FANDOM

To hasło dotyczy postaci z anime, zobacz inne strony z tym tytułem.
Czarodziejka z KsiężycaGaleria
Czarodziejka z Księżyca
Sailor Moon
Sailor Moon 01
Pierwsze wystąpienie: Act 1 (manga)
1 odc. (anime)
Odc. 1 (SM Crystal)
Act 1 (PGSM)
Seiyū: Kotono Mitsuishi
Kae Araki (odcinki 44–50)
Informacje
Przynależność: Księżycowe Królestwo, Kryształowe Tokio
Miejsce zamieszkania: Rezydencja Tsukino, Azabu-Jūban, Minato-ku, Tokio
Zawód/zajęcie: Sailor Senshi
Aliasy: Usagi Tsukino
Formy: Sailor Moon, Super Sailor Moon, Eternal Sailor Moon, Księżniczka Serenity, Nowa Królowa Serenity
Tytuły: Soldier of Love and Justice, Champion of Justice, Soldier of Mystery (tytuł nadany przez Neo-Queen Serenity), Pretty Guardian in a Sailor Suit
Powiązania: Luna, Solar System Sailor Senshi, Tuxedo Mask
Dane osobowe
Data urodzenia: 30 czerwca
Wiek: 14–16
Płeć: kobieta
Gatunek: człowiek
Grupa krwi: 0 Rh+

Czarodziejka z Księżyca (jap. セーラームーン Sērā Mūn, ang. Sailor Moon) – główna i tytułowa bohaterka anime i mangi Czarodziejka z Księżyca stworzonej przez Naoko Takeuchi. Jest liderką wojowniczek Inner Senshi, a jej alter ego to Usagi Tsukino.

Sailor Moon była pierwszą Senshi, która została przebudzona przez księżycową kotkę Lunę, a druga ogólnie. Jest jedyną czarodziejką, która pojawia się w każdym rozdziale mangi.

Opis postaci

Kiedy na początku tej historii Usagi walczy ze złem jako Czarodziejka z Księżyca, jest ona przedstawiona jako „niechętna bohaterka”, która nie chce walczyć i ucieka przed wrogiem, często ratowana przez innych, zwłaszcza przez Tuxedo Mask. Wraz z rozwojem fabuły Usagi zaczyna dojrzewać, staje się pewną i solidną młodą kobietą, ale nadal miewa swoje momenty, kiedy płacze.

Sailor Moon

Pierwsza odkryta przez Lunę Sailor Senshi. Czarodziejka z Księżyca, według anime, jest liderką i przewodzi Inner Senshi.

Wydaje się na początku, że Usagi nie nadaje się na wojowniczkę; podczas pierwszych walk wybucha płaczem i chce do domu. Na szczęście ratuje ją Tuxedo Kamen i dodaje jej odwagi.

Przy każdej walce z wrogiem Czarodziejka z Księżyca mówi swoją kwestię: "Walczę o miłość i sprawiedliwość! Jestem piękną wojowniczką w marynarskim mundurku – Sailor Moon! Ukarzę cię w imieniu Księżyca![1]

Początkowa forma Sailor Moon – Prism (pol. Pryzmatu) zmieniała się. Najpierw w Crystal (pol. Kryształową), a następnie w Cosmic (pol. Kosmiczną). Wraz z nowymi przemianami Czarodziejka dostaje nowe ataki, które skuteczniej pokonują kolejnych wrogów.

Super Sailor Moon

W połowie serii SM S, dzięki Świętemu Graalowi, osiąga wyższy poziom. Staje się Super Sailor Moon i zyskuje nowe moce. Później dzięki Pegazowi razem z Sailor Chibi Moon zmienia się razem w Senshi poziomu "Super".

Eternal Sailor Moon

W ostatniej serii Sailor Moon przyjmuje ostateczną i najsilniejszą formę – Wieczną Czarodziejkę z Księżyca.

PGSM

W PGSM w rolę Sailor Moon wciela się Miyuu Sawai, jej fuku jest bardzo podobne do tego z mangi.

Musicale

W musicalach Sera Myu w jej rolę wcielały się: Anza Ōyama, Fumina Hara, Miyuki Kanbe, Marina Kuroki, Satomi Ōkubo, Hotaru Nomoto. Miała jedną piosenkę image song: The Last Change.

Kostium

Zobacz w osobnym artykule: Sailor fuku/Sailor Moon.

Moce

Kwestie transformacji

Przedmioty transformacji

Zobacz w osobnym artykule: Przedmioty Sailor Moon.

Ataki i moce

Bronie

Inne przedmioty

Ciekawostki

  • Pierwotnie Naoko chciała, aby włosy Usagi przy transformacji zmieniały się na srebrne, jednakże edytor artystki powiedział jej, że srebrne włosy nie wyróżniałyby się tak jak blond. Mimo tego na kilku ilustracjach Czarodziejka z Księżyca pojawiła się ze srebrnymi włosami, tak samo Księżniczka Serenity oraz Nowa Królowa Serenity, której włosy w nowym anime zmieniono na srebrne.

Przypisy

  1. Tłumaczenie pochodzi z odcinków na stronie Shining Moon