FANDOM

Rybie Oko
Rybieoko.jpg
Pierwsze wystąpienie: Act 34 (manga)
Odc. 128 (anime)
Seiyū: Akira Ishida
Informacje
Przynależność: Martwy Księżyc
Galaktyka Cieni (tylko musicale)
Miejsce zamieszkania: Namiot Cyrku Martwego Księżyca
Aliasy: Nanami Uokawa (jap. 魚川七海) (anime)
Yōko Uonome (魚の目洋子) (musicale)
Powiązania: Amazońskie Trio, Zirconia; Kwartet Amazonek (tylko manga), Królowa Beryl (tylko musicale)
Dane osobowe
Płeć: Mężczyzna
Gatunek: Ryba, która została zmieniona w człowieka

Rybie Oko (jap. フィッシュ・アイ Fisshu Ai, ang Fish' Eye) – jeden z Amazońskiego Tria. Ludzką postać zyskał dzięki magii PallaPalla z Kwartetu Amazonek.

Manga Edytuj

W mandze Rybie Oko uzyskał ludzką postać dzięki zaklęciu Kwartetu Amazonek. Został wysłany przez Kwartet, których celem była Ami Mizuno. Przybrał swoją pierwotną postać ryby tak, aby Ami mogła go kupić w sklepie Discus Farm. Kiedy znalazł się w jej domu zaatakował ją wzbudzając w niej uczucie melancholii i wspomnienia o ojcu. Rybie Oko próbował ją uwieść, mówiąc, że mogłaby znaleźć z nim miłość, ale gdy Ami go odrzuciła, zaatakował ją lemurami. Udało jej się przemienić w Sailor Mercury i używając Mercury Aqua Rhapsody zniszczyła lemury, a potem, kiedy przybyły Sailor Moon i Sailor Chibi Moon, we trójkę zniszczyły Rybie Oko.

CharakterystykaEdytuj

Jest gejem i transwestytą, przez co często jest brany za kobietę (jest to powód dla którego jego płeć została zmieniona na żeńską w polskiej wersji anime). Na rękach ma rybie łuski. Nie znosi kotów i marchewek. Pracuje jako dziewczyna balansująca na piłkach w cyrku mimo niezdarności marzy o tym, aby być najlepszą osobą balansującą na piłkach. Często płacze przez zaczepki Tygrysiego i Sokolego Oka. Jego celem są przeważnie mężczyźni i by się do nich zbliżyć, przyjmował zazwyczaj kobiecą postać. To właśnie Rybie Oko odkrywa, że Chibiusa jest prawdziwą posiadaczką Pegaza. Zakochał się w Mamoru i to dzięki niemu odkrył, że Amazon Trio nie posiadają Lustra Marzeń.

Zaprzyjaźnił się z Usagi i kiedy Zirconia wymierza ją za następny cel, przekonuje ją, że to nie ona jest posiadaczką Pegaza. Dochodzi jednak do zniszczenia zwierciadła Usagi. Zostaje zabity przez Lemura. Później Pegaz go wskrzesza. Na ziemi ma pseudonim Nanami Uokawa.

Musicale Edytuj

W musicalach Rybie Oko był w grupie „Miscellaneous”.

Yume Senshi - Ai - Eien ni... Edytuj

W tym musicalu i jego wersji poprawionej jego osobowość była podobna do tej przedstawionej w anime, w tym również wydawał się być zauroczony Mamoru. W jego rolę w obu musicalach wcieliła się Tae Kimura.

Shin Densetsu Kourin Edytuj

W tym musicalu jego osobowość także była podobna do tej przedstawionej w anime. W jego rolę wcieliła się Midori Ichige. Pracował jako członek Galaktyki Cieni pod nadzorem Królowej Beryl, podwładnej Sailor Galaxii.

Amour Eternal Edytuj

W tym musicalu w jego rolę wcieliła się Yumi.

Ciekawostki Edytuj

  • W polskiej wersji mangi był przedstawiony jako kobieta.
  • Jego imię prawdopodobni pochodzi od jaspisu oceanicznego.

Galeria Edytuj

Wrogowie: Cyrk Martwego Księżyca

Wrogowie: Galaktyka Cieni

Więcej z Fandomu

Losowa wiki