Aluminum Seiren i Sailor Lead Crow Edytuj

Używane przez Sailor Lead Crow i Sailor Tin Nyanko Edytuj

CiekawostkiEdytuj

  • Słowo "phage" pochodzi od greckiego słowa phagein znaczącego "jeść". W języku angielskim i polskim, jest ono często używane w słowach odnoszących się do bakterii i komórek, które "zjadają" inne organizmy.
  • W niemieckim dubbingu, Phage nic nie wymawiały, gdy zostawały uleczone, tylko wydawały z siebie bezsłowny krzyk.
  • W meksykańskim dubbingu, Phage były nazywane Zombi (czyli Zombie) i wykrzykiwały hermoso (pol. "piękny"), kiedy zostawały uleczone.

PrzypisyEdytuj

  1. Sailor Star Fighter dodaje jeszcze, że tylko jedna osoba potrafi zmienić Phage'a z powrotem w normalnego człowieka. Prawdopodobnie chodzi jej o Księżniczkę Kakyū.
Wrogowie: Galaktyka Cieni
Starseed