FANDOM

Rei HinoGaleria
Rei Hino
Rei Hino manga
Pierwsze wystąpienie: vol. 6 (Sailor V)
akt 3 (manga)
odc. 10 (pierwsze anime)
akt 2 (PGSM)
odc. 3 (anime Crystal)
Seiyū: Michie Tomizawa
Rina Satō (Crystal)
Informacje
Przynależność: Księżycowe Królestwo, Kryształowe Tokio
Miejsce zamieszkania: Świątynia Hikawa, Azabu-Jūban, Minato-ku, Tokio
Zawód/zajęcie: uczennica T.A. Akademii dla Dziewcząt
Miko
Formy: Sailor Mars, Super Sailor Mars, Księżniczka Mars, Eternal Sailor Mars
Powiązania: Solar System Senshi, Inner Senshi
Dane osobowe
Data urodzenia: 17 kwietnia 1978
Wiek: 14–16
Wzrost: 160 cm
Płeć: kobieta
Gatunek: człowiek
Grupa krwi: AB
Krewni: Dziadek (pierwsze anime i manga)
Takashi Hino (ojciec; manga i PGSM)
Risa Hino (matka, nie żyje; manga i PGSM)
Kengo Ibuki (kuzyn; tylko pierwsze anime)
Rei Jr (córka; tylko Parallel Sailor Moon)
nienazwany mąż (tylko Parallel Sailor Moon)

Rei Hino (jap. 火野 レイ Hino Rei) – bohaterka anime i mangi Czarodziejka z Księżyca stworzonej przez Naoko Takeuchi. Jest prawdziwą tożsamością Sailor Mars. Jako druga z Czarodziejek dołączyła do Usagi, Ami i Luny.

Oprócz głównej części mangi Sailor Moon, Rei wystąpiła w dwóch pobocznych opowiadaniach, we Wspomnieniu o casablankach, które opowiada o jej przeszłości oraz w Bitwie w szkole Rei i Minako.

CharakterystykaEdytuj

Gdy poznajemy Rei ma 14 lat i uczy się w T.A. Akademii dla Dziewcząt – prywatnej katolickiej szkole dla dziewcząt. Jest to piękna dziewczyna o długich, czarnych włosach i badawczym spojrzeniu. Pracuje jako miko w Świątyni Hikawa, w której także mieszka wraz z dziadkiem. Pomagają jej też dwa czarne kruki — Phobos i Deimos (ich imiona pochodzą od nazw księżyców Marsa), które w mandze odgrywają istotną rolę. W mandze jest ona przedstawiona jako spokojna, poważna i praktyczna, nie ufająca większości ludzi i zniechęcająca swoich przyjaciół do rozwijania romantycznych uczuć. W innych adaptacjach jej osobowość jest nieco inna. Jest bardzo rezolutna, energiczna, ambitna, uparta i lubi dominować, ale jest też uduchowiona i romantyczna. Rei jest doskonałą i mądrą wojowniczką; to najbardziej żywiołowa, pewna siebie i lubiąca grać pierwsze skrzypce ze wszystkich Czarodziejek. Zawsze umie sobie poradzić w trudnej sytuacji. Jej marzeniem jest zostać piosenkarką, modelką, seiyū i aktorką. Jest świetną organizatorką.

W szkole uważana jest za idolkę, wszyscy bardzo ją lubią, a przebywanie w jej towarzystwie inni uważają za największy zaszczyt. Rei uwielbia dręczyć i kłócić się z Usagi, ale w rzeczywistości Rei jest bardzo dobrą przyjaciółką Usagi, gotową poświęcić za nią nawet swoje życie.

GDSG

Rei jako kapłanka świątyni (miko)

Rei ma powodzenie u płci przeciwnej. Była zainteresowana Mamoru, z którym chodziła na początku pierwszej serii. Potem jej uczucie kieruje się w stronę Yūichirō Kumady, młodego chłopaka, który, jak się okazuje, porzucił cały majątek i udawał biednego, by dołączyć do świątyni do Rei. Jednak ich uczucie nie jest opisane szczegółowo. W mandze za czasów Księżycowego Królestwa kochała generała Jadeite'a. Rei dużo czasu spędza na medytacjach przy świętym ogniu.

Jej matka zmarła gdy Rei była bardzo młoda, a jej ojciec jest znanym politykiem, który bardziej dba o swoją pracę niż o swoją córkę, odwiedzając Rei jedynie w dniu jej urodzin. Rei posiada wrodzone zdolności do przewidywania przyszłości, identyfikowania nieznanego wroga i kontaktów z siłami nadprzyrodzonymi (przez czynienie znaków z ognia). Lubi medytacje oraz czytanie poezji — sama także pisze. Należałoby jeszcze wspomnieć, że Sailor Mars do walki używa także magicznego pergaminu ze świątyni jej dziadka.

Pretty Guardian Sailor MoonEdytuj

ReiHinopgsm

Rei Hino (PGSM)

PostacieEdytuj

Pierwsze wystąpienie
Forma Manga Anime Live-action Crystal
Rei Hinoakt 3odcinek 10akt 2odcinek 3
Sailor Marsakt 3odcinek 10akt 3odcinek 3
Reiko Marsakt 23
Super Sailor Marsakt 36odcinek 143
Księżniczka Marsakt 41
Eternal Sailor Marsakt 42
Evil Sailor Marsakt 50

Reiko MarsEdytuj

ReikoMars

Pierwszy raz pojawiła się w akcie 23.

AktorkiEdytuj

Tłumaczenie imienia i nazwiskaEdytuj

W języku japońskim planeta Mars nosi nazwę Kasei (jap. 火星): pierwszy znak kanji znaczy „ogień”, a drugi wskazuje na obiekt astronomiczny. Choć użyto rzymskiej nazwy planety, moce Sailor Mars opierają się na ogniu ze względu na ten aspekt japońskiej mitologii[1].

Jej pełne imię może tłumaczyć się jako „Dusza Ognia” (czytane hi no rei (jap. 火の霊)).

PrzypisyEdytuj

  1. Patrick Drazen: Anime Explosion! The What? Why? & Wow! of Japanese Animation, wyd. Stone Bridge Press; Berkeley, Kalifornia, s. 286