Fandom

Czarodziejka z Księżyca

Sailor Moon Crystal

2957stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze2 Udostępnij
Sailor Moon Crystal
Sailor Moon Crystal English Logo.png
美少女戦士セーラームーンCrystal
Bishōjo Senshi Sērā Mūn Crystal
Gatunek: mahō-shōjo, fantasy, romans, akcja
PRODUKCJA
Produkcja: Toei Animation
Reżyseria: Munehisa Sakai (sezon 1-2)
Chiaki Kon (sezon 3)
Scenariusz: Yūji Kobayashi
Studio: Toei Animation
EMISJA
Data emisji: 5 lipca 2014 – 18 lipca 2015 (sezon 1-2)
4 kwietnia 2016 – 27 czerwca 2016 (sezon 3)
Liczba odcinków: 39
Czas trwania: ok. 30 min

Pretty Guardian Sailor Moon Crystal (jap. 美少女戦士セーラームーンCrystal Bishōjo senshi Sērā Mūn Crystal) – seria anime Sailor Moon powstała z okazji 20 rocznicy powstania serii. Produkcją serialu zajęło się Toei Animation. Anime miało swoją premierę w lipcu 2014 roku online na stronie niconico, Crunchyroll, Hulu i Neon Alley. 28 września 2015 roku potwierdzono powstanie kolejnego sezonu anime[1], którego premiera odbędzie się 4 kwietnia 2016 roku.

Pierwszy odcinek został wyemitowany 5 lipca o godz. 19:00 czasu japońskiego (o 12:00 wg strefy czasowej w Polsce), a ostatni 18 lipca 2015 roku. Openingiem sezonu 1-2 serii jest piosenka MOON PRIDE, a endingiem jest Gekkō (ang. Moonbow), obie śpiewane przez Momoiro Clover Z. Openingiem sezonu trzeciego jest New Moon ni koishite, a endingami – eternal eternity, Otome no susume i Eien ga futari o kakeru.

Pierwsze dwa sezony anime zostały wydane na płytach DVD i Blu-ray Disc, na których zostały one graficznie poprawione w porównaniu do odcinków emitowanych online.

OpisEdytuj

Królestwo Ciemności Edytuj

Usagi Tsukino, uczennica drugiej klasy gimnazjum, to dość niezdarna beksa, za to pełna energii. Pewnego dnia spotyka Lunę, czarnego kota z księżycem na czole, i przemienia się w Sailor Moon – odzianą w marynarski mundurek szkolny wojowniczkę o miłość i sprawiedliwość. Jako wybrana strażniczka sprawiedliwości, Usagi otrzymuje misję odnalezienia Srebrnego Kryształu Iluzji oraz pozostałych strażniczek, a także chronienia księżniczki.

W tym samym czasie władczyni Królestwa Ciemności, Beryl, wysyła swoje sługi do miasta, w którym żyje Usagi, aby także odnalazły Srebrny Kryształ Iluzji, który zdaje się posiadać wielką moc. Wywołuje to wiele niesamowitych zdarzeń...

Czy Sailor Moon będzie w stanie odnaleźć Srebrny Kryształ Iluzji i, wraz z innymi strażniczkami, ochronić księżniczkę?

Rodzina Czarnego Księżyca Edytuj

Po pokonaniu Królestwa Ciemności dziewczęta i Mamoru powrócili do zwyczajnego życia. Gdy tylko Usagi sądziła, że będzie mogła nacieszyć się byciem razem z Mamoru, nagle z nieba spada tajemnicza dziewczynka z podobną fryzurą, co Usagi i z jakiegoś powodu wie, że posiada ona Srebrny Kryształ. Okazuje się, że Chibiusa, jak ją nazwała Usagi, posiada Klucz Czasoprzestrzeni i przybywa z przyszłości.

Niestety tropem dziewczynki podąża organizacja zwana Rodziną Czarnego Księżyca z Księciem Dimande'em na czele, który poszukuje Srebrnego Kryształu i „Króliczka”.

Kim w rzeczywistości jest Chibiusa? Jaki cel przyświeca Rodzinie Czarnego Księżyca?

Bractwo Śmierci Edytuj

Po zwycięskiej bitwie w przyszłości Usagi i dziewczęta, teraz już uczennice trzeciej klasy gimnazjum, cieszą się spokojnym, normalnym życiem. Chibiusa postanowiła wrócić do XX wieku, aby trenować jako wojowniczka. Jednakże chwilowa cisza dobiega końca, kiedy Mamoru i Rei nawiedzają wieszcze sny, a w powietrzu zaczyna unosić się złowroga obecność.

Na osuszonym lądzie w Zatoce Tokijskiej wybudowano nową Prywatną Akademię Nieskończoności. Uczęszczający do niej uczniowie jeden po drugim padają ofiarą napaści tajemniczych stworów dobierających ich Hostie. Usagi i reszta niezwłocznie zajmują się przeprowadzaniem rekonesansu całej sytuacji. Okazuje się, że Akademia Nieskończoności znajduje się pod kontrolą nowego wrogiego stowarzyszenia o nazwie Bractwo Śmierci.

W Akademii Usagi napotyka Harukę Tenō i Michiru Kaiō, które również okazują się byś wojowniczkami. Tymczasem Chibiusa nawiązuje przyjaźń z córką założyciela Akademii, Hotaru Tomoe

Co zamierza zrobić Bractwo Śmierci? Kim naprawdę jest Hotaru? Dlaczego Sailor Uranus i Sailor Neptune chcą ją zabić? Czy jest jakaś nadzieja dla tego świata?

Informacje o seriiEdytuj

Sailor Moon Crystal obrazek.png

Podczas eventu z okazji 20 rocznicy, 4 kwietnia 2013 roku, ogłoszono, że nowe anime Sailor Moon będzie miało swoją premierę w grudniu tego samego roku, a zostanie wyemitowane międzynarodowo online przez niconico. Momoiro Clover Z wykonają opening i ending do nowego anime.

9 stycznia potwierdzono, że nową, planowaną datą emisji serii będzie lipiec 2014 roku. Przedtem jednak Atsutoshi Umezawa potwierdził w wywiadzie prasowym, że nowa seria nie będzie remakiem starego anime, ale adaptacją mangi.

Tytuł, który został wybrany dla nowego anime, nie wpadł nikomu tak po prostu do głowy, ale debatowano nad nim aż pół roku. Podczas konferencji na Nico Nico Chōkaigi 3 przedstawiono seiyū pięciu wojowniczek i pokazano projekty ich postaci.

Fabuła serii pokrywa wydarzenia z części mangi Dark Kingdom i Black Moon oraz Mugen. 26 odcinków zostało wyemitowanych co dwa tygodnie, w pierwszą i trzecią sobotę każdego miesiąca. Kolejne 13 odcinków z części Mugen były emitowane co tydzień od 4 kwietnia do 27 czerwca 2016 roku.

Ścieżka dźwiękowa, składająca się z 54 utworów, została wydana 24 grudnia 2014 roku.

Druga ścieżka dźwiękowa, składająca się z 52 utworów, została wydana 27 lipca 2016 roku.

ObsadaEdytuj

BohaterowieEdytuj

WrogowieEdytuj

Królestwo CiemnościEdytuj

Rodzina Czarnego KsiężycaEdytuj

Bractwo ŚmierciEdytuj

Inni Edytuj

Personel Edytuj

  • Oryginalna twórczyni: Naoko Takeuchi
  • Reżyser: Munehisa Sakai (sezon 1-2), Chiaki Kon (sezon 3)
  • Nadzorca scenariusza serii: Yūji Kobayashi
  • Producent animacji: Toei Animation
  • Wykonanie piosenki przewodniej: Momoiro Clover Z
  • Projekt postaci: Yukie Sako (sezon 1-2), Akira Takahashi (sezon 3)
  • Kompozytor: Yasuharu Takanashi
  • Dyrektor artystyczny: Takashi Kurahashi i Yumi Hosaka
  • Produkcja ścieżki dźwiękowej: King Record Company, Limited

Lista odcinków Edytuj

Zobacz w artykule Lista odcinków, w sekcji Sailor Moon Crystal.

GaleriaEdytuj

Projekty postaciEdytuj

PrzypisyEdytuj

  1. アニメ『美少女戦士セーラームーンCrystal』<第3期 デス・バスターズ編>制作決定! 遂にセーラー10戦士が集結!!

Linki zewnętrzneEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki