Fandom

Czarodziejka z Księżyca

Rei Hino

2968stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Rei HinoGaleria
Rei Hino
Rei Hino manga.jpg
Pierwsze wystąpienie: Vol 6 (Sailor V)
Act 3 (manga)
8 odc. (anime)
Act 3 (PGSM)
Odc. 3 (SM Crystal)
Seiyū: Michie Tomizawa
Rina Satō (SM Crystal)
Informacje
Przynależność: Księżycowe Królestwo, Kryształowe Tokio
Miejsce zamieszkania: Hikawa Shrine, Azabu-Jūban, Minato-ku, Tokio
Zawód/zajęcie: uczennica T.A. Akademii dla Dziewcząt
uczennica Jūban Senior High School
miko
Aliasy: Sailor Mars
Formy: Sailor Mars, Super Sailor Mars, Princess Mars, Eternal Sailor Mars
Powiązania: Solar System Sailor Senshi, Inner Senshi
Dane osobowe
Data urodzenia: 17 kwietnia 1978
Wiek: 14–16
Wzrost: 160 cm
Płeć: kobieta
Gatunek: człowiek
Grupa krwi: AB
Krewni: Dziadek Hino
Takashi Hino (ojciec)
Risa Hino (matka, nie żyje)
Kengo Ibuki (kuzyn; tylko anime)
nienazwany mąż (tylko Parallel Sailor Moon)
Rei Hino Jr (córka; tylko Parallel Sailor Moon)

Rei Hino (jap. 火野 レイ Hino Rei) – bohaterka anime i mangi Czarodziejka z Księżyca stworzonej przez Naoko Takeuchi. Jest prawdziwą tożsamością Sailor Mars. Jako druga z Czarodziejek dołączyła do Usagi, Ami i Luny.

Oprócz głównej części serii Sailor Moon, Rei wystąpiła w dwóch innych opowiadaniach, w pierwszym pt. Casablanca Memories, który opowiada o jej przeszłości oraz drugim pt. Bitwa w szkole Rei i Minako.

CharakterystykaEdytuj

Gdy poznajemy Rei ma 14 lat i uczy się w T.A. Jogakuin (jap. T.A女学院, pl. T.A. Akademia dla Dziewcząt) – prywatnej katolickiej szkole dla dziewcząt. Jest to piękna dziewczyna o długich, czarnych włosach i badawczym spojrzeniu. W serii Sailor Stars została przyjęta bez egzaminów do Jūban Municipal High School (przywilej uczniów chodzących wcześniej do szkoły, w której była Rei). Pracuje jako miko w Hikawa Shrine (jap. 火川神社 Hikawa Jinja), w której także mieszka wraz z dziadkiem. Pomagają jej też dwa czarne kruki — Phobos i Deimos (tak jak dwóch księżyców Marsa), które w mandze odgrywają istotną rolę. W mandze jest ona przedstawiona jako spokojna, poważna i praktyczna, nie ufająca większości ludzi i zniechęcająca swoich przyjaciół do rozwijania romantycznych uczuć. W innych adaptacjach jej osobowość jest nieco inna. Jest bardzo rezolutna, energiczna, ambitna, uparta i lubi dominować, ale jest też uduchowiona i romantyczna. Rei jest doskonałą i mądrą wojowniczką; to najbardziej żywiołowa, pewna siebie i lubiąca grać pierwsze skrzypce ze wszystkich Czarodziejek. Zawsze umie sobie poradzić w trudnej sytuacji. Jej marzeniem jest zostać piosenkarką, modelką, seiyū, aktorką i dobrą żoną. Jest świetną organizatorką.

W szkole uważana jest za idolkę, wszyscy bardzo ją lubią, a przebywanie w jej towarzystwie inni uważają za największy zaszczyt. Rei uwielbia dręczyć i kłócić się z Usagi, ale w rzeczywistości Rei jest bardzo dobrą przyjaciółką Usagi, gotową poświęcić za nią nawet swoje życie.

GDSG.JPG

Rei jako kapłanka świątyni

Rei ma powodzenie u płci przeciwnej. Była zainteresowana Mamoru, z którym chodziła na początku pierwszej serii. Potem jej uczucie kieruje się w stronę Yūichirō Kumady, młodego chłopaka, który, jak się okazuje, porzucił cały majątek i udawał biednego, by dołączyć do świątyni do Rei. Jednak ich uczucie nie jest opisane szczegółowo. W mandze za czasów Księżycowego Królestwa kochała generała Jadeite'a. Rei dużo czasu spędza na medytacjach przy świętym ogniu.

Jej matka zmarła gdy Rei była bardzo młoda, a jej ojciec jest znanym politykiem, który bardziej dba o swoją pracę niż o swoją córkę, odwiedzając Rei jedynie w dniu jej urodzin. Rei posiada wrodzone zdolności do przewidywania przyszłości, identyfikowania nieznanego wroga i kontaktów z siłami nadprzyrodzonymi (przez czynienie znaków z ognia). Lubi medytacje oraz czytanie poezji — sama także pisze. Należałoby jeszcze wspomnieć, że Sailor Mars do walki używa także magicznego pergaminu ze świątyni jej dziadka. Czasem pomagają Rei też dwa czarne kruki — Phobos i Deimos (ich imiona pochodzą od nazw księżyców Marsa), które w mandze odgrywają istotną rolę.

PGSMEdytuj

ReiHinopgsm.jpg

Rei Hino (PGSM)

PostacieEdytuj

Pierwsze wystąpienie
Forma Manga Anime Live-action
Rei HinoAkt 3Odcinek 10Akt 2
Sailor MarsAkt 3Odcinek 10Akt 3
Reiko MarsAkt 23
Super Sailor MarsAkt 36Odcinek 143
Księżniczka MarsAkt 41
Eternal Sailor MarsAkt 42
Evil Sailor MarsAkt 50

Reiko MarsEdytuj

Reiko Mars (tylko PGSM)

Pierwszy raz pojawiła się w akcie 23.

AktorkiEdytuj

  • W serialu aktorskim w jej rolę wciela się Keiko Kitagawa.
  • W musicalach Sera Myu w jej rolę wcieliły się:

Tłumaczenie imienia i nazwiskaEdytuj

W języku japońskim planeta Mars nosi nazwę Kasei (jap. 火星): pierwszy znak kanji znaczy „ogień”, a drugi wskazuje na obiekt astronomiczny. Choć użyto rzymskiej nazwy planety, moce Sailor Mars opierają się na ogniu ze względu na ten aspekt japońskiej mitologii[1].

Jej pełne imię może tłumaczyć się jako „Dusza Ognia” (czytane hi no rei (jap. 火の霊)).

PrzypisyEdytuj

  1. Patrick Drazen: Anime Explosion! The What? Why? & Wow! of Japanese Animation, wyd. Stone Bridge Press; Berkeley, Kalifornia, s. 286

Więcej z Fandomu

Losowa wiki