FANDOM

Sailor Mnemosyne
Sailor Mnemosyne
Pierwsze wystąpienie: Act 49 (manga)
Informacje
Przynależność: Galaktyka Cieni
Miejsce zamieszkania: Mnemosyne, Pustynna Rzeka Pamięci
Zawód/zajęcie: Sailor Senshi
Powiązania: Sailor Galaxia
Dane osobowe
Płeć: Kobieta
Krewni: Sailor Lethe (siostra bliźniaczka)

Sailor Mnemosyne (jap. セーラー・ムネモシュネ Sērā Munemoshune) – postać, która pojawiła się tylko w mandze Czarodziejka z Księżyca. Była wojowniczką pamięci, a po zniszczeniu swojej planety, Mnemosyne, przez Sailor Galaxię, wstąpiła do Galaktyki Cieni wraz ze swoją siostrą Sailor Lethe.

Historia Edytuj

W przeciwieństwie do większości Sailor Senshi, które przeszły na stronę Galaxii, Sailor Mnemosyne i Sailor Lethe czuły się prawdziwymi Senshi. Zanim przybyła Galaxia, planety Lethe i Mnemosyne żyły w ciągłej wojnie. Do Galaxii dołączyły z nadzieją, że zapewni ich galaktyce piękną przyszłość i zakończy wszystkie wojny.

Z tych dwóch strażniczek Rzek (Pustynna Rzeka Zapomnienia i Pustynna Rzeka Pamięci), Sailor Mnemosyne była tą spokojniejszą. Czuła obrzydzenie do walki, zwłaszcza przeciwko innym Senshi. Właśnie z tego powodu powstrzymała Sailor Lethe przed zaatakowaniem Sailor Moon, argumentując, że sama Galaxia się nią zajmie. Sailor Moon próbowała ją zapamiętać (było to trudne, ponieważ przekroczyła wcześniej Rzekę Zapomnienia), by później do niej wrócić razem z Sailor Chibi Chibi. W czasie późniejszej konfrontacji Sailor Moon-Sailor Lethe, Sailor Mnemosyne już się nie wtrącała. Oprócz tego Sailor Mnemosyne przywróciła pamięć Księżniczce Kakyū, używając do tego wody z Rzeki Pamięci.

Mnemosyne nie podzielała zdania Lethe, że to Sailor Moon i Srebrny Kryształ są sprawcami ich wszystkich nieszczęść. Ta opinia legła w gruzach, kiedy Sailor Moon zaproponowała im najprostsze rozwiązanie: żeby ją zabiły. Takie zachowanie zmieniło opinię Sailor Mnemosyne i Sailor Lethe o Sailor Moon. Zdały sobie sprawę, że przybyła ona do Galaktyki Cieni nie po to, by je zniszczyć, ale po to, żeby zakończyć wojnę.

Kiedy tylko Sailor Moon odeszła, pojawiły się Sailor Phi i Sailor Chi, które zabiły Sailor Mnemosyne oraz Sailor Lethe i zabrały im Kryształy Czarodziejek.

Etymologia imienia i moce Edytuj

Sailor Mnemosyne nosi imię Mnemosyne (także Mnemozyna, Mnemosyna, Pamięć; gr. Μνημοσύνη Mnēmosýnē, pl. pamięć) – w mitologii greckiej tytanida, bogini i uosobienie pamięci.

Wrogowie: Galaktyka Cieni
Starseed